Komputer do grafiki i gier do 1800/2000 zł

Witam :wink:
Za jakiś czas będę składał sobie nowego peceta, jako że mój obecny ma lagi jak stąd do Władywostoku nawet przy facebooku/youtube.

Na zestaw chcę przeznaczyć koło 1800 zł, przy czym 400zł pójdzie na monitor. PC ma w 70% służyć do obróbki zdjęć i różnych projektów w LR/PS, w 30% do “starszych” gier typu GTAV, Skyrim, Mafia II, COD MW2 itp.
Monitor chciałbym mieć w proporcjach 16:10 i rozdzielczości Full HD (ostatecznie 1680x1050 też nie pogardzę). Z tego co przeglądałem nie ma problemu ze znalezieniem takiego monitora, ale nie znam się kompletnie na nich więc prosiłbym o poradę w tym temacie także.

Ułożyłem sobie mniej-więcej taki zestaw:

CPU: Intel Core i5 2500k
Mobo: Asrock P67 Pro
GPU: GeForce GTX660/Radeon 7870 2GB
RAM: 8GB DDR3
HDD: jakiś 500GB
SSD: jakiś 64GB
PSU: Corsair CP-9020096
Chłodzenie CPU: SilentiumPC Spartan Pro
Obudowa: nie wiem
Monitor: nie wiem

Procesor dobrałem typowo do podkręcenia, dlatego też taka płyta (podobno daje najlepsze możliwości) i dodatkowe chłodzenie.
Nie wiem która z tych kart będzie lepsza, obie można dostać w podobnej cenie a ja nie mam wyrobionej preferencji Nvidia czy Radeon.
Dwa ostatnie komponenty są jeszcze do przedyskutowania, obudowe wezmę pewnie nie za drogą a z monitorem to muszę jeszcze zasięgnąć języka.

Co myślicie o takim zestawie? Czy przydałby się mocniejszy zasilacz jeśli będę podkręcać (ten ma 450W) i czy da się złożyć coś lepszego w tej cenie?

Nie jesteś w stanie rozciągnąć budżetu, bo na chwilę obecną słabo to wygląda jak na “nowy” PC.

Myślę nad takim zestawem:

Tutaj masz wydajność w grach tego APU.

Można zrezygnować z dodatkowego chłodzenia, bo procesor ma dołączone fabryczne, ale dorzucam tak na wszelki wypadek. A, no i Windows 10 jest obowiązkowy.

Zestaw możesz później rozbudować o dodatkowe GPU lub lepszy procesor.

Co do monitora to w cenie do 400 zł chyba najchętniej wybieranym jest ten: