Jaki router duży zasięg LAN i SIM oraz możliwość zrobienia kilu sieci

Czy ktoś może polecić mi dobry router, dzięki któremu będę miał Internet zarówno po podłączeniu kabla ethernet lub jakby dostawca zawinił mógłbym szybko włożyć karte sim aby dalej był Internet.

Chciałbym jeszcze aby była możliwość zrobienia z tego jednego routera 2/3 sieci z różnymi hasłami oraz nazwami, jestem w tym kompletnie zielony, żeby była tam też dołączona jakaś instrukcja, albo jakby ktoś mógł mi to wytłumaczyć jak to zrobić i czy takie coś da się zrobić z każdym routerem czy musi być jakiś specjalny. Prosiłbym o jakąś prostą metodę zrobienia dwóch/trzech sieci na jednym routerze.

Jak nie chcesz się wykosztowywać to pewnie trzeba zobaczyć co na hasło 3 różne sieci wi-fi powie oprogramowanie alternatywne np.:

  • OpenWrt
  • DD-WRT
  • Gargoyle

Jak takie nie zapewni nic więcej poza np.:

  • 2,4 GHz jako jedna sieć,
  • 5 GHz jako druga sieć
  • i sieć gościa jako trzecia

to pewnie trzeba szukać konkretniej (np. nie możesz sobie pozwolić na to by sieć bazowała tylko na 5 GHz jak nie masz z nią wciąż kompatybilnych kart sieciowych).

Potem czy port na SIM ma być wbudowany czy używać USB i osobnego modemu.

Nie do zrobienia w prosty, łatwy i bezobsługowy sposób :slight_smile:

Jak jesteś zielony w tym to najpierw poczytaj o sieciach, standardach i dopiero wtedy kombinuj, ale na twoim miejscu poprosiłbym dobrego sieciowa, żeby ci to zrobil bo sam to nawet ja jak się trochę znam za takie bajery bym się nie brał :slight_smile:

Do zrobienia, bez większego problemu. Po prostu potrzebny mikrotik z modemem zarówno LTE jak i WAN. Prościutki skrypcik sprawdzający czy jest internet po WAN co jakiś czas, i jeśli nie to odpalenie modemu LTE. Przy okazji musi to być coś, co ma możliwość tworzenia kilku sieci wirtualnych, albo sprzętowych. Generalnie tak od ok. 400zł już coś by się chyba nadało.