Google Chrome nie działa, inne przeglądarki działają w porządku

Dzień dobry, mam nietypowy problem z Google Chrome, otóż przy wejściu w jakąkolwiek stronę wyskakuje monit, że ta strona jest nieosiągalna ERR_CONNECTION_RESET
image
Dodam, że dzieje się tak tylko w Google chrome, a przynajmniej tylko tam to zauważyłem, w Edge wszystko działa jak należy, co ciekawe na moim komputerze wszystko działa dopóki kaspersky jest włączony, kiedy go wyłączę, po chwili pojawia się to samo.

Działo się tak również w naszych obu telefonach, po przeinstalowaniu przeglądarki na androidzie wszystko wróciło do normy, ale na komputerze ten sam trik nie zadziałał, ale za to po połączeniu przez vpn wszystko działa.

Dziwne to wszystko, próbowałem kilku metod na odblokowanie przeglądarki, czyściliśmy cache, restartowaliśmy router, robiliśmy flush dns, próbowałem też działąć coś z ustawieniami karty sieciowej.

Dodam jeszcze, że próbowałem ostatnio (i od wtedy mam wrażenie że się to zaczęło) kombinować z ustawieniami proxy w chromie (ale tylko na swoim komputerze) przy pomocy dodatków Proxy SwitchySharp oraz Free VPN for Chrome - VPN Proxy VeePN

Proszę o pomoc, z góry dziękuję!

Załóż drugi profil i zainstaluj na nim Chrome. Sprawdź czy działa.

Możliwe, że przeglądarka jest przekierowana na 127.0.0.1, tak jakby szła przez proxy. Możliwe, że ustawienia są trzymane w profilu.

Ustawienia proxy są dostępne w konfiguracji chrome, można wyłączyć. Może też być coś dodane do ikonki, we właściwościach. „mój ulubiony kawał z dawnych czasów, to dodanie do ikonki stronki porno, można było instalować, szukać dowolnym softem wirusów itp. a i tak otwierała się strona dopisana udo ustawień ikony :-)”. Może też być nadal zainstalowane coś, co przekierowuje.

Tak, czy inaczej, zacznij od dodania konta usera i sprawdzenia na nim.

Pomysł ciekawy, ale niestety nie zadziałał, po utworzeniu dodatkowego konta w windowsie występuje ten sam błąd.

Dodam tylko, że kombinowanie z proxy i vpn były tylko na jednym komputerze (moim) a chrome siadł na 3 innych urządzeniach, może jednak zmieniły się jakoś ustawienia routera, albo odgórnie jakiś wątek został wyłapany przez serwer jako szkodliwy i został zablokowany przez operatora sieci?
(takie rzeczy zdarzały się wcześniej, ale nie był zupełnie inny monit z logiem operatora, tylko wtedy dlaczego po przeinstalowaniu chroma na telefonach, wszystko wróciło do normy?)

Połączenie u mnie w domu wygląda tak, że biorę internet z zewnętrznego serwera firmowego, antena transmituje sygnał do odbiornika u mnie w domu i przez router jest rozsiewane wifi, może gdzieś pomiędzy nastąpił problem? ponieważ dziwne wydaje się to, że tylko chrome siadł i to na 4 urządzeniach jednocześnie i dlaczego na moim komputerze z kasperskym nie ma tego problemu, a kiedy wyłączę kasperskiego to problem się pojawia, ciekawa zagadka :smiley:

Chrome też ma profile, z ustawień utwórz w nim nowy a stary ratuj minimalnie np. tylko hasła i zakładki.


Potem można sprawdzić czy zadziała Chrome Beta, Dev lub Canary.



Na koniec może ogarnie się wersja przenośna (Portable):

(test nie oznacza wersji beta a po prostu, że czegoś ta organizacja nie umie skoczyć i wciąż poleca mieć w zapasie wersję 32 bitową: Google Chrome Portable (web browser) | PortableApps.com)

Spróbowałem stworzyć nowe konto na google chrome, niestety nie podziałało, z przeglądarkami było ciekawie, bo wersja beta umożliwiała wyszukiwanie w wyszukiwarce, ale nie wyświetlała stron (ten sam błąd).

Wersja portable wydawała się obiecująca, wyświetliła na chwilę stronę, ale później elementy zniknęły i na większości stron teraz wyświetla jednak ten sam błąd ERR_CONNECTION_RESET bez ładowania żadnego profilu, na czysto po instalacji.

Pobierz FRST i daj 3 pliki z niego. Mozliwe, ze to wina jakiegoś syfu, a nie Chrome.

Logi z mojego komputera, mogę jeszcze później podesłać logi z komputera dziewczyny, bo u niej ten problem występuje stale, a u mnie tylko po wyłączeniu kasperskiego
FRST.txt (59,4 KB)
Shortcut.txt (62,0 KB)
Addition.txt (62,9 KB)

1 polubienie

Witaj @Xyro

Jak słusznie zauważył @blumberplumber problemem może być infekcja przeglądarki
W logach widać niechciane wpisy

Przeskanuj na początek ADWCleaner

  1. Pobierz ADWCleaner
  2. Uruchom z Uprawnieniami Administratora, uruchom skanowanie.
    Jeśli znajdzie linie z Preinstalled to odznacz, resztę oczyść
  3. Wklej plik wynikowy.

Potem zainstaluj MBAM i wyłącz Kaspersky przed uruchomieniem skanowania

Przeskanuj system programem MBAM

  • Pobierz MalwareBytes MBAM 4

  • Zamknij wszystkie aktywne programy i przeglądarki.

  • Zainstaluj MBAM w wersji na Komputer Osobisty

  • Pierwsze kroki - Wybierz wersję - darmowe Premium na 14 dni lub kontynuacja wersji podstawowej

  • Wejdź w Ustawienia w Prawym górnym rogu

  • Zakładka Bezpieczeństwo

  • Wyłącz Autouruchamianie, jeśli nie zamierzasz zostawiać programu w systemie

  • W Opcjach skanowania zaznacz trzy pierwsze z czterech dostępnych

  • Skanuj w poszukiwaniu Rootkitów

  • Skanuj archiwa

  • Użyj sztucznej inteligencji …

  • Wróć do Głównego Menu

  • Rozpocznij skanowanie, po przeskanowaniu oczyść to co znajdzie, wklej plik wynikowy.

-==-==-==-==-

Następnie zrób nowy skan FRST i wstaw logi do wglądu

Pozdrawiam serdecznie
Juliusz

Użytkownicy komputerów dzielą się na dwie grupy:
Na tych co nie robią kopii systemu i na tych co będą robić kopie systemu.

Zainfekowana kopia jest bez sensu, traciłby kilka godzin by sprawdzić jak stary stan jest wolny od infekcji.

I na tych, którzy nie muszą robić kopii, bo w jakim celu?

Nie wszystko można trzymać w chmurze. Im bardziej specjalizowane i nietypowe wymagania tym bardziej wskazane jest mieć kopię zapasową offline a nawet offsite.

Przy standardowym korzystaniu z dokumentów no to wiadomo,można dyskutować czy nie wystarczy dysk Google, one drive, czy Dropbox. Ten ostatni ma taką zaletę że można dostać się do poprzednich wersji plików. Chyba tylko w płatnym planie,nie wiem jak to teraz jest.

@Xyro rozumiem że masz VPN od Kaspersky i działa tylko jak połączysz się tym VPN? Spróbowałbym wyłączyć VPN, wyłączyć na chwilkę zaporę Windows i sprawdzić czy cos dało. Ostatecznie zupełnie odinstalować Kaspersky i sprawdzić.

Na wszystkich problematycznych urządzeniach jest Kaspersky?

Zobacz też

Wyniki z ADWCleaner
AdwCleaner[C00].txt (4,0 KB)

Wyniki z MBAM i wyłączonym Kasperskym
MBAM.txt (6,3 KB)

Wyniki z końcowego skanowania FRST
Addition.txt (62,4 KB)
FRST.txt (59,5 KB)
Shortcut.txt (62,0 KB)

Dodam jeszcze, że w ustawieniach ADWCleaner znalazłem całkiem ciekawe opcje odnośnie resetowania ustawień sieciowych, może któreś z nich okazałyby się pomocne?

Co ciekawe, po skanowaniu i czyszczeniu znowu przestał działać chrome na wifi w telefonie, wyskakuje błąd ERR_CONNECTION_RESET być może to niezależne, ale pomyślałem że napiszę tak na wszelki wypadek (na transmisji danych wszystko śmiga)

Mam tylko wersję Kaspersky Free. Wersja z VPN jest osobną aplikacją i nie mam jej zainstalowanej, nie korzystam. Kasperskiego mam zainstalowanego tylko na swoim komputerze i tylko gdy jest włączony strony się ładują normalnie.

Co ciekawe jak wyłączyłem tę opcję o której mowa w linku, strony przestały się wczytywać i wszędzie wyskakiwał błąd ERR_CONNECTION_RESET
image

Dla mnie to wygląda na problem z Kaspersky. Przyjmuje połączenie a potem je zrywa. Próbowałeś odinstalować całkowicie Kaspersky Free? Nie wiem może próbowałeś ale mi umknęło. Jeżeli nie, to ja bym

  1. Odinstalował całkowicie, zrobił restart systemu - zobaczył czy działa
  2. Zainstalował ponownie, sprawdził czy działa

Jeżeli nie pomogło, to spróbowałbym odinstalować poprzez Removal tool for Kaspersky applications (kavremover) z tym, że piszą że:

Zalecamy korzystanie z najnowszej wersji narzędzia. Nie używaj narzędzia kavremover, chyba że jest to zalecane przez inżynierów z działu obsługi klienta Kaspersky. Nierozsądne użycie narzędzia może skomplikować usunięcie aplikacji.

Właśnie tego się trochę obawiam, bo tylko z Kasperskym wczytują się stronki, kiedy go wyłączam, to żadna strona nie chce się wczytać. Jeśli go odinstaluję, prawdopodobnie strony nie będą się wczytywać :thinking:

U mojej dziewczyny na komputerze chrome też nie działa (inne przeglądarki działają normalnie), u niej nie ma Kasperskiego, za to jeśli włączy VPN, wszystko działa jak należy.

Nie wiem czy to jednak nie jest kwestia jakichś ustawień sieciowych, bo na reszcie sprzętów chrome też nie działa, na moim telefonie wyrzuca błąd ERR_CONNECTION_RESET po skanowaniu, ale u mojej dziewczyny wszystko działa normalnie (po przeinstalowaniu chroma 2 dni temu (u siebie też przeinstalowałem, ale jednak błąd powrócił po skanowaniu ADWCleanerem i MBAM))

Dokładnie. Co, zbackupować ma wirusy i malware? :slight_smile:

Jak infrastruktura wygląda, tj. router i inne urządzenia? Masz możliwość podpięcia RJ-45 bezpośrednio od źródła Internetu, z pominięciem routera, WI-FI, switch’a itd?

Źródło - nadajnik - odbiornik - router
mam możliwość wpięcia się do głównego źródła kablem RJ-45, żeby sprawdzić czy przy pominięciu reszty problem nadal istnieje? mogę to zrobić jutro jeśli to miałeś na myśli :slight_smile:

Zazwyczaj nie proszę o wybieranie dodatkowych opcji w ADWCleaner,
gdyż takie opcje mogę ustawić w pliku naprawczym FRST :slight_smile:

  1. Pobierz ten plik i zapisz w katalogu z FRST, tzn. C:\Users\theko\Downloads
    fixlist.txt (6,0 KB)
    „Plik naprawczy został utworzony tylko dla Ciebie, nie należy go stosować na innym komputerze”
  2. Uruchom FRST i kliknij Napraw, program wyłączy niepotrzebne procesy, zrobi Punkt Przywracania i zacznie pracę.
  3. Po restarcie wklej plik wynikowy.

Daj znać, czy jest poprawa w działaniu

1 polubienie