HD Tune wskazuje uszkodzony sektor - badsektor


(barthez26) #1

Witam Wszystkich

 

Chcialbym prosić o pomoc co zrobić w danym przypadku i z góry dziękuje za odpowiedź.

 

 

Kupiłem w Sklepie X nowy Dysk Twardy Toshiba o pojemności 500GB. Zainstalowałem potrzebne mi programy i używałem go przeważnie wieczorami. Używałem również podstawkę chłodzącą żeby go nie przegrzać. Skanowania pełne wszelkie robię co 2tyg., co drugi dzień szybkie. Wczoraj program HD Tune pokazał mi błąd i postanowiłem Laptopa wyłączyć. Dziś będąc w pracy przeskanowałem jeszcze raz programem HD Tune i nic się nie zmieniło. W Health ID to 5 cURRENT PENDING SECTOR a w pozycji Data ilość to: 8. W załączeniu screen o co mi chodzi. Co w takiej sytuacji musiałbym zrobić oddać go na gwarancję ? Jest to komputer potrzebny mi do nauki i pracy i dlatego z góry dziękuje za szybką odpowiedź.

 

 

Pozdrawiam

post-253904-0-77971000-1392998093_thumb.


(Agatonster) #2

barthez26

Proszę poprawić tytuł tematu na konkretny, mówiący o problemie. W celu dokonania zaleconej korekty proszę użyć przycisku Edytuj, umieszczonego w prawym dolnym rogu swojego posta, następnie opcji Użyj pełnego edytora, znajdującej się pod edytowanym postem.

Zignorowanie zalecenia będzie skutkowało przeniesieniem tematu do Kosza.


(JNJN) #3

Wklej smart dysku z HD Tune, opcja helath.


(barthez26) #4

Teraz nie jest komputer włączony z obawy przed powiększaniem błędu. Postaram się zrobić to jak najszybciej :slight_smile:


(Dimatheus) #5

Hej,

Oznacza to, że 8 sektorów jest niestabilnych i czeka na remapowanie. Generalnie jeśli dysk jest na gwarancji, to czym prędzej wymiana.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(CrisPL) #6

Jeśli masz gwarancję to wysyłaj, bo nic z tym nie zrobisz ta sztuka ma wadę.


(barthez26) #7

Najnowsze informacje. Testowałem kompa i było pikanie( takie piskliwe ) od głośnego i tak cichło aż cisza nastała. Czasem puk puk puk puk . No i zawieszał się. Na kilka sekund czy kilka minut. Mam zainstalowanego HDD REGENERATORA I HARD DISK SENTINELA. Nie używam ich, tylko obserwuję temperaturę. Na początku miałem 28 stopni czy jakoś tak, teraz już mam 37 . Wczoraj się przeraziłem bo miałem 51. Czy jak się zawiesi komputer to wyłączanie twarde przez przycisk aż do czasu wyłączenia kompa jest dla niego mocno w tym stanie szkodliwe ?? Chyba to co napisałem i jak wspomnieli przedmówcy kwalifikuje się do gwarancji. Chciałbym zaznaczyć że nie naraziłem kompa na żadne uderzenia czy działania warunków atmosferycznych. W razie pytań piszcie


(JNJN) #8

Zamiast marudzić miałeś zrobić to:

 


(barthez26) #9

JNJN mam komunikat wysyłanie zakończone niepowodzeniem ale założyłem konto na fotosik i się udało.

http://www.fotosik.pl/u/stingray8383  . tu można zobaczyć health


(CrisPL) #10

Na pewno musisz wysłać, bo niemożliwe jest, aby dysk, który przepracował zaledwie 50 godzin już narwał 8 sektorów do zamiany.


(barthez26) #11

Dokładnie 57 godzin CrisPL :confused: A pytanko a czy wyłączanie przyciskiem i nie czekanie aż system sam się wyłączy mogłoby się przyczynić do powstania takiego błędu ??


(JNJN) #12

Zdjęcie fatalnej jakości i nic nie widać? daj coś wyraźnego?

 

Dysk trzeba wyzerować i dopiero sprawdzić ponownie smart dysku i ewentualnie dopiero gwarancja.


(hirem) #13

Ale którym dokładnie przyciskiem: na obudowie; power , reset, czy jeszcze inny. Ogólnie lepiej unikać wyłączania przyciskiem jak system chodzi.Chyba że przyciskiem który daje wyłączenie nie nagłe dlatego pytanie którym. Jeśli po przycisku po którym następuje nagłe wyłączenie a nie zamykanie systemu. To Takie wyłączanie może źle wpływać na dane i sam dysk którego stan się będzie pogarszał. To jeśli tak wyłączasz mogłeś się przyczynić do stanu dysku jaki jest. Wiadomo jak się czasem system zawiesi to zostaje przez przycisk ale jak system chodzi normalnie to jak pisałem lepiej przez wyłączanie z zamykaniem systemu. Jak masz dysk na gwarancji to chyba nie musisz kombinować przez próbę naprawy. Tylko przekopiować dane przed wysłaniem o ile zdecydujesz się na zwrot gwarancyjny.


(X Zdzislawx) #14

Masz gwarancję, to się ciesz i wymieniaj. Bad sectory mogą Ci się zrobić np. jako fizyczne uszkodzenie części dysku, np. rzucisz dyskiem o ścianę  8). Czasami po prostu trafi się na wadliwą sztukę, która po 50h wywali kilka bad sectorów, a po 150h będziesz mieć ich np. 3 razy więcej. Oddaj go na gwarancję i nie zawracaj sobie sobie już tym głowy.


(JNJN) #15

Tylko jak nie uznają zasadności reklamacji, obciążą go kosztami sprawdzenia. Trzeba być pewnym, że dysk podlega reklamacji.


(barthez26) #16

Najpierw dam go do sprawdzenia w sklepie gdzie go kupiłem. Nie rzucałem nim nic. Używam podstawki chłodzącej itp. i laptop jest używany 4h dziennie . JNJN  a mogą obciążyć?? Jest na gwarancji i sprawdzenie powinno być za 0plnów ew. naprawa jego powinna być płatna albo mogę się mylić


(JNJN) #17

Nieuzasadniona reklamacja, może zostać obciążona kosztami diagnostyki - wszystko zależy od serwisu.


(barthez26) #18

Napiszę dziś do serwisu TOSHIBA i zobaczę ich reakcję.A takie wyłączanie jak napisałem wcześniej mogłoby się przyczynić do pogorszenia się stanu dysku twardego i utworzenia się tego błędu co opisuje ?? Czyli przycisk i dłużej przycisnąć i komputer wyłączony ? Niż normalna droga--> start --> zamknij itd?


(hirem) #19

Wykazane w smart C5 - 8 sektorów niestabilnych tkzw. badsectory. Można jeszcze na potwierdzenie  zrobić skan powierzchni W Error Scan odznaczone Quick Scan czy pojawią się czerowne kwadraciki. Podobne diagnozy z dos można wykonać MHDD. I takie diagnozy oraz to co już wykazuje. Nie są nieuzasadnioną reklamacją i też powołać się na te wyniki. Ewentualnie Toshiba jak ma program diagnostyczny do dysków może nim zrobić kazać diagnostykę albo inne sprawdzenia albo wystarczy to z HDTune czy MHDD. To już powinny sami pokierować co powinno być zrobione jeszcze przed wysłaniem albo wystarczą dotychczasowe diagnozy. 


(barthez26) #20

Hirem a takie wyłączanie co napisałem może być źródłem powstania takiego błędu??