Komputer się zacina


(SzejkPlayer) #1

Dzień dobry,
piszę w sprawie problemu. Równolegle prowadzę temat względem wcześniejszych problemów - BlueScreen teraz natomiast pojawił się problem całkowite go zacinania się. Dwukrotnie dziś komputer się po prostu zawiesił - zero komunikatu czy czegokolwiek innego, po prostu zacina się i nic nie działa. Myszką nie idzie ruszyć ani nic, po prostu trzeba zresetować sprzęt. Nic nie zmieniałem, nic nie edytowałem - nie wiem skąd ten problem i proszę o pomoc.

Specyfikacja PC:

  1. Procesor: Intel Core i7-4790K
  2. Płyta główna: MSI Z97 GAMING 3
  3. Karta graficzna: Gigabyte GeForce GTX 970
  4. RAM: HyperX FURY DDR3 2x8 GB
  5. Dysk #1: Seagate 1TB 3,5
  6. Dysk #2: Dysk SSD Crucial BX100 120GB
  7. Zasilacz: XFX TS 550W

Liczę na pomoc i pozdrawiam.


(Battlegrim) #2

musisz wymienić:

  1. Procesor: Intel® Core™ i7-8700k 3.7GHz
  2. Płyta główna: Asus ROG Strix Z370-I Gaming
  3. Karta graficzna: NVIDIA TITAN Xp 12GB
  4. RAM: 32GB Corsair VENGEANCE 3000MHz
  5. Dysk 1: 4TB Samsung 860 EVO SSD
  6. Dysk 2: 12TB SEAGATE BARRACUDA PRO
  7. CORSAIR 750W TXm SERIES™
    Powinno śmigać. Monitor se możesz zostawić :wink:

(SzejkPlayer) #3

Nie rozumiem w jakim celu zostawiłeś komentarz?


(krystian3w) #4

Może niby lepsza wydajniejsza konfiguracja. Ale po cenie części podzespołów np. SDD za ~ 4000 złotych (12 GB HDD za ~ 1600 zł) raczej za droga specyfikacja.

https://support.microsoft.com/pl-pl/help/929135/how-to-perform-a-clean-boot-in-windows - jak będzie lepiej, to przywróć usługi / autostart na tyle tyle by twoje aplikacje działały - jak znajdziesz taką co nie ruszy bez jakieś swojej usługi uruchamianej ze startem czy aplikacją.


(synaptyk) #5

Dobrym pomysłem będzie stworzenie pendriva z linuxem, uruchomieniem go w trybie live i sprawdzeniem czy problemy na nim też występują(co będzie prawie jednoznaczne z uszkodzonym/niepoprawnie zamontowanym sprzętem) czy też nie - czyli prawdopodobnie to byłby błąd systemu


(Astor44) #6

Z reguły powodem takiego zachowania jest twardy dysk. Podaj, dla jasności, czy dyskiem systemowym jest dysk SSD Crucial 120 GB? Jeśli tak, to niewykluczone, że może on być powodem także problemów, o których piszesz w tym drugim temacie.