Instalacja systemu na nieszczęściu m1

Ponieważ działanie tego wynalazku stało się nieakceptowalne (np. Chrome sobie wchodził na stronę 2 minuty, albo mieliło piłeczką przy odpalaniu jakiejś apki, albo się wieszało i podobne atrakcje), postanowiłem przeinstalować system.

Zatem przytrzymałem power, wszedłem w opcje odzyskiwania, wymazałem dysk na czysto, zalogowałem się do apple, odpaliłem instalkę, i dotarłem do momentu, gdzie zakładamy konto.
I na tym koniec, co bym nie robił i ile razy nie kombinował z dowolnymi danymi to mamy tak.

Ma ktoś jakiś pomysł co z tym zrobić?

Sprawdź "Computer account creation failed" error … - Apple Community
Swoją drogą, szybko się system ‘wykończył’.

Zaraz spróbuję z terminala zresetować.

Bo to w chwili obecnej jest w zasadzie testowy system. Normalna praca na m1 to masakra, no chyba, że ktoś korzysta w zasadzie wyłącznie z oprogramowania dostarczonego z systemem i nielicznych kilku innych aplikacji, a przy tym nie robi zbyt wiele.

Blokada aktywacji i iCloud wyłączona?

Nie wiem, którego masz ale pewnie wersja z 16GB RAM/1TB HDD by była trochę bardziej znośna. Ta podstawowa 8/256 to jest za mało na obecne czasy. Poza tym mały SDD potrafi koszmarnie zwolnić, gdy się wypełnia i defragmentuje (wbrew temu co piszą o defragmentacji SDD)

Do iCloud się loguje bez problemu, komputer na początku normalnie przechodzi aktywację.
Co więcej, on tworzy te konta, bo jak się cofnie to się pojawiają, tyko zalogować się nie udaje.
Wolę na razie nie usuwać z konta sprzętu bo potem jak coś się spapra to już w ogóle nic nie zrobię.

16 RAMu ale dysk 250 bo do niczego mi w nim więcej nie potrzebny większy, do pracy to ja mam porządny komputer. :wink: to miała być zabawka, plus przydatny sprzęt do np. robienia instalki itp. tylko, że się w międzyczasie okazało, że na nim instalki do starszego nie zrobię, więc zamienił się głównie w notatnik, tylko jako notatnik to on dobrze też nie działa. Myślę, że po prostu kwestia tego, że to jeszcze za wcześnie. Brak dopracowanego softu.

To ciekawe, jeżeli dysk nie jest dobity pod korek, tj wolne tylko kilka GB, to faktycznie musi być jakieś niedopracowanie softu, bo z 16GB to powinno szaleć.

Może Linux na nim pójdzie :stuck_out_tongue: (tak tylko śmieszkuję) // https://news.itsfoss.com/linux-apple-m1/

Dysk był zapełniony w 30 procentach.

Reset hasła nie działa, znaczy działa, każe odmontować urządzenie z iCloud, ok, hasło zdejmuje, tylko potem twierdzi, że system nie umożliwia wprowadzenia zmiany i wraca.

Odpiąłem od konta, instaluje jeszcze raz, może to coś zmieni.

Jeśli to nie pomoże, skontaktuj się z apple (wypełnia się formularz na stronie, szybko oddzwaniają, nie trzeba płacić)

Na Monterey resetowanie systemu ma działać podobnie jak na iOS/iPadOS. Zobaczymy jak będzie.

A co do tematu, to ja też bym się skontaktował z Apple zamiast tracić czas i zdrowie :wink:

Jak nic nie wymyślę, to zadzwonię, ale ostatnio też nie byli mi w stanie pomóc i tylko straciłem pół godziny na rozmowie. A w międzyczasie to ja sobie zainstalowałem 4 Windowsy na komputerach obok, naprawiłem sobie skaner i pilota do autka. Więc to nie tak, że tracę czas, czasu to mam mnóstwo, jeszcze sobie piszę jak widać i czytam książkę. Ale jeśli w ciągu godziny nie rozwiążę problemu, to faktycznie w końcu zadzwonię.

Jeśli masz drugiego maca to możesz tam utworzyć dodatkowe konto i zmigrowac system z drugiego na pierwszy zaznaczając tylko te nowe konto do migracji.

Ewentualnie możesz zainstalować aplikacje wsparcie apple na iPhone i może tam znajdziesz coś co ci pomoże.

Infolinii Apple możesz spróbować, ale szczerze wątpię ze coś ci pomoże.

Nie mam iPhone, nie wytrzymałem z tym przyrządem i oddałem seniorom. :grinning:
Drugi mac jakiego mam nie oferuje możliwości podłączenia.

A resetu z konsoli nie można wykonać, bo wyskakuje takie coś.

No ale w końcu to imejzing, atrakcje muszą być. :grinning:

A wylogowałeś się z iClouda/Find My przed wymazaniem dysku?
I jaką masz wersję systemu?

Tak, ale i tak przy instalalcji prosi o zalogowanie, i loguje poprawnie. A przy resecie i tak trzeba odpiąć laptopa od iClouda.

Najnowszy system? Szukałem trochę i zazwyczaj ludzie mieli ten problem przed 11.3.

To jakiś fake, Apple słynie z niezawodności!

1 polubienie

Zobacz co powie Apple. Jeżeli komputer ma mniej niż rok to jesteś jeszcze na gwarancji Applowskiej, więc może pomogą

https://getsupport.apple.com/?caller=kbase&PFC=PFC1003&category_id=SC0998&symptom_id=20164

MS też :rofl: