Gry na silniku UE4 nie chcą się uruchomić

(SHN3RT) #1

Dobry wieczór,
od dłuższego czasu walczę z problemem, który doświadczam z grami zrobionymi na silniku Unreal Engine 4. Obojętnie jaką grę włączę (czy to na Epic Gamesie, czy na Steamie) w pełnym ekranie zawsze gra crashuje i wyświetla się wtedy monit o crashu.


Tutaj akurat mam problem z grą The Cycle, która jest w fazie Alpha.

Ten temat założyłem też na Reddicie. Jeden z użytkowników mi napisał, że może być problem z DirectX’em i radził go odinstalować i zainstalować na nowo.

A tutaj cały tekst, jaki się wyświetla w tym okienku:

EpicAccountId:SHN3RT

Assertion failed: [File:Unknown] [Line: 328] Direct3DDevice->CreateTexture2D(TextureDesc,SubResourceData,OutTexture2D) failed at C:\depot\PROSPECT\Releases\PTS\UE4\Engine\Source\Runtime\Windows\D3D11RHI\Private\D3D11Texture.cpp:481 with error E_INVALIDARG, Size=65604x1108x1 Format=DXGI_FORMAT_R32G8X24_TYPELESS(0x00000013), NumMips=1, Flags=D3D11_BIND_DEPTH_STENCIL D3D11_BIND_SHADER_RESOURCE , Usage:0x0, CPUFlags:0x0, MiscFlags:0x0, SampleCount:0x1, SampleQuality:0x0, SubresPtr:0x0000000000000000, SubresPitch:0, SubresSlicePitch:0

Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
kernel32
ntdll

Tutaj specyfikacja mojego komputera, bo zapewne się nada:

  • Intel Core i7-7700K
  • NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
  • Wersja sterowników karty graficznej: 431.36
  • Windows 10 Home (1903)

Więc co może być problemem?
Dziękuję za pomoc.

(sadaj72) #2

Próbowałeś aktualizacji sterowników GPU z zaznaczoną opcją “czysta instalacja”?

(SHN3RT) #3

Jest aktualizacja sterowników do GPU. Zaraz zaktualizuję, zaznaczając opcję “czysta instalacja” i dam znać, czy coś to pomogło.

(SHN3RT) #4

Pobrałem sterownik, zainstalowałem go z opcją “czysta instalacja” i muszę niestety napisać, że nie naprawiło to problemu.

(Dimatheus) #5

Hej,

  • Z jakiego systemu korzystasz?
  • Wszystkie poprawki do systemu zainstalowane?
  • Ręczna instalacja bibliotek DirectX 9.0c zrobiona?

Pozdrawiam,
Dimatheus

(SHN3RT) #6

Cześć, już odpowiadam na pytania:

  • Windows 10 Home (1903) (kompilacja: 18362.267)
  • Ostatnio instalowałem najnowszą aktualizację do systemu
  • Nie zrobiłem ręcznej instalacji bibliotek DirectX 9.0c

Co do ostatniego punktu, mógłbyś mi wyjaśnić, jak zrobić ręczną instalację biblioteki DirectX?
Dziękuję za pomoc

(Dimatheus) #7

Myślę, że poniższy temat będzie pomocny.

(SHN3RT) #8

Zainstalowałem bibliotekę DirectX 9.0c i niestety muszę napisać, że to rozwiązanie nie naprawiło problemu. Wykonałem wszystko po kolei, tak jak było napisane w tej poradzie i nic to nie zdziałało.

Zastanawiam się też, czy może kompletny reset komputera (opcja w aplikacji Ustawienia) mógłby coś zdziałać?

Dziękuję za poprzednie rady

(Dimatheus) #9

Próbowałeś odinstalować najnowszy sterownik i zainstalować starszy o na przykład 2 wersje?

(SHN3RT) #10

Wątpię, aby coś to naprawiło. O ten sam problem pytałem na tym forum, kiedy miałem problem z Fortnitem. Wtedy miałem wersję 419.35, więc naprawdę wątpię, aby teraz przesiadka na starszą wersję sterownika GPU coś zadziałało.

Co Pan sądzi o resecie? Mógłby on naprawić problem? Oprócz gier na moim sprzęcie, nie mam nic ważnego, więc to działanie wchodzi w grę.

Dziękuję za poprzednie rady.

(Dimatheus) #11

Jeżeli możesz zrobić reinstalację i nie będzie to problem, to warto zrobić. A może faktycznie coś powoduje konflikty?

(SHN3RT) #12

Dobrze, zatem po weekendzie zresetuję komputer i napiszę, czy coś pomogło, a myślę, że powinno.

Do usłyszenia i dziękuję za poprzednie rady.

(Matrix717) #13

Ta, zawsze najstraszniejszy problem ma najłatwiejsze rozwiązanie. Ja np. Raz miałem w GTA Vice City problem z echem w dźwięku. Każdy mówił o sterownikach, głośnikach i innych strasznych rzeczach. A wystarczyło w opcjach przejechać strzałką w lewo. Dlatego tutaj myślę, że wina leży po stronie kompatybilności. Coś musi być nie tak z kompem. Ale skoro sterowniki, direct i inne rzeczy zawodzą… No nie wiem. Poszukaj na necie, pisząc temat w angielskim języku. Reset kompa na pewno nie jest potrzebny, bo jakiś silnik gry ci nie działa. To trochę radykalne rozwiązanie XD Anglicy i Amerykanie zawsze rozwiązują problemy. Może i ty znajdziesz coś w zagranicznym Google :D? Jest wiele postów, które zostają rozwiązane… Nie chodzi mi o strony, ale treść postów. U nas jest bieda z informatyką. Oj, kiedy to było gdy ostatni raz widziałem dobrą polską grę na kompa :v

(SHN3RT) #14

Właśnie cały czas szukam na zagranicznych forach jakiegoś rozwiązania, ale, na chwilę obecną, nie mogę nic znaleźć. Tak jak już wcześniej napisałem, jestem otwarty na reinstalację systemu, ale myślę, że w sytuacji, kiedy naprawdę nie będę wiedział, jak ten błąd naprawić. @Matrix717, byłbym wdzięczny, jakbyś znalazł coś na ten temat i wysłał tutaj, dzięki.

(Matrix717) #15

Oki, poszukam :stuck_out_tongue:

(Matrix717) #16

Zauważyłem na twoim screenie napis, który pokazywał problem:
DIRECT3DDEVICE>CREATETEXTURE2D
Tu chyba chodzi o DirectX. A i pytanko:
Chodzi ci o silnik Unreal Engine 4 czy też o UE4 Games?

(Matrix717) #17

C:\depot\PROSPECT\Releases\PTS\UE4\Engine\Source\Runtime\Windows\D3D11RHI\Private\D3D11Texture.cpp:481 with error E_INVALIDARG i to ta linijka kodu mnie intryguje. D3D11texture ■■■? Direct…
TAK, jakby gra nie ładowała tekstury. Tekstura to jak pewnie wiesz taki plik, w którym jest obrazek i który wyświetla się w twojej grze. Dzięki temu każdy obiekt w grze ma kolor i widać czym on jest. Takie proste wytłumaczenie. Jeśli gra nie ładuje pliku, to nie wiem czemu. Ale chodzi o DirectX może

(SHN3RT) #18

Chodzi mi o Unreal Engine 4

(Matrix717) #19
(Matrix717) #20

Masz zainstalowany DirectX 11?