HDD przez adapter USB odpowiada Błąd CRC przy próbie inicjowania dysku

Stary dysk WD 2.0 TB chcę wykorzystać jako dysk zewnętrzny USB, niestety coś poszło nie tak i po formatowaniu stan jest jak na obrazku

Inicjacja niedostępna z Zarządzanie dyskami:DyskUSB02

DISKPART nawet nie widzi Disk 2: DyskUSB03

Ease US Partition Master potwierdza, że dysk jest Read Only

Inne komendy powodują odpowiedź “Błąd CRC”
Próbowałem też wyłączanie komputera i dysku i podłączania na nowo itp. Nic nie pomaga, co robić?

Możliwe, że adapter nie obsługuje tak dużych dysków. Sprawdzałeś czy dysk inicjuje się prawidłowo podłączony bezpośrednio pod SATA?

Nie mogę tego sprawdzić bo mam tylko laptopa.
Opisałem sprawę w skrócie ale początkowo HDD się podłączył i wyświetlił 5 partycji więc go formatowałem i teraz jak widać nie ma żadnej partycji i nie daje się inicjować ani utworzyć partycji, nie wiem co robić, jestem dosyć początkujący w tych sprawach.

Jeśli możesz, pobierz i zainstaluj na dysku systemowym program darmowy Activ@KillDisk:
https://m.majorgeeks.com/files/details/active_killdisk.html
Uruchom go i sprawdź czy na liście dysków jest ten, o który chodzi. Cała jego powierzchnia powinna mieć czarny pasek i napis “unallocated”.
Jeśli jest, zaznacz (kliknij) po lewej na komórce z nazwą dysku tak, aby pole stało się pomarańczowe. Następnie w górnym menu kliknij “Erase”, a potem postępuj za kreatorem.
Zawartość tego dysku ulegnie skasowaniu!

Idź do kolegi, który posiada komputer stacjonarny i u niego “sformatuj” dysk. Potem sprawdzisz czy u ciebie jest dobrze wykrywany.

Może zacznij od początku. Jaki adapter. Jakie porty usb. Może tu są problemy z zasilaniem. Porty USB mają różna “prądotwórczość” Inne 3, inne 2.
Ja mam parę zewnętrznych dysków twardych i jeden z nich wymaga podłączenia do dwóch portów usb. Jeden na dane, drugi na “prąd”.

Niestety, nie udało się:


Co teraz?

Adapter ma osobne zasilanie

Odpal Wiktorię i zobacz co rozpoznaje. Jeśli prawidłowo, to zrób skan dysku.