Jak w opisie tematu.
Laptop z Windows 7 działa sprawnie, ale po około 30-45 minut przeglądania internetu/oglądania w przeglądarce jakiś filmów zaczynają się one zacinać, nie ładować, podobnie ze wszelkimi stronami, aż w końcu „wiesza się” w przeglądarce wszystko.
Po ponownym uruchomieniu komputera wszystko wraca na te 30 minut do normy i tak w kółko.
Infekcja czy jakiś inny problem? Poniżej obowiązkowe skany.
Nie, płyta główna laptopa lenovo też może mieć podobne wady (może nawet mają kolaborację z Gigabyte).
Nie zaszkodzi sprawdzić GNU/Linux jak nie powiedzie się czyszczenie instrukcjami dla FRST by iJuliusz (bo raczej moderatorzy forum ich nie przygotują a pozostali panowie już nie czytają forum ja tyle by generować pliku fixlist.txt) lub manualnym poradnikiem „krok po kroku”.
Jeszcze może mocno się przegrzewa i GPU/CPU zbija zegary.
Ale sam komputer mi się nie wiesza i nie wyłącza, nic mu się nie dzieje.
Problem jest tylko z wczytywaniem stron internetowych/zamulaniem internetu. Żadne inne problemy wydajnościowe nie występują.
Sprawdzałeś może, czy podczas spowolnienia działania internetu nie pojawia się jakiś proces lub usługa obciążająca system?
W logach nie widzę nic podejrzanego.
Mogę oczywiście wykonać plik naprawczy resetujący niektóre ustawienia połączeń.
Wrócimy do kolejnych skanów, jeśli poniższe porady nie pomogą, gdyż może być coś „schowane” głębiej
Możliwe również, że rozważałeś czystą instalację systemu, bądź przesiadkę na Windows 10
Podejrzewam, że wykonałeś wszystkie dostępne aktualizacje Windows Update, oraz aktualizacje podzespołów, korzystając ze strony producenta.
Proponuję skorzystać z oprogramowania Lenovo i zaktualizować BIOS, ewentualnie odszukać na stronie produktu plik aktualizacyjny. BIOS: LENOVO G4ETA4WW (2.64 ) 03/31/2015 Płyta główna: LENOVO 2394CG6 Procesor: Intel(R) Core(TM) i5-3360M CPU @ 2.80GHz
Jeśli poprawnie rozpoznałem model, to aktualna wersja BIOS ma numer 2.77
Zawsze zalecam zrobienie zdjęć smartfonem wszystkich stron, podstron, zakładek z aktualnej wersji BIOS, aby mieć, po ewentualnej aktualizacji, możliwość kontroli ustawień.
Warto również wyłączyć lub odinstalować Comodo i wtedy sprawdzić działanie internetu.
Zastosuj porady kolegi @Bogdan_G z pierwszego postu