Komputer przeznaczony do gier - ok.3500 zł

Witam.

Jakiś czas temu w kompie składanym z 8 lat temu padła grafika (artefakty na ekranie, bluescreen, bez odinstalowywania sterowników karty graficznej działa tylko tryb awaryjny). Uznałem, że jest to wyznacznik na zakup nowego zestawu do gier. :roll_eyes:

Jestem zielony w tych tematach więc proszę was o pomoc w dobraniu podzespołów. Najwięcej spędziłem czasu na dobieraniu GPU. Czy GTX 1660 jest dobrym wyborem w tym budżecie? Czy może opłaca się dopłacić do jakieś lepszej grafiki? I jakiego producenta wybrać? Zależy mi na dobrej wydajności i temperaturach. Resztę podzespołów proszę wybrać tak, żeby jak najlepiej to funkcjonowało z resztą. Chcę, żeby sprzęt starczył na jak najdłużej.

Jeszcze jedno, czy mogą zostać te rzeczy z obecnego komputera:

  • Zasilacz - OCZ 600SXS2 600W
  • Dysk - Seagate Barracuda 1Tb
  • Obudowa - Fractal Design Core 3000

Z góry wielkie dzięki!

Liczę na szybkie wyprowadzenie mnie na prostą, gdyż mam mało czasu na zdecydowanie się

Bez Windowsa?
Jakieś specjalne zamówienia (Intel/AMD) lub zastosowania (programowanie, gry - jakie)?
Odpowiadając 1660 nie jest zła, typowa klasa “średnia” w sam raz do 6 rdzeniowego Intela lub AMD.

Bez windowsa, bez specjalnych zamówień. W obecnym kompie mam i5-2500 ale to tylko taka pusta informacja mówiąca, że nie miałem nigdy styczności z amd. Najważniejsze są osiągi za taką cenę, nie mam pojęcia czy lepiej wybrać intela czy amd.
A jeśli chodzi o gry - wiesiek, apex, pubg i jakieś nowe tytuły jak się spodobają oczywiście :smiley:
Wracając do grafiki. Czyli brać zwykłą 1660’tkę bez dopisku Ti, nie dopłacać do jakiejś z nieco wyższej pułki?
I od jakiego producenta brać? To też dosyć istotne pytanie.