Komputronik, a opinie użytkowników

.Witam muszę to napisać ale jestem oburzony tym jak firma MSI traktuje klienta !!

w 2011.r zakupiłem ich produkt kartę MSI GTX 560 Ti.

która niedawno uległa awarii spalił się jeden z elementów na karcie prawdopodobnie

tranzystor.

kartę zdałem do salonu sklepu na K gdzie ją zakupiłem

po czym Sklep dalej do serwisy MSI, MSi zwrócił kartę

z odmową jej naprawy lub wymiany na nową ! (Bez jakiego kolwiek kontaktu z klientem nawet telefonicznego)

nie po to płacę 900zł za kartę by wogólę tej gwarancji nie było !!

już nigdy więcej nie zakupię ich produktu !

i innym też to odradzam a sprawę skieruję do innych organów.

a dadatkowo podczas awari karty uszkodzeniu eległa mi tasma łącząca karte muzyczna z panelem w przodzie obudowy.

91757148787013055796.jpg

96904750240208729328.jpg

MSI:

Powód odmowy naprawy uszkodzony laminat.

PS.Powód idiotyczny, dosłownie “nie naprawimy bo się zepsuło”…

No tak najlepiej żeby do ich produktów jak do Boinga dołączane były czarne skrzynki i monitoring w postaci zapisu wideo ze środka komputera 24 h na dobę żeby uwzględnili że produkt najzwyczajniej w świecie spalił się.

Wykręty, wymówki…

Najlepiej, żeby nic się nie psuło. Polska praktyka pokazuje, że sprzedawca lubi odsyłać do gwaranta, a gwarant lubi zrzucać winę za zepsuty sprzęt na konsumenta. Ile razy słyszeliśmy w serwisie, że to my zalaliśmy sprzęt albo w inny sposób uszkodziliśmy go mechanicznie? Jeszcze innym tłumaczeniem speców w serwisie jest: Wszystko działa, nic nie stwierdziliśmy. To są typowe wykręty gwaranta. W zasadzie może on próbować wcisnąć nam każdą w miarę prawdopodobną bajkę, żeby tylko odmówić realizacji gwarancji.

Napisz o tym na blogu z pewnością większość osób się o tym dowie :wink:

Witam! Skontaktuj się z rzecznikiem praw konsumenta w twojej miejscowości i on bezpłatnie udzieli ci porady w tej sprawie a nawet napisze odpowiednie pismo.

Właśnie znalazłem adres do niego w mojej miejscowości i jutro przejdę się do niego z tą sprawą.

Daj znać jak ta sprawa się potoczy.

Prosiłeś pracowników sklepu by zdobyli więcej informacji w serwisie? Przecież ta karta grafiki została odesłana do dystrybutora i to jego pracownicy podjęli zapewne decyzję o odmowie naprawy a nie MSI. Nawiasem mówiąc przy takich uszkodzeniach istnieje duże prawdopodobieństwo, że winny uszkodzeń grafiki jest zasilacz a nie sama grafika ale to musi ustalić serwisant znający się na rzeczy. Opisałeś dokładnie okoliczności powstania uszkodzenia? Pisałeś co z resztą podzespołów komputera? Jak znam życie to poprostu oddałeś grafę do sklepu ze słowami: “nie działa - wymieńcie” i to samo zrobili sprzedawcy odsyłając sprzęt do dystrybutora. Ogólnie rzecz ujmując mam wrażenie, że ani Ty ani pracownicy sklepu nie podeszli do tematu profesjonalnie a temat należy wyjaśnić zapewne z dystrybutorem a nie walić od razu do rzecznika praw konsumenta. Czasami wystarczy po prostu kilka dodatkowych informacji opisujących okoliczności awarii aby zmienić decyzję serwisu.

:roll:

Gość z komputronika powiedział że oni odsyłaja do producenta :] tak mi powiedział no chyba że skłamał dziś zadzwonie do salonu gdzie zdawałem kartę w Białymstoku i poprosze żeby mi na email przesłał to co napisali z serwisu. bo do białegostoku mam 50 Km wiec dopiero w przyszłym tygodniu pojadę odebrać kartę nie naprawioną może być tak jak mówisz że karta trafiła tylko do serwisu rma komputronika i to oni odmawiają naprawy.

Zanim oddałem kartę do salonu załączyłem zdjęcia też że uszkodziłą mi karta taśme od karty mózycznej podczas awari oraz podałem tak jak mowisz z czego składa się mój zestaw pc oraz tel do siebie i jak doszlo w jakich okolicnościach karta po prostu spaliła się.

Po pierwsze ze zdjęć to mało co widać, po drugie nie wiem co to za “fachowiec” od siedmiu boleści układał ci taśmy skoro dotyka ona bezpośrednio radiatora i to mogło spowodować stopienie się izolacji na taśmie i doprowadzić do zwarcia i dalszych uszkodzeń i raczej tutaj bym szukał przyczyny, a nie bezpośrednio w karcie. Czyli suma summarum producent słusznie odmówił naprawy czy wymiany karty na nową.

Miedzy kartą a tasmą jest odstęp nie przylegała ona bezposrednio do karty graficznej karta była zamontowana w ostatnim slocie obudowy w pc a karta muzyczna dwa sloty wyzej. element ktory sie przepalił na karcie wytworzył ogien ktory zajął wyżej tasmę.

raczej nie naprawimy bo się spaliło

na stronie MSI http://pl.msi.com/service/warranty/

Uszkodzenia, które nie podlegają naprawie gwarancyjnej.

Pan ze sklepu komputronik wczoraj wprowadził mnie w błąd podając że to Msi odmawia naprawy. dziś dzwoniłem do nich raz jeszcze z prosbą o przesłanie dokumentu z serwisu i to serwis komputronika odmawia naprawy.

09728371168792030487.jpg

Poproś o uzasadnienie tej decyzji albo wyjaśnienie czemu sformułowanie “spalona, uszkodzony laminat” dyskwalifikuje naprawę gwarancyjną.

:roll:

Dziś zadzwoniłem do serwisu komputronik o szersze wyjaśnienie w tej sprawie.

http://www16.zippyshare.com/v/20715887/file.html

spalona, uszkodzony laminat. i z tego powodu odmawiają naprawy gwarancyjnej. wiec pytam od czego jest gwarancja ? któż nas jest w stanie przewidzieć jak może zepsuć sie produkt kupiony i co uszkodzić podczas awari z gory zanim go kupimy ? brak też jest jakiego kolwiek wyjasnienie z jakich przyczyn doszlo do spalenia sie karty. nie napisane z czyjej winy doszlo do jej spalenia. niech nie gadają głupot, bo karty płoną z różnych powodów a MSI (przynajmniej w wersjach PE ale być może w innych również) nie wspomina, że gwarancja nie obejmuje OC, a wręcz wskazuje, że obejmuje. Po to mają do tego dedykowaną aplikację odpowiednio limitowaną i po to karty mają odpowiednie zabezpieczenia ba mało tego moj model w oznaczeniu ma OC co oznacza że karta przez producenta już została podkręcona.

edit 02/05/2013

Dziś na komputerze znalazłem zdjęcie które kiedyś zrobiłem jeszcze przed feralnym spaleniem się karty.

http://www.iv.pl/viewer.php?file=81057664490656243223.jpg

Czekamy na dalszy rozwój wydarzeń. Na razie komputronik:Ty 1:0 :evil:

Pamiętaj że zawsze może skorzystać z tytułu niezgodności towaru z umową.

06.05.2013 odebralem dzis karte z salonu komputronika.

Zawiozlem ją do innego serwisu obejrzeli ją okiem i stwierdzili że nie da się naprawić oraz że mieli podobne przypadki i w takich okolicnościach wymieniana karta była na nową. dokumentu nie wydali gdyż jak powiedzili nadal proszę prowadzić rozmowy z firmą komputronik i odwołanie sie od decyzji oni papierku nie wydadzą ze wzgledu utraty gwarancji by firma komputronik nie zarzuciła mi i im że ktos prócz ich serwisu podejmowal sie naprawy.

dostalem też dziś wiadomość odpowiedź od firmy MSI.

Witam,

proszę o przesłanie nr zgłoszenia serwisowego. Jaki był powód odmowy? Spróbujemy przyjrzeć się sprawie.

Pozdrawiam.

kolejna wiadomość od MSI godz 15:55.

MSI Polska

Witam,

sprawdziłem i karta o numerze S/N: 602-V238-27SB1107095255 nigdy nie była u nas na serwisie, więc nie braliśmy udziału w ocenie uszkodzenia produktu. Serwis sklepu musiał podjąć taką decyzję na podstawie tego co zobaczył, więc ciężko mi się ustosunkować do tego. Tak samo by była potraktowana karta graficzna Asusa czy Gigabyte’a podejrzewam, dlatego proszę o kontakt z serwisem Komputronika w celu wyjaśnienia sprawy.

Pozdrawiamy

MSI Polska

JA:

Rozumiem będę probował odwołać sie od ich decyzji jednak chyba jako szary zjadacz chleba nic nie wskuram z tak duzym gigantem na rynku oni zobaczyli uszkodzenie i stwierdzili ze jest spalona a ze element ktory sie spalił uszkodził laminat wiec maja powod do odmowy gwarancji bo tego sie nie da naprawic jesli chodzi o laminat. Ale skad kazdy z nas jak kupuje karte jest wstanie przewidziec jak moze sie kiedys zepsuc tego nie rozumiem

16:05

MSI Polska

Witam,

proszę spróbować. Jako klient ma Pan prawo. My nie jesteśmy tutaj stroną ani gwarantem, tylko sklep Komputronik.

Pozdrawiamy

MSI Polska

JA

będę probował jednak znając zycie i historie inne ktore można przeczytać na necie na forach o firmie komputronik skonczy sie na odmowach… rozumiem że panstwo nie są tutaj gwarantem szkoda tylko że ta firma serwis jej przez takie podejscie do sprawy psują tez opinie dla firmy MSI. w przyszlości chetnie tez bym wybral panstwa produkt. ale niestety za duze ryzyko gdy gwarancja jest a właściwie to jej nie ma boje sie ze znow by moglo sie to tak zakonczyc odmową …

edit:07.05.2013

Witam , pragnę poinformować, iż z uwagi na krótki czas pracy i liczne wizyty interesantów pismo w Pana sprawie wystosuję do komputronik we czwartek , liczę na zrozumienie i pozdrawiam Wiesława Tekień - Powiatowy Rzecznik Konsumentów

Ja.Wiem jedno karty nie da się już naprawić wysylałem zdjęcia do innych serwisów uszkodzony laminat dyskfalikuje naprawę pozostaje się odwołać od decyzji komputronika. i zgłosic ją jako towar niezgodny z umową.

Na codzien pracuje na programach które wymagają dobrej karty Niestety bylem zmuszony do pracy do zakupić taką samą kartę szkoda że los chcial ze musialem wybrać teraz inną firmę od MSI Nie stać mnie dwa razy tracić gotówki i znów nie mieć gwarancji . mam nadzieje że na przyszłość jakoś uda sie dla firmy MSI wpływac na to jak sklepy serwisy traktuja klienta sprzedajac wasz produkt ja juz nigdy nie wybiorę ani sklepu komputronik ani firmy MSI szkoda ale zawiodlem się mocno teraz wybralem Asusa ASUS GTX 560Ti DIRECT CU II 1024MB GDDR5 256bit http://allegro.pl/show_item.php?item=3221160751

Skoro gwarancja jest nic nie warta to po co przepłacać wolalem juz zakupić bez niej nie przepłacając nie potrzebnie.

Lepszej jakości fotka karty zrobiona cyfrówką.

14223281027021307197_thumb.jpg

Panie Bogumile, zgodnie z przekazaną informacją wystosowałam pismo do komputronik we czwartek, prosząc o ponowne rozpatrzenie reklamacji. pismo w załączeniu , nalezy poczekać na ich stanowisko , i ew. podjąć kolejne kroki, można sprawę skierować do sądu konsumenckiego lub powszechnego. Pozdrawiam W. Tekień

23723999010204845001.png

Ciekawe jaka będzie reakcja komputronika. Mam nadzieję że przestaną kręcić i w końcu przyjmą Twoją kartę. Czekam na dalsze losy tej historii.

W dniu 2013-06-04 19:37:15 użytkownik Bogumił Dębkowski napisał:

Witam i jak dostał Pan jakieś info od firmy komputronik ? bo ja na dzień dzisiejszy zero odzewu a troche juz czasu minelo od 14 maja pozdrawiam Bogumił Dębkowski.

06.06.2013 Wiesław Tekień:

Owszem , odpisali , ale nie jest do dla nas dobra wiadomość , podtrzymują swoje stanowisko - napisali m.in. " Zgodnie z informacjami uzyskanymi z serwisu spółki, okolicznośc , że karta jest fabrycznie podkręcana nie ma żadnego znaczenia w niniejszej sprawie. Stan karty oceniono jako “spalona’ co prowadzi do wniosku że była ona dalej podkręcana/ co jest równoznaczne z utratą gwarancji/ albo użytkowana w sposób nieprawidłowy. Cytując Kierownika serwisu” aby karta spaliła sie w taki sposób musiał przepłynąć prad zwarcia o wysokim natężeniu. Do takiej sytuacji wystarczyła niesprawna listwa zasilająca(uziemienie) co spowodowało, iż różnica potencjałów wyrównała sie na karcie - np. klient podłączał kartę pod tv"

Dalej napisali , że nie mają żadnych wątpliwości , że za taki stan urządzenia odpowiada kupujący, nie jest to wada konstrukcyjna tkwiąca w produkcie, reklamacja nie ma szans na pozytywne rozpatrzenie. Z ubolewaniem informują , że nie uznają roszczenia Pana Bogumiła Dębkowskiego za zasadne.

W takiej sytuacji jest już tylko możliwość skierowania sprawy na drogę sądową , można do sądu konsumenckiego, ale to jest sąd polubowny i nie wiadomo czy zechcą przystąpic. Do sądu powszechnego dobrze jest mieć opinię niezależnego rzeczoznawcy/ taka lista jest na stronie Inspekcji Handlowej/. Jeśli Pan podejmie decyzję o dalszych działaniach w tej sprawie , proszę o kotakt - pozdrawiam. W. Tekień

http://vpx.pl/i/2013/06/11/skan_007.jpg

Kurna nóż się w kieszeni otwiera. Taka duża sieć handlowa. Nie dość, że ceny z kosmosu to jeszcze mają klienta w głębokim poważaniu. Nigdy więcej nie wstąpię na zakupy do komputronika.

Boguss decyzja oczywiście należy do ciebie, ale ja bym nie odpuścił, bo ewidentnie wina nie jest twoja (jeżeli pozostała cześć kompa nadal działa oraz nie podkręcałeś jej to jak mogłeś spowodować że karta bym się sama od siebie spaliła?).