Jaki dysk twardy kupić?

Mam płytę główną Gigabyte GA-K8VT800 i dysk Seagate ST3802110A podłaczony do złącza IDE. Chcę kupić drugi dysk, tym razem 250 GB, i nie wiem czy kupić dysk ATA czy SATA. Widziałam że na dyskach sata bywają problemy z zainstalowaniem win xp… co radzicie?

Jeśli posiadasz win xp z zintegrowanym sp2 nie masz się czym martwić, w sp2 są już sterowniki SATA więc nie ma żadnych problemów podczas instalacji windowsa.

Kupno dysku ATA na dzień dzisiejszy mija się z celem, jest bardzo mało lub wogołe już nie ma nowych płyt głównych z złączem ATA tak więc jedynym rozsądnym i przyszłościowym wyborem jest dysk SATA.

Pozdrawiam

Dzięki za radę :slight_smile:


A jaki dysk 250 GB do 250 zł polecacie?

(Taki żeby pasował do tej płyty gł. - nie znam się więc nie wiem na co patrzeć :shock: )

jak to nie ma, a cd-rom jak podłaczysz

większość nowych płyt ma tylko jedno złącze ATA na napędy optyczne

i zapewne jeszcze długo to złącze będzie na płytach głównych :slight_smile:

pokaż mi płytę bez tego złącza :stuck_out_tongue:

Kupuj dysk ze zworkami SATA1/2, na Via czasami są problemy z nowymi dyskami na SATA2, np Seagate seria 7200.10 ma zworki, domyślnie ustawiony na 1.

http://pclab.pl/art27517-6.html

Czy taki dysk będzie dobry: http://www.esc.pl/product_info.php?products_id=3377 ??

Tak.

Owszem jest ale właśnie pod CD-Romy, pozatym łączenie napedu optycznego z HDD mówi wszystko o osobie składającej komputer.

BTW coraz więcej na rynku napędów optycznych pod SATA, tak wiec dni ATA są juz raczej policzone :slight_smile:

a jak ktoś ma 3 dyski IDE i nagrywarkę ?? i co takiego się dzieje złego że nagrywarka nie może być podłączona na master a dysk na slave ??

Jak ktoś kupuje 3 HDD to od razu raczej kupuje dodatkowy kontroler IDE, pozatym Turkissh rozmawiamy o płytach na dzień dzisiejszy które są wyposażone w 4-6 portów SATA oraz ewentualnie jeden IDE, tak więc nie widze sensu w 3 dyskach ATA.