Jakie urządzenie wybrać do rozdzielenia sieci

Witam, od razu zaznaczam że jestem laikiem w tym temacie.
Otóż mam problem nie wiem jak rozdzielić internet z jednego kabla na 2 komputery(zaznaczam że jeden komputer jest w odległości 20m od drugiego). Czy jakieś urządzenie posiada taką możliwość?

Na żółto zaznaczony jest główny router z którego dochodzi internet.
Pomarańczowy to kolor urządzenia rozdzielającego.
A dwa niebieskie prostokąty oznaczają komputery.

Witaj na forum. Napisz jeszcze proszę:

  • dokładny symbol żółtego urządzenia (od tego zależy, czy zastosuje się router czy switch); kto jest Twoim dostawcą internetu? Kabel, radowe, telefoniczne?
  • czy wystarczy Ci połączenie kablem, czy chcesz też mieć możliwość wifi.
1 polubienie

Switch

1 polubienie

Dostawcą jest vectra, tyle wiem. Myślę, że kabel wystarczy. Oczywiście na obu komputerach musi działać internet, bez względu czy jeden z nich jest włączony bądź nie. Urządzenie pomarańczowe to urządzenie, którego szukam.

To musisz jeszcze się dowiedzieć jakie dokładne urządzenie dostałeś - dokładna marka urządzenia / symbol. Jest prawdopodobnie z jednym gniazdkiem (RJ45, gdzie jest podpięty obecnie komputer). Na 99% będzie potrzebny router, ale sprawdź te informacje.

Raczej router.

Jeżeli router posiada więcej wyjść RJ45 to sprawa prosta, wystarczy podpiąć obydwa komputery do routera. Jeżeli ma tylko jedno gniazdo to musisz mieć switch.

1 polubienie

Najprawdopodobniej będzie potrzebny router.

Jeżeli posiada już jeden router to po co niepotrzebnie komplikować sieć. Wystarczy switch.

Nie sądzę, żeby był router od Vectry. Trzeba router z opcją klonowania MAC od strony WAN.

Czy taki router da rade?: http://allegro.pl/router-wifi-tp-link-tl-wr841n-300mb-s-upc-vectra-i6891244415.html?utm_source=google&utm_medium=cpc&ev_campaign=plaallegro&ev_adgr=TP-LINK&ev_ln=PRODUCT+GROUP&gclid=CjwKCAjw0qLOBRBUEiwAMG5xMAN_i5K-aoTBqj6HzwbeVL525GC4xne6hqG63jzh-uzJrvmsTUd6cBoCwnsQAvD_BwE