Która firma produkująca laptopy jest najlepsza?


(karton16) #1

Mam dylemat w wyborze laptopa, konkretnie z wyborem firmy, bo nie wiem, która z firm jest najlepsza, solidna i ma dobry serwis


(rgabrysiak) #2

Cześć

Wszystko zależy od konkretnego modelu. Każda firma ma w ofercie lepsze bądź gorsze modele. Więc nie da się jednoznaczenie stwierdzić która firma ma najlepsze laptopy.

A w kwestii serwisu - wszystko zależy również od gwarancji jaką posiadasz: door to door, NBD etc.


(karton16) #3

A gwarancja NBD na czym polega, bo door to door to wiem, że dzwoni się do firmy na infolinię, oni przysyłają kuriera i zabierają laptop, a jak w przypadku NBD


(rgabrysiak) #4

Cześć

W drugim twoim temacie dałem ci już odpowiedź ale powtórzę:

Choć zdarzają się sytuacje że mając NBD, laptop i tak jest odsyłany do serwisu bądź naprawa u klienta nie jest z dnia na dzień. Dzieje się tak ponieważ coraz więcej klientów indywidualnych kupuje laptopa z taką gwarancją. Kiedyś taka gwarancja była głównie w tzw. laptopach biznesowych.

Sam posiadam taki rodzaj gwarancji ale nie mialem jeszcze możliwości aby z niego skorzystać.


(system) #5

http://www.fen.pl/NBD/Regulamin%20NBD.pdf

3 punkt


(karton16) #6

Wielkie dzię ki teraz już wiem na czym to polega


(Vebus) #7

Lenovo ma najlepszy stosunek ceny do parametrów, ale jakość już jest fatalna… Nie mówiąc o obsłudze gwarancyjnej, która nie potrafi zdiagnozować żadnego problemu prawidłowo, i wymienia części “na czuja”, a że czuja nie mają, to… no cóż, ja z Lenovo strasznie się wkopałem, moim znajomi również.


(Fanboj O) #8

Najlepsza firma produkująca laptopy to Panasonic.

Reszta, to mniej więcej ten sam poziom. Nie oczekuj, że jak kupisz laptop poniżej 5000 złotych, to będziesz rozpieszczony jakością, solidnością i długowiecznością.

Serwisy w naszym kraju, to osobna historia. W przypadku laptopów domowych, producenci korzystają z serwisów “do wynajęcia” czyli outsourcing w modzie jest. Ponieważ producent laptopa nie zarabia kokosów na sprzedaży laptopa (konkurencja, nasycenie rynku, wybredny klient, którego interesuje przede wszystkim taniość, pośrednicy itd), to trudno oczekiwać, żeby jeszcze szczodrze sponsorował z natury deficytową gałąź biznesu, czyli serwis. W związku z tym serwisy starają się jak najbardziej ciąć koszty. Kilkunastominutowa norma czasowa na naprawę jednego laptopa, stosowanie podzespołów używanych/regenerowanych, czy słynne higro-naklejki udowadniające zalanie sprzętu przez użytkownika.

Ale nie ma się czym przejmować. W zasadzie telefony wymienia się po roku, czy max dwóch, podobnie nie ma mody na długowieczne laptopy.


(karton16) #9

Skoro się wkopałeś z LENOVO to możesz mi powiedzieć, która według Ciebie firma produkująca laptopy jest najlepsza i w razie usterki ma dobry serwis i części zamienne.


(rgabrysiak) #10

Cześć

Niech najpierw kolega vebus powie czy ma na myśli laptopy Lenovo z serii Ideapad czy Thinkpad. Bo nie często się słyszy aby z tymi drugimi były jakies nadzywczajne problemy (choć wyjątki się zdarzają).


(karton16) #11

Dzięki Fanboy 0 za szczegółową odpowiedź. Skoro PANASONIC jest taki dobry to może się orientujesz ile serwisów ma w Polsce?


(Fanboj O) #12

Wiesz, z tym Panasonikiem to taki trochę dowcip jest. Jakbyś sprawdził, to byś wiedział, że ceny ich laptopów zaczynają się ponad 10 000 złotych. I Battelfield 3 raczej na nich nie pójdzie.

Poza tym, żadna firma od laptopów nie ma więcej niż 2 serwisy w Polsce. A raczej normą jest 1 serwis na kraj***. Laptop to nie pralka automatyczna. Opłacalne jest wysłanie kurierem do jednego centralnego serwisu. Nie ma potrzeby, żeby w każdym mieście był serwis. Osobna kwestia to “lotni” serwisanci, którzy naprawiają sprzęt u klienta (NBD On-Site). Tych jest więcej. Ale jakość tego typu usług ostatnio odczuwalnie oklapła.

*** niektóre firmy w ogóle nie mają serwisu w Polsce. Polskie Acery naprawiało się w Czechach, SONY Vaio jeździły kiedyś do niemieckiego serwisu. Ale z roku na rok lokalizacje serwisów mogą się zmieniać.


(karton16) #13

Z tą ceną mnie przeraziłeś. A co do tych “lotnych” serwisantów na czym to polega i czy trzeba im mimo, że laptop jest na gwarancji zapłacić?


(Pablo_Wawa) #14

A dlaczego nie ma w ankiecie HP, Asusa, Acera?


(rgabrysiak) #15

W skrócie, zgłaszasz usterkę a serwisant w ramach gwarancji przychodzi do ciebie. Nic nie trzeba dodatkowo płacić. Przecież masz gwarancję :wink:


(karton16) #16

Gdyż te firmy mają co słyszałem od znajomych informatyków są bardzo słabe, awaryjne i mają słaby serwis.

Dodane 27.01.2013 (N) 14:34

Ach jedne szczęście, bo ja myślałem, że trzeba płacić za to, że w ogóle przyjechał.


(Pablo_Wawa) #17

To po co dajesz tę ankietę, jak ograniczasz wyniki - nie otrzymasz wiarygodnych danych. :stuck_out_tongue:

A np. HP ma też gwarancję 3-letnią z naprawą u klienta (oczywiście za dodatkową kasę).

A co do serwisu Asusa, to 2 lata temu wysłałem (na koszt Asusa) notebooka do serwisu i wrócił w miarę szybko (nie pamiętam, ale mniej niż 2 tygodnie czekałem) - wymieniany został napęd Blue-Ray bo nie czytał płytek BR.

Sam mam też od 3,5 roku netbooka Asusa i nic mi się przez ten czas z nim nie działo.


(Fanboj O) #18

I uważasz, że te które podałeś w ankiecie są w czymś lepsze?

Ech, ciężko to idzie, bo spodziewasz się, że zostanie wytypowana “najlepsza marka”. Nie istnieje coś takiego.

HP ma 2 linie produktowe: Domowa (paviliony) i profesjonalna (ProBook i EliteBook). Mimo, że i to i tamto ma nalepkę HP, to są to inne produkty. Inne materiały obudowy i tu najciekawsze- osobne serwisy.

DELL- równie ciekawie. Znacznie więcj przedziałów. I porównać Inspirona do Latitude nie można.

Lenovo- IdeaPad do domu, ThinkPad dla profesjonalisty.

Toshiba- Satellite do domu, Tecra dla profesjonalisty.

I teraz postaw się w swojej sytuacji: Pytasz o najlepszą markę. Odpowie ci wielu, że DELL, bo ma serwis on-site i robi świetne, niemal niezniszczalne Latitudy. Ty się zasugerujesz i kupisz tandetnego Inspirona, który będzie się psuł się raz na kwartał, obudowa będzie się rysowała paznokciem, a zawiasy będą pękały od samego otwierania. No ale przecież w ankiecie wyszło, że DELL robi najlepsze laptopy.

Dodane 27.01.2013 (N) 14:48

Nic za darmo, tego typu gwarancje podrażają koszt zakupu. O kilkaset złotych. Ale czasem promocyjnie dodają taniej.


(karton16) #19

Bardzo dziękuję za szczerą odpowiedź. Ankietę tak skonstruowałem, aby się dowiedzieć, który z wymienionych w ankiecie firm produkujących laptopy jest najlepsza. Wymienione firmo z tego co czytałem i słyszałem są jednymi z lepszych mniej awaryjnych i wydajnych.

Pan napisał, że ASUS działa Panu dobrze, to może nad nim jest warto się zastanowić, ale co do HP i ACER słyszałem bardzo dużo negatywnych informacji co do jakości sprzętu, wydajności i wytrzymałości oraz kosztu takiego laptopu, gdyż w HP, ACER, ASUS, LENOVO płaci się więcej za firmę niż za wyposażenie. LENOVO mimo, że się płaci za firmę to ma dobry, wydajny i wytrzymały sprzęt.


(rgabrysiak) #20

Cześć

Powtórzę jeszcze raz każdy producent ma lepsze i gorsze modele. Nie można niczego uogólniać.

Przykład? Prównaj sobie opinie np. na temat HP z serii Pavillion i HP z serii Probook. Tak wiem że jeden z nich to laptop “domowy” a drugi biznesowy ale nie można mówić że producent A jest we wszystkim lepszy niż producent B.