Jak poprawić ekranowanie komputera?


(~MacG) #41

Nikt gwarancji nie da. Ale skoro działa tyle czasu bez problemu to może nie ma aż tak dużego ryzyka.

Dla mnie obawy powoduje napięcie na maskownicy a na samej obudowie już nie koniecznie. Powód może być tak banalny jak to że farba na obudowie powoduje że próbnik nie działa prawidłowo do tego że napięcie pojawia się z płyty głównej która styka się z obudową. Przecież porty dotykają maskownicy a ta jest częścią obudowy. Za to na krawędzi płyty głównej zazwyczaj nie ma żadnych ścieżek więc trudno o przebicie tym spowodowanym. Szczególnie że jeśli już to z płyty, przez metalowe dystanse, do obudowy.

Trudno mi cokolwiek więcej powiedzieć przy mojej znikomej wiedzy. Bez pomiaru napięcia i tak wiele więcej się nie dowiemy. Możliwe że to faktycznie znikomy prąd z braku uziemienia ale wystarczająco duży że zabezpieczenia USB na niego reagują.


(MrLukaszo) #42

Zaraz jak wrócę do domu spróbuję zmierzyć to napięcie. Kaloryfer jest za daleko komputera, także niestety, ale on odpada. A no tak i jeszcze jedna sytuacja, gdy podłączam do listwy, do której jest podłączony komputer ładowarkę od telefonu, też wywala USB.


(Astor44) #43

No i to jest nienormalne! Aż się wierzyć nie chce, bo z reguły budowlańcy takie gniazdka montowali w kuchniach i łazienkach.


(~MacG) #44

Jeśli dom jest stary to i zasady budowy stare albo ich brak. Nie każdy wybiera gdzie mieszka i w jakich warunkach. A wymiana elektryki to nie takie hop siup.


(MrLukaszo) #45

Nie wiem, czy przeczytałeś. A widzę, że się dosyć znacie na tym.


(Astor44) #46

Z tego samego powodu!


(MrLukaszo) #47

Brak uziemienia? Jeśli to jest powodem braku uziemienia to raczej całe wywalanie też jest tego następstwem.


(Astor44) #48

Jasne! Zamów elektryka, niech Ci sprawdzi instalację domową i założy zerowane gniazdka tam gdzie lodówka, pralka, zmywarka i blisko komputera i po temacie.


(MrLukaszo) #49

Czyli nie mam się co obawiać, prawda?


(Astor44) #50

Wręcz przeciwnie! Trzeba zrobić (co najmniej) to, co napisałem wyżej.


(MrLukaszo) #51

Ale przez sam brak uziemienia nie powinno się nic komputerowi stać?


(LORDEK) #52

Tak się zapytam, bo śledzę trochę ten wątek. Czy zerowanie może mieć jakieś negatywne konsekwencje jeżeli mamy zrobione je w każdym gniazdku w domu na instalacji dwużyłowej? Mnie temat nie dotyczy, bo wszędzie mam uziemienie, a jedyne co wiem to fakt iż zerowanie może nam ewentualnie wyeliminować “kopanie” podłączonego do elektryczności sprzętu i prądzie na obudowie - moment, w którym próbnik zapala się po dotknięciu obudowy komputera. Zerować czy nie i czy UPS może być niejako zastępstwem dla instalacji dwużyłowej z uziemieniem - żeby to ewentualnie on poszedł z dymem, a nie komputer.

Koledze się pewnie informacja tez przyda. Co się pytam ludzi to każdy ma jakieś inne wnioski w tym temacie.

Wiem, że też łatwo napisać, żeby wymienić instalację, ale czasem nie ma takiej możliwości, bo przy tym się jednak burdel robi, a jak ktoś ma cycuś glancuś gładkie ściany to taka szpecąca szrama nie jest mu potrzebna, a idealne wygładzenie tego szkaradztwa proste nie jest…


(stens1950) #53

Właśnie gdy mamy instalację dwu przewodową to tam jest zerowanie. To zależy w jakim “Układzie sieciowym” jest podpięty budynek. Układy sieciowe


(LORDEK) #54

Nie mamy, dopóki sobie tego nie zrobimy w gniazdku. Nawet jak wymieniają skrzynki z bezpiecznikami (mówimy o starych blokach) to nie robią żadnych ceregieli i ewentualne zerowanie to jest kwestia po stronie domowników. Ewentualne modernizacje przez spółdzielnie robi się właśnie do skrzynki w mieszkaniu, a wszytko za nią to już spada na głowę mieszkańców.


(MrLukaszo) #55

Nie wiem czemu, ale na obudowie z tyłu nadal probówka się świeci, a komputer jest odlączony 14 godzin od prądu.


(pocolog) #56

Sprawdź co jest podłączone do komputera.


(krystian3w) #57

Luminescencyjna, bierze prąd z baterii biosu, jakaś tajemna energia z czarnej dziury / super nowej / Jowisza…

:interrobang:


(Astor44) #58

Chyba jednak nie jest odłączony od prądu? Odłączony to będzie jeśli wyjmiesz wtyczkę kabla zasilającego z gniazdka.