Jak podkręcić GeForce 8800 GTS EVGA 512MB?

Stałem się posiadaczem GeForce 8800 GTS EVGA 512MB TV & 2x DVI (PCI-E) SSC. Z racji iż jestem nowy w temacie o/c (chodź jakąś wiedzę już tam mam), i z racji iż jest to nowa (chyba) karta graficzna w sprzedaży, chciałem prosić o porady w jaki sposób ją podkręcić. Czytałem, że bez zmiany chłodzenia można na niej wyciągnąć 8800 ULTRA - cóż fajnie by było - lecz nie jest to konieczne.

Proszę o jakieś poradniki (linki), rady, jeśli nie do tego modelu konkretnego to do jakiegoś zbliżonego. Szukałem na google, ale chyba jakoś mi to nie wychodzi …

ściągasz RivaTuner / ATI Tool i suwaki do góry. Jedziesz co 5-10 MHz na rdzeniu/pamięciach/shaderach, później testy w grach na brak artefaktów, zawieszania się itp. Szukasz maksymalnych ustawień :]

A nie ma czegoś takiego co to zrobi automatycznie, najbardziej optymalnie samoczynnie ?? Wszystko muszę robić sam ręcznie ?? A co się stanie jak przedobrze z ustawieniami ?? Czy program NTune który ściągam z nvidia.com też się nadaje ?? Bo widziałem że ma właśnie jakieś opcje podkręcania grafiki …

jak przedobrzysz to gra zawiesi się/pojawią się artefakty. Spalić grafikę jest trudno

Co do Ntune to nie wiem, nigdy gada nie używałem…

Podkręcać musisz sam, aby znaleźć max ustawienia grafy

Aha no ale oki tam jest kilka opcji - suwaków do zmian - od których mam zacząć a które mam omijać ?? Może jakiś poradnik z neta znasz - opis/obrazki :smiley: ??

Witam!

nTune ma opcje znajdowania optymalnych ustawiń OC, ale w ten sposób nie sprawdzisz prawdziwych możliwości karty.

Zawsze zwracaj uwagę na temperaturę GPU.

Taaa :expressionless: … Powiedz lepiej w jakim celu chcesz podkręcić tą grafikę?? :x za słaba czy mało wydajna?? … Bo jakoś nie wydaje mi się, żeby tak było :mrgreen:

Witam!

Skoro zerowym kosztem można mieć większą wydajność, to dlaczego tego nie robić?