Komputer się tnie - Kubuntu

Dzień dobry!

Zamówiłem sobie 2 tygodnie temu na ShipIt.Ubuntu.com Linuksa Ubuntu i Kubuntu. Po obejrzeniu systemów z LiveCD postanowiłem zainstalować Kubuntu, bo KDE mi się bardziej podoba. Jednak po instalacji (i w trakcie) komputer się tnie co kilka sekund,np. mysz albo filmy oglądane na MPlayerze (dźwięk się nie tnie) lub przeglądanie Internetu. Znalazłem rozwiązanie tego problemu, lecz nie rozumiałem, o co chodzi (jestem początkujący).

Na dysku mam 3 partycje, jedna Fat32 (Windows), ext3 (Linux) i oczywiście Linux-Swap.

A wiem, że Wy jesteście dobrzy i mi pomożecie.

P.S Naprawdę przepraszam za założenie tego wątku.

Może masz za słaby komputer na Kubuntu, zmień srodowisko na Ubuntu i zobacz czy problemy będą :slight_smile:

A mogę jakoś zainstalować GNOME bez formatu dysku i tym podobne,np. konsoli?

I ile MB by to zajmowało?

sudo aptitude install ubuntu-desktop :slight_smile:

Dziękuje :slight_smile:

mógł byś przynajmniej powiedzieć ile ramu masz.

Mam 320 MB Ramu.

Zainstalowałem Ubuntu i jest to samo, a w monitorze systemu zauważyłem, iż procesor ma cały czas 100% :o .

Dysk twardy też pracuje cały czas.

Czy moglibyście pomóc mi? Zależy mi na Linuksie… ![-o<

To wystarczjąco jak na Gnome, procke jest na 100% gdyż musi kopiować dane do swap, ile masz przydzielone do swap i jaki procesor?

Sprawdz też jeszcze w monitorze jaki procec żre najwiecej procesora.

instalacja ubuntu-desktop to był delikatny błąd… lepiej byłoby zainstalować gnome-core jaki procek??

__________________________

polecam zainstalować lżejsze środowisko xfce, nieco gorsze ale lżejsze…

sudo apt-get install xubuntu-desktop

co do gnome spróbuj wyłączyć efekty pulpitu :slight_smile: kliknij prawym w pulpit wybierz zmień tło pulpitu i wejdź w zakładkę efekty i je wyłącz

Na swap jest przydzielone ok.800 MB.

Procesor to Intel Celeron 933Mhz.

A najwięcej procka żre ten monitor systemu (i skąd 100%) :o bo zżera 20%

I jest jeszcze kilka procesów 1-2 %.