Gry na silniku UE4 nie chcą się uruchomić

Dobry wieczór,
od dłuższego czasu walczę z problemem, który doświadczam z grami zrobionymi na silniku Unreal Engine 4. Obojętnie jaką grę włączę (czy to na Epic Gamesie, czy na Steamie) w pełnym ekranie zawsze gra crashuje i wyświetla się wtedy monit o crashu.


Tutaj akurat mam problem z grą The Cycle, która jest w fazie Alpha.

Ten temat założyłem też na Reddicie. Jeden z użytkowników mi napisał, że może być problem z DirectX’em i radził go odinstalować i zainstalować na nowo.

A tutaj cały tekst, jaki się wyświetla w tym okienku:

EpicAccountId:SHN3RT

Assertion failed: [File:Unknown] [Line: 328] Direct3DDevice->CreateTexture2D(TextureDesc,SubResourceData,OutTexture2D) failed at C:\depot\PROSPECT\Releases\PTS\UE4\Engine\Source\Runtime\Windows\D3D11RHI\Private\D3D11Texture.cpp:481 with error E_INVALIDARG, Size=65604x1108x1 Format=DXGI_FORMAT_R32G8X24_TYPELESS(0x00000013), NumMips=1, Flags=D3D11_BIND_DEPTH_STENCIL D3D11_BIND_SHADER_RESOURCE , Usage:0x0, CPUFlags:0x0, MiscFlags:0x0, SampleCount:0x1, SampleQuality:0x0, SubresPtr:0x0000000000000000, SubresPitch:0, SubresSlicePitch:0

Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
Prospect_Win64_Shipping
kernel32
ntdll

Tutaj specyfikacja mojego komputera, bo zapewne się nada:

  • Intel Core i7-7700K
  • NVIDIA GeForce GTX 1080 Ti
  • Wersja sterowników karty graficznej: 431.36
  • Windows 10 Home (1903)

Więc co może być problemem?
Dziękuję za pomoc.

Próbowałeś aktualizacji sterowników GPU z zaznaczoną opcją “czysta instalacja”?

Jest aktualizacja sterowników do GPU. Zaraz zaktualizuję, zaznaczając opcję “czysta instalacja” i dam znać, czy coś to pomogło.

Pobrałem sterownik, zainstalowałem go z opcją “czysta instalacja” i muszę niestety napisać, że nie naprawiło to problemu.

Hej,

  • Z jakiego systemu korzystasz?
  • Wszystkie poprawki do systemu zainstalowane?
  • Ręczna instalacja bibliotek DirectX 9.0c zrobiona?

Pozdrawiam,
Dimatheus

Cześć, już odpowiadam na pytania:

  • Windows 10 Home (1903) (kompilacja: 18362.267)
  • Ostatnio instalowałem najnowszą aktualizację do systemu
  • Nie zrobiłem ręcznej instalacji bibliotek DirectX 9.0c

Co do ostatniego punktu, mógłbyś mi wyjaśnić, jak zrobić ręczną instalację biblioteki DirectX?
Dziękuję za pomoc

Myślę, że poniższy temat będzie pomocny.

Zainstalowałem bibliotekę DirectX 9.0c i niestety muszę napisać, że to rozwiązanie nie naprawiło problemu. Wykonałem wszystko po kolei, tak jak było napisane w tej poradzie i nic to nie zdziałało.

Zastanawiam się też, czy może kompletny reset komputera (opcja w aplikacji Ustawienia) mógłby coś zdziałać?

Dziękuję za poprzednie rady

Próbowałeś odinstalować najnowszy sterownik i zainstalować starszy o na przykład 2 wersje?

Wątpię, aby coś to naprawiło. O ten sam problem pytałem na tym forum, kiedy miałem problem z Fortnitem. Wtedy miałem wersję 419.35, więc naprawdę wątpię, aby teraz przesiadka na starszą wersję sterownika GPU coś zadziałało.

Co Pan sądzi o resecie? Mógłby on naprawić problem? Oprócz gier na moim sprzęcie, nie mam nic ważnego, więc to działanie wchodzi w grę.

Dziękuję za poprzednie rady.

Jeżeli możesz zrobić reinstalację i nie będzie to problem, to warto zrobić. A może faktycznie coś powoduje konflikty?

Dobrze, zatem po weekendzie zresetuję komputer i napiszę, czy coś pomogło, a myślę, że powinno.

Do usłyszenia i dziękuję za poprzednie rady.

Ta, zawsze najstraszniejszy problem ma najłatwiejsze rozwiązanie. Ja np. Raz miałem w GTA Vice City problem z echem w dźwięku. Każdy mówił o sterownikach, głośnikach i innych strasznych rzeczach. A wystarczyło w opcjach przejechać strzałką w lewo. Dlatego tutaj myślę, że wina leży po stronie kompatybilności. Coś musi być nie tak z kompem. Ale skoro sterowniki, direct i inne rzeczy zawodzą… No nie wiem. Poszukaj na necie, pisząc temat w angielskim języku. Reset kompa na pewno nie jest potrzebny, bo jakiś silnik gry ci nie działa. To trochę radykalne rozwiązanie XD Anglicy i Amerykanie zawsze rozwiązują problemy. Może i ty znajdziesz coś w zagranicznym Google :D? Jest wiele postów, które zostają rozwiązane… Nie chodzi mi o strony, ale treść postów. U nas jest bieda z informatyką. Oj, kiedy to było gdy ostatni raz widziałem dobrą polską grę na kompa :v

Właśnie cały czas szukam na zagranicznych forach jakiegoś rozwiązania, ale, na chwilę obecną, nie mogę nic znaleźć. Tak jak już wcześniej napisałem, jestem otwarty na reinstalację systemu, ale myślę, że w sytuacji, kiedy naprawdę nie będę wiedział, jak ten błąd naprawić. @Matrix717, byłbym wdzięczny, jakbyś znalazł coś na ten temat i wysłał tutaj, dzięki.

Oki, poszukam :stuck_out_tongue:

Zauważyłem na twoim screenie napis, który pokazywał problem:
DIRECT3DDEVICE>CREATETEXTURE2D
Tu chyba chodzi o DirectX. A i pytanko:
Chodzi ci o silnik Unreal Engine 4 czy też o UE4 Games?

C:\depot\PROSPECT\Releases\PTS\UE4\Engine\Source\Runtime\Windows\D3D11RHI\Private\D3D11Texture.cpp:481 with error E_INVALIDARG i to ta linijka kodu mnie intryguje. D3D11texture ■■■? Direct…
TAK, jakby gra nie ładowała tekstury. Tekstura to jak pewnie wiesz taki plik, w którym jest obrazek i który wyświetla się w twojej grze. Dzięki temu każdy obiekt w grze ma kolor i widać czym on jest. Takie proste wytłumaczenie. Jeśli gra nie ładuje pliku, to nie wiem czemu. Ale chodzi o DirectX może

Chodzi mi o Unreal Engine 4

Masz zainstalowany DirectX 11?