Jaki dysk SSD?

Cześć wszystkim!

Mój obecny dysk HDD trochę już się wysłużył, więc uznałem, że pora go zmienić. Chciałbym tym razem zakupić dysk SSD, ale jestem totalnym laikiem, jeśli chodzi o technologię komputerową i proszę o pomoc w jego wyborze.

Komputer służy głównie do pracy, przeglądania internetu i korzystania z programów graficznych oraz montażowych. Nie na jakąś wielką skalę, ale to jest jego przeznaczenie. Czasami gram na nim w gry, jednak na tyle rzadko, że nie przykładam do tego większej wagi przy doborze komponentów. Wolałbym przeznaczyć na dysk niskie-średnie środki finansowe.

A oto specyfikacja obecna:
Seagate 1TB, SATAIII, 7200RPM, 64MB cache
Intel Core i5-6500, 3.2GHz, 6MB, BOX
MSI B150M BAZOOKA, B150, DualDDR4-2133, SATA3, SATAe, HDMI, DVI ,USB 3.1, mATX
SilentiumPC Spartan 3 PRO HE1024
HyperX Fury DDR4, 8GB, 2133MHz, CL14
Palit GeForce GTX 1060 JetStream 6GB GDDR5

Czy mógłby ktoś podpowiedzieć, jaki dysk twardy najlepiej by się nadawał w moim przypadku?

https://www.x-kom.pl/comparison/406963,406961

Proponowałbym coś na kościach MLC. Skoro orzesz go na obróbce video, to posłuży zdecydowanie dłużej.

ps.
Jak widzę tę cenę, to chyba sam go zaraz też kupię :smiley:

Taka cena, bo to dysk na kościach QLC.

Obróbka wideo to mielenie dyskiem? Hmm. Bez przesady.

xkom podaje że MLC… błąd w opisie?

Model dysku jest nowy, z początku lipca - opis widocznie zaczerpnęli z poprzedniego modelu.

Zresztą “QLC” pojawia się w pierwszym zdaniu opisu dysku.

1 polubienie

Dobrze że czuwasz, bo bym się naciął.

Weź coś Samsunga i będzie OK.

Ja mam kilka Burstów 480-tek i jestem zadowolony:

Jeśli to ma być trwałe i długo posłużyć to tylko Crucial MX500.

PS. Staraj się nie używać terminu DYSK w przypadku SSD, lecz NOŚNIK (danych) :wink:

Nie bądź świętszy od papieża :joy: Dysk jest przyjętą nazwą używaną przez wszystkich, nawet w sklepach masz kategorię “dyski SSD” :wink:

2 polubienia