Instalacja debian'a na pendrive

W tym semestrze i w kolejnych, mam języki programowania, więc lepiej będzie mi ćwiczyć i wgl pracować na debiancie.

Chciałbym zainstalować sobie linuxa na nośniku przenośnym, ale nie wiem ile zajmie mi on miejsca i czy instalacja wygląda (tak samo czy inaczej niż normalnie na partycji) ?

Zupełnie tak samo jak na dysku. Ile to zajmie? Zależy od zainstalowanego oprogramowania. Jako, że chcesz Debiana do programowania, starczy zainstalować Emacsa i build-essential.

tzn ile GB/MB?

znalazłem taki poradnik

http://www.dobreprogramy.pl/tomeeek64/Jak-zaczac-z-Linuksem-czyli-instalacja-Debiana,45809.html

a w nim link do:

http://www.debian.org/distrib/

którą wersje zainstalować ? dvd czy cd?

wybaczcie jeśli zadaje idiotyczne pytania, ale jesli chodzi o linuxa to jestem zielony

Wcale nie tak samo… Musisz nagrać plik z Debianem .iso na pendrive. A po co Ci pendrive ja mam Debian-a 7.3.0 ze środowiskiem IXDE na płycie CD. Mi ta wersja na płycie zajmuje dokładnie 648 mb. Weź pierwszy lepszy kurs linux-a. Napisz czy chcesz  zainstalować linux-a jako nowy system czy obok Windows-a. :slight_smile:

ja chce zainstalować NA penie a nie z niego instalować zamiast płyty

Rozumiem to. Widać @jakubgross nie. Instalacja na penie jak na dysku twardym niczym się nie różni.

Jak potrzebujesz tylko do nauki, to może zainteresuje Cię Cygwin lub jak chcesz mieć pełny Linux, to coLinux, wówczas nie musisz rozstawać się z Windowsem.

Co do instalacji na pendrajw, to zainstaluj go tak, jakbyś instalował na SSD, tj. przenieś tmp i inne zbędne rzeczy do RAM, aby system nie wykonywał bez potrzeby operacji zapis/odczyt i skracał żywotności pamięci flash.

Ja instalowałem na 4GB Pendrive

Ogólnie chyba maszynę wirtualną postawiłem, ale zamiast dysku, spartycjonowałem Pendrive i poszedł

Mam cygwin’a ale nie wiem jak tam zainstalować kate’a ( na nim pracujemy na uczelni), a wole sobie wyrobić nawyki do niego.