Komunikat w Windows 8 - problem z dyskiem twardym

Kiedy uruchamia się Windows 8 (Pro, 32bit), pojawia się taki komunikat: http://i.imgur.com/BmtKo.png

To dziwne bo z dyskiem twardym jest chyba wszystko w porządku wg tego, co pokazuje SMART: http://i.imgur.com/9yRFJ.png, więc o co tu chodzi?

dla pewności przeskanuj dysk za pomocą na Seatools. może to tylko błędy logiczne, które łatwo naprawić.

Hej,

Faktycznie analiza S.M.A.R.T nie pokazuje nic niepokojącego. Aczkolwiek wart by sprawdzić dysk programem producenta - w tym przypadku programem ES Tool. Najprawdopodobniej analiza przy pomocy Seatools w ogóle nie będzie możliwa do uruchomienia - w końcu to program dedykowany dyskom Seagate’a.

Pozdrawiam,

Dimatheus

oczywiście, że analiza za pomocą Seatools będzie możliwa. robiłem to zylion razy. producent dysku nie ma znaczenia. po prostu na dyskach innych niż seagate (a oddział samsunga odpowiedzialny za dyski teraz należy to seagate’a) nie będzie można naprawić błędów.

Witam,

Ja też miałem taki sam komunikat tylko na win 7.Przetestuj dysk programem HD tune dostępny na dp.pl . Sprawdź status parametru (05) Reallocated Sector Count jeżeli jest failed to oznacza , że te sektory są już nie do odzyskania - dysk powoli się kończy . Dokładnie taki sam przypadek miałem taki dysk jeszcze przez rok używałem dalej działa ale nie dało się na niego zainstalować systemu - kupiłem nowy.

rgs,

Hej,

Wszystko zależy od tego, z jakimi dyskami sprawdzałeś działanie programu. Ja usiłowałem testować nim dysku WDC - niestety pojawiał się komunikat o tym, że nie znaleziono odpowiedniego dysku do sprawdzenia.

To akurat nie ma większego znaczenia.

Status S.M.A.R.T można sprawdzić dowolnym programem i to już konri7 zrobił - załączył nawet screen z wynikami. Bad sector’ów na dysku na razie nie ma, więc nie w tym rzecz.

Czekamy zatem na rezultaty analizy programami ES Tool i Seatools.

Pozdrawiam,

Dimatheus

A czy ta analiza programem ES Tools jest bezpieczna dla danych na dysku? Nigdy tego nie robiłem i czytałem gdzieś, że trzeba jeszcze przestawiać tryb dysku na SATA I. I czy da się to uruchomić z pendriva?

Hej,

Generalnie każda operacja sprawdzania dysku niesie ze sobą prawdopodobieństwo utraty niektórych danych - oczywiście jest bardzo niewielkie prawdopodobieństwo takiego przypadku, choć ono istnieje. Samo testowanie dysku nie powinno spowodować strat danych, ale zawsze lepiej zrobić back-up najważniejszych danych - w końcu nie wiadomo, czy po testowaniu dysku problem się nie rozszerzy i dysku już w ogóle nie uruchomimy…

Jeszcze jedno - programy tego typu zawsze jasno informują, jeśli dana procedura może spowodować usunięcie danych - wyświetlają odpowiedni monit z prośbą o potwierdzenie decyzji.

Przestawienie zworki w niektórych dyskach służyło zmniejszeniu szybkości transferu, by dostosować dysk do pracy z kontrolerem, który obecny był na płycie głównej. Generalnie faktycznie niektórzy użytkownicy o tym pisali, ale w instrukcjach Samsunga zupełni nic o tym nie pisano, więc myślę, że spokojnie ten krok można pominąć.

Pozdrawiam,

Dimatheus

nie to żebym się kłócił, bo nie jedno w życiu widziałem :wink: ale bez problemów testowałem i testuję dyski różnych producentów (WDC, Szajsung, Seagate, Hitachi) na zmianę Seatools i IBM-Hitachi Drive Fitness Test i nigdy nie miałem problem. może to kwestia wersji programu, nie mam pojęcia. tak czy siak pozdrawiam

Miałem taki sam problem z dyskiem na Windows 7. S.M.A.R.T nie pokazywał nic niepokojącego dopiero gruntowny test HDTune wykazał słabości dysku. Niestety był już niezdatny do dalszego użytkowania. Dla własnego spokoju zrób kopię ważnych danych i szykuj się do zakupu nowego twardziela.

Dobrze, więc tak:

  1. Pełna analiza Bad Sectorów za pomocą HD Tune: http://i.imgur.com/QNq8S.png

  2. Test za pomocą Sea Tools: http://i.imgur.com/xMT2y.jpg

  3. Test za pomocą ES Tools: http://i.imgur.com/YzXfw.jpg

Wygląda na to że naprawdę wszystko jest w porządku :smiley:

Hej,

Kto wie, całkiem możliwe. Może do tego dochodzić jeszcze jedna kwestia - platforma, na której odpalany jest program. Ja zwykle korzystam z wersji dla Windowsa, uruchamianej już w środowisku systemu operacyjnego…

Bardzo rzadkie są takie przypadki - trzeba mieć niesamowitego pecha, by jednocześnie kupić dysk z problematycznym talerzem i uszkodzoną elektroniką - bo to ta ostatnia jest odpowiedzialna za monitorowanie działania dysku i logowanie wydarzeń S.M.A.R.T.

Faktycznie, wszystkie testy kończą się powodzeniem, co by oznaczało, że dysk faktycznie jest sprawny. Dla pewności warto by go jeszcze przełożyć do innego komputera i na nim go sprawdzić, co pokażą testy. Jeśli wszystko będzie oki, to myślę, że znaleźliśmy jakiegoś buga w Windowsie 8. Spróbuj zainstalować wszystkie dostępne aktualizacje - być może problem już rozwiązali. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Nie mam niestety możliwości sprawdzenia go w innym komputerze. Wykonałem jeszcze Windowsowe sprawdzanie błędów i sprawdzenie poprawności plików systemowych (sfc /scannow), zainstalowałem aktualizacje i dalej jest to samo. A dysk działa idealnie, tak jak w dniu zakupu, szybkość odczytu/zapisu się też nie zmieniła.

Hej,

:arrow: Instalowałeś sterowniki do chipsetu płyty głównej? Może to błąd zgłaszany z powodu niepoprawnej pracy kontrolera pamięci masowej.

:arrow: Próbowałeś przepiąć dysk do innego kontrolera SATA, bądź do innego portu?

:arrow: Jaką dokładnie posiadasz płytę główną?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Płyta główna to Gigabyte GA-8I945PLGE-RH, nie instalowałem sterownika chipsetu bo na stronie producenta są wersje jedynie do Windows Vista, wyżej nie ma. Nie przepinałem do innego portu SATA, wszystkie 4 są zresztą zajęte (3 dyski+tylni panel esata).

Hej,

Sterowniki do chipsetu płyty głównej opartej na układach Intela można ściągnąć ze strony Intela - znajdziesz je tutaj - oczywiście są przeznaczone także do systemu Windows 8.

A próbowałeś przepiąć porty, do których podpięte są poszczególne urządzenia?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Nie próbowałem przepiąć portów, na razie zainstalowałem sterowniki do chipsetu i zobaczę czy się coś zmieni.

Hej,

Oki, w takim układzie daj znać, czy rozwiązało to problem. Jeśli nie, spróbuj przepiąć dysk do innego z portów.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Hmmm teraz to się jeszcze nasiliło :D. To okienko wyskakuje już nie tylko przy starcie ale co parę minut, z tym że pojawiła się dodatkowa opcja żeby wyłączyć dalsze komunikaty, ale jak się domyślam lepiej w nią nie klikać :D. Jutro zmienię port SATA.

Hej,

Wszystko zależy od tego, czy faktycznie jest to uszkodzenie dysku, czy tylko jakiś błąd w systemie. W obecnej chwili wygląda to na błąd systemowy - w końcu dysk był sprawdzony na kilka sposobów i wszystkie analizy pokazują, że dysk jest zdrowy. Jeśli nadal tak będzie, może warto będzie zaznaczyć, by komunikaty się jednak nie pokazywały. :slight_smile:

:arrow: Czy dane w analizie S.M.A.R.T cokolwiek się zmieniło w danych?

Oki, czekam więc na informację. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus