Kamerka Logitech C110 - brak obrazu (czarne tło) po zainstalowaniu sterowników i softu

Witam,

Posiadam kamerkę internetową Logitech C110 (nie co może zapomniany model). Pobrałem soft jak również sterowniki ze strony Producenta Webcam C110 – Logitech Pomoc techniczna + pliki do pobrania, zainstalowałem, kamerka jest włączona do portu USB, instalacja na Windows 7 przebiegła prawidłowo, podczas włączenia kamerki przez soft zaświeci się zielona dioda na kamerce, świeci ale obrazu brak - jest czarne tło.

Włączyłem kamerkę do innego portu USB i ta sama sytuacja jest co powyżej, kamerka się zaświeci ale nie ma obrazu - jest czarne tło.

Zrobiłem też test kamery internetowej poprzez stronę https://pl.webcamtests.com/ owszem kamerka jest wykrywana, pokazywane są dane kamerki ale nie ma obrazu - jest czarne tło tylko.

W czym może być problem że mimo zainstalowania sterowników jak również softu do kamerki nie ma widocznego obrazu?.

Może się zepsuła na tyle by jeszcze system widział ale już nie wiedział co otrzymuje do przetworzenia.

Pomazaną „szybkę” chyba wychwycisz, kamera ma pod nią dolinę w jaśniejszej czerni.

Powiem Ci @krystian3w że biorę takową opcję że się zepsuła, wprawdzie nie była używana X czasu, leżała zapakowana w oryginalnym opakowaniu.

Jak wezmę kamerkę do ręki i ustawię pod kątem to widzę oczko takie jak by mieniące się, wpadające w jaśniejszą czerń jak piszesz. Próbowałem uwiecznić to na zdjęciu ale nie uchwycę jak to wygląda w realistyce.

A czy jest może alternatywny program do obsługi kamerki internetowej nie konkretnie dedykowany od Logitech’a, a inny?.

Wrócę do tematu kamerki Logitech C110… mimo ponownej instalacji sterowników do kamerki jak i oprogramowania użytkowego nadal nie mogę włączyć kamerki.

Kamerka się załącza, widać zieloną diodę na kamerce w chwili włączenia programu, a nic nie widać tylko czarne tło…

Kamerkę „widzi” system w Urządzeniach…

Urządzenia

Jak również są sterowniki zainstalowane…

A mimo tego obrazu brak. Jest jeszcze jakaś szansa żeby kamerka zaczęła funkcjonować?.

Czy żeby był obraz w kamerce potrzebne są kodeki video / dźwięku może?.

W brak kodeków wątpię. Musiałoby Lenovo iść w coś niepopularnego lub oszczędzać na płatnych licencjach za dołączanie dziwnych kodeków.

Co do programów to jak przeglądarka nie ma obrazu to i pewnie Webcamoid, ManyCam lub CyberLink YouCam nie pomoże - raczej musiałby LenovoLogi/zewnętrzne „serwisy” mieć program co bez rozbierania identyfikuje prawdopodobną przyczynę.

Niby możesz spróbować poświecić słaba latarką w kamerę lub diodą podczerwieni (IrDA) np. pilota lub zrobić analizę czy zapisana fotka (jak się da bez errorów) to w miarę jednolita czerń.

@krystian3w ja nie mam Lenovo kamerki czy laptopa, tylko jest to sama kamerka Logitech C110 wpięta do PC :slight_smile: .

Myślałem że może jeszcze być coś na rzeczy z kodekami że nie ma obrazu.

Próba z latarką by poświecić w kamerkę nic nie dała. Mimo zwiększenia światła nadal jest czarny ekran, a kamerka jest włączona.

Spróbuj (odinstaluj ten co masz) zainstalować ten program.
Przy pobieraniu wybierz na belce Windows7.
To jest nowsza wersja.
https://www.instalki.pl/sterowniki/download/Kamery/Logitech/Webcam-C110.html
Tutaj ogólna najnowsza.
https://support.logi.com/hc/pl/articles/360049055854

Spróbowałbym podłączyć do innego komputera lub uruchomić system z Live CD z Ubuntu i zobaczyć czy będzie działać.

Sprawdź też punkt nr 3 z tego artykułu https://www.addictivetips.com/windows-tips/black-webcam/

Jeżeli to laptop to czasami producent dodaje jakieś oprogramowanie, np ja spotkałem się w Lenovo z domyślnie zainstalowaną aplikacją, która ‘zabezpieczała’ dostęp do kamery i mikrofonu i to było włączone.

Opcjonalnie wersja modelu, która jest niezgodna z Vistą, 7, 8/8.1, 10 i 11.

Trust niby takie kamerki ze „obcych” konstrukcji składał i pisze w opisie do nich, że sterownik nie wystarczy (niby coś na tyle zmienione w Windows, że prodocent nie pomoże).

Jak ufać linkowi z pierwszego posta to pobrał najnowszy sterownik/software ze sterownikiem i nie jest to laptop ze wbudowaną kamerą na bazie konstrukcji logitech bez obudowy by nakładać ją na dowolny monitor/górną klapę.

W ogóle to wszędzie jest jeden i ten sam program do tych kamer.
Widzę, że na różnych stronach wstawiają ten sam plik różniący się tylko datami aktualizacji?
Dodają tylko dodatkowy pakiet do nich, aby pracowały również w telekonferencjach…
Wychodzi na to, że ten program instaluje też sterowniki, ponieważ osobnych nigdzie nie ma.

On ma Windows 7 więc te porady z tego artykułu jego nie dotyczą raczej,.

@cyngiel_1 aktualnie mam zainstalowane sterowniki w wersji Logitech Webcam Software 2.51.828.0 (POL). Z linku co podałeś wersję 2.80.853.0a nie mogę pobrać.

Pobrałem ogólną wersję z linku, odinstalować tą wersję co mam 2.51.828.0 (POL) i zainstalować ogólną?.

Na razie spróbuj te dedykowane.
Nie wiem dlaczego nie chce ci się pobrać.
Poza tym widzę, że opis jest wersji nowszej a link do Windows 7 i tak pobiera tę co masz.
Dopiero link do wersji Windows 10 pobiera tę nowszą.
Tutaj niby nowsza wersja, która jest opisana Windows 10,8 i 7…
Może link bezpośredni zadziała.
https://download01.logi.com/web/ftp/pub/video/lws/lws280.exe

@cyngiel_1 po pobraniu sterowników z linku https://download01.logi.com/web/ftp/pub/video/lws/lws280.exe ukazuje się takie info

Co widocznie są sterowniki dla Windows 10 tylko. Po zaintsalowaniu ogólnych sterowników z linku Camera Settings – Logitech Pomoc techniczna + pliki do pobrania po mimo ich zainstalowanie to nadal widać czarne tło tylko

. Chyba nic już nie będzie z owej kamerki. Bądź jest jeszcze gdzieś problem ze sterownikami.

(post skasowany przez autora)

Próbowałeś wpinać ją do innego wejścia USB?
Wisi w necie tylko to jedno oprogramowanie do tych kamer, razem jak widać ze sterami.
Nie wiem dlaczego ci nie działa.
Trzeba by było wpiąć ją do innego kompa i sprawdzić.
Rozumiem, że próbowałeś zmieniać wszystkie ustawienia i nie działa…
Działa ci w niej w ogóle mikrofon?
Ona posiada przycisk do robienia zdjęć, może poruszaj nim…może jakoś się coś zablokowało w nim.
Jak wejdziesz w menedżer urządzeń to sprawdź, czy system nie znajdzie nowszych sterowników automatycznie.
Jakie w ogóle ci pokazuje sterowniki zainstalowane do niej?
Bo pokazałeś na screenie tylko sprzęt.
Tutaj masz starsze oprogramowanie, spróbuj po odinstalowaniu poprzedniego, może ruszy.

http://www.logitech.com/pub/video/quickcam/lws231_full.exe

Tutaj jeszcze starsze, też można wypróbować…

http://www.logitech.com/pub/techsupport/quickcam/lws110.exe

To samo wersja 64 bit

http://www.logitech.com/pub/techsupport/quickcam/lws110_x64.exe

Jak instalujesz program to trzeba robić to na odłączonej kamerze i dopiero jak program zawoła to podłączyć kamerę.
Tak przynajmniej piszą…
Coś piszą o service packach…więc może wymagany jest service pack 1 dla Windows 7 dla tego nowszego programu.
Nie miałeś płyty ze sterownikami?
Poza tym - ta kamera ci w ogóle działała na tym kompie (pod XP?, bo wcześniej miałeś taki system z tego co pamiętam).

Bardzo opcjonalnie może to sytuacja, że na tym Windows już nie ruszy (bo „bajzel”), w czasach XP za szybkie podłączanie części modeli drukarek robiło bajzel, jedynie nie pamiętam czy dawała coś kopia z mechanizmu „przywracanie systemu” aby uniknąć reinstalacji.

Powinna działać, bo jest do niej dedykowana wersja oprogramowania XP/Vista/Windows7,
czyli wersja lws1.10 i lws 2.31 oraz lws 2.51.
Ta lws 2.80 faktycznie jest już tylko do Windows 8 i Windows 10
Producent zaleca normalną deinstalację programu z „programy i funkcje”.
Ale wiadomo, że ten program instaluje również sterowniki i instalując niższą wersję, może robić się w systemie bałagan.
Ale zawsze warto spróbować niższe wersje, bo nie raz akurat mogą zadziałać.
Skoro nie działa to nic przecież nie szkodzi sprawdzić na tych dwóch pozostałych wcześniejszych wersjach.
Ale oczywiście masz rację co do bałaganu.
Skoro to jest chyba najwcześniejszy model kamerki web jaką robili, czyli C110 - to może akurat pierwsza wersja programu, czyli lws 1.10 jakoś ją uruchomi…pewnie z tą wersją ją sprzedawali.