Instalacja XP i Formatowanie

(Tomaszdiduch) #1

Witam wszystkich.

Na początku chciałbym powiedzieć iż jestem kompletnie zielony. Otóz chciałem sformatować komputer. Koledzy poradzili mi abym zrobił to przy instalacji. No i dobrze, zainstalowałem Windowsa, ale zdziwiłem się ponieważ podobno miał mi się pojawić komunikat w sprawie formatowania. Niestety nic takiego się nie pojawiło i mam teraz bajzel na komputerze, ponieważ mam pełno programów które teraz nie działają. Jak mógłbym teraz sformatować komputer, aby pozostał na nim sam system XP - chciałbym mieć komputer w takim stanie jakim go kupiłem. Pomożecie ? :wink:

(lazikar) #2

RT_NR , uruchom komputer z płyty instalacyjnej wtedy formatowanie sie pojawi.

(Tomaszdiduch) #3

To znaczy jak uruchom ? Wiesz, próbowałem jeszcze raz, tak jak radzili na innym forum, ale nie pojawia mi się :

A to jest chyba niezbędne do formatowania, tak ?

(lazikar) #4

Wkładasz płytę Windowsa do napędu i restart komputera. Jak nie pojawi się pytanie czy chcesz uruchomić płytę, a wystartuje Windows jeszcze raz restart i w biosie ustaw botowanie z płyty.

(Tomaszdiduch) #5

Hmmm no ok, lecz jest taki problem że, robiłem to całkowicie wg tej instrukcji :

Problem jest tylko taki że po 4 menu mam 5 menu, o którym nie ma tu mowy.

Tak wygląda “piąte menu”:

Czy coś zrobiłem źle ?

(lazikar) #6

W trzecim menu usuń partycje c po czym musisz utworzyć nową.

(Tomaszdiduch) #7

Hmmm, mógłbyś mi mniej polecić jakąś instrukcję, nie mam zamiaru uszkodzić komputer, a wydaje mi się to trochę skomplikowane.

(Seba15) #8

Kolego jeśli to za trudne to sciągnij ubuntu i zacznij instalację. Dojdziesz do partycji i usuń dysk c: a później go utwórz. Jak to zrobisz. Restart i włóż CD z win xp i zacznij instalację. Nie powinno być żadnych problemów. http://ubuntu.pl/pobierz.php

(lazikar) #9

RT_NR , w menu jak pokazuje partycje i pyta gdzie zainstalować masz opcję usuń partycje.

(Tomaszdiduch) #10

Dobra, mniej więcej rozumiem.