Grafika 4d

Wiecie moze czym rozni sie grafika 3D od grafiki 4D?? bo wlasnie wychodzi gra TimeShift z grafika 4D

A to ci się udało :lol: :lol:

A to jest w ogóle takie coś jak 4D w grafice :roll: No bo jest oś X, Y, Z i niby te czwarte to co ?? Jakoś koło 1990 roku była tez gierka co się nazywała 4D Sports Boxing i chyba chodziło o to, że był widok z 4 rzutów kamery :lol: :wink:

Kupcie se Clicka :wink: i przeczytajcie

cytuje

Tego jeszcze nie wszyscy graja jeszcze dokoła w trojwymiarowe strzelaniny, a juz niedlugo dostaniemy pierwsza gre… 4D!!

No wiesz można założyć, że przestrzeń (czyli osie X,Y,Z) i czas tworzą cztery wymiary, no ale jak to się ma do jakieś rewolucji :roll:

A żebyś wiedział, że jutro pójdę i kupię :roll:

Nie istnieje grafika 4D :smiley: Nawet nie próbuję sobie tego wyobrazić :slight_smile:

Nawet ta 3D jest już naciągana, gdyż monitor ma przecież tylko wysokość i szerokość, czyli 2 wymiary (2D).

Ja nawet sam niewiem jak to bedzie wygladalo. Z niecierpliwosca czekam na premiery gry;]

Wcale nie jest naciągane, bo chodzi o to, że każdy obiekt możesz obejrzeć z każdej strony, czyli wspomniane już przeze mnie osie X, Y, Z i o to chodzi w grafice 3D, a czwarty wymiar to czas, jak już wspominałem :slight_smile: cosik się jednak pamięta z zajęć z algebry i grafiki 3D :wink:

Mówiąc krótko… jak dla mnie jakiś chwyt reklamowy :wink:

Mowisz czas, w zapowiedzi pisze ze mozna tam wladac czasem

cytuje

TimeShift zabłyśnie dzięki orginalnemu jak na FPS pomysłowi- władaniem czasem

szczerze to czytałem w jakimś piśmie naukowym że 4 wymiar (ten w 4D) to jest czas i to on odpowiada za coś tam jeszcze ale więcej nie zrozumiałem i nie pamiętam więc nie pomogę

No tak, ale monitor tego wiernie nie oddaje. Wszystko jest sprowadzane w czasie rzeczywistym do układu X,Y, co nie znaczy, że w takiej postaci występuje zapisane w kompie. Wiernie obraz 3D IMO oddaje dopiero np. hologram.

Istniej teoria w fizyce mówiąca o czwartym wymiarze zwiniętym do zera, może to powodować kontrolowane zakrzywienia czasoprzestrzeni.

Ale w grach to takiego czegoś niema i nie będzie!!

no czyli chwyt marketingowy ehehe :stuck_out_tongue:

ja to miałem na zajęciach z algebry liniowej albo analizy matematycznej, teraz nie pamiętam już :lol:

no zgadzam się, ale ja mówię o założeniach grafiki 3D :wink:

Ciekawe… :shock:

Dokładnie… Faktem jest jednak, że człowiek nie postrzega przestrzeni n-wymiarowych, gdzie n>3 :roll:

Bo niby jak coś takiego zobaczyć? Jak zobaczyć np. czas ?? :wink:

Tak więc:

Albo gość sam nie wie co pisze :smiley:

Oto artykul. Niketore watki skrocilem

… Tymczasem TS obiecuje, że bohater ich gry bedzie prawdziwym władca czasoprzestrzeni. pozornie TS to poprostu kolejny FPS- przedstawiciel gatunku, w ktorym panuje olbrzymia konkurencia. Wprawdzie autorski enigine sabre 3D wykorzystuje wszystkie najnowsze graficzne technologie , niemniej to dzis za malo by konkurowac z Dooma czy HL. TS ma jednak szanse obronic własnie dzieki wspomnnianemu na poczatku patentowi wladaniem czasem

Wyglada na to ze o ile moce głownego bohatera wpływaja na rzeczywistosc o tyle on sam istnieje po za linia czasu. Dostrzegasz juz wtkwiacy w takim rozwiazaniu potencjał… Autorzy wykroczyli swymi pomysłami daleko po za zwalnianie przewijanie czy zwalnianie czasu…

niechce mi sie dalej pisac

No idealnie to pasuje do tego chwytu marketingowego, bohater będzie się przenosić czasie, czy np. akcja będzie zwalniać na maksa a on będzie biegać jak Flash Gordon (ciekawe czy ktoś wie o kim mówię :lol:) :lol:

dla czasu nawet definicji nie ma a grafa 3D w grach to tak naprawdę tylko narzucona perspektywa i cienie(cieniowanie) nic więcej bo głębii obrazu monitor płaski n ie odda (przynajmniej nie u mnie :slight_smile: )

Kurde, ale pisze ze 4D. Jakie zury niekupie wiecej CLICKA

A czytałeś mój post, w którym wspominam o gierca co się zowie '4D Sport Boxing" ?? :wink: eheh BTW zajefajna gierka :smiley: