Która firma produkująca laptopy jest najlepsza?

Mam dylemat w wyborze laptopa, konkretnie z wyborem firmy, bo nie wiem, która z firm jest najlepsza, solidna i ma dobry serwis

Cześć

Wszystko zależy od konkretnego modelu. Każda firma ma w ofercie lepsze bądź gorsze modele. Więc nie da się jednoznaczenie stwierdzić która firma ma najlepsze laptopy.

A w kwestii serwisu - wszystko zależy również od gwarancji jaką posiadasz: door to door, NBD etc.

A gwarancja NBD na czym polega, bo door to door to wiem, że dzwoni się do firmy na infolinię, oni przysyłają kuriera i zabierają laptop, a jak w przypadku NBD

Cześć

W drugim twoim temacie dałem ci już odpowiedź ale powtórzę:

Choć zdarzają się sytuacje że mając NBD, laptop i tak jest odsyłany do serwisu bądź naprawa u klienta nie jest z dnia na dzień. Dzieje się tak ponieważ coraz więcej klientów indywidualnych kupuje laptopa z taką gwarancją. Kiedyś taka gwarancja była głównie w tzw. laptopach biznesowych.

Sam posiadam taki rodzaj gwarancji ale nie mialem jeszcze możliwości aby z niego skorzystać.

http://www.fen.pl/NBD/Regulamin%20NBD.pdf

3 punkt

Wielkie dzię ki teraz już wiem na czym to polega

Lenovo ma najlepszy stosunek ceny do parametrów, ale jakość już jest fatalna… Nie mówiąc o obsłudze gwarancyjnej, która nie potrafi zdiagnozować żadnego problemu prawidłowo, i wymienia części “na czuja”, a że czuja nie mają, to… no cóż, ja z Lenovo strasznie się wkopałem, moim znajomi również.

Najlepsza firma produkująca laptopy to Panasonic.

Reszta, to mniej więcej ten sam poziom. Nie oczekuj, że jak kupisz laptop poniżej 5000 złotych, to będziesz rozpieszczony jakością, solidnością i długowiecznością.

Serwisy w naszym kraju, to osobna historia. W przypadku laptopów domowych, producenci korzystają z serwisów “do wynajęcia” czyli outsourcing w modzie jest. Ponieważ producent laptopa nie zarabia kokosów na sprzedaży laptopa (konkurencja, nasycenie rynku, wybredny klient, którego interesuje przede wszystkim taniość, pośrednicy itd), to trudno oczekiwać, żeby jeszcze szczodrze sponsorował z natury deficytową gałąź biznesu, czyli serwis. W związku z tym serwisy starają się jak najbardziej ciąć koszty. Kilkunastominutowa norma czasowa na naprawę jednego laptopa, stosowanie podzespołów używanych/regenerowanych, czy słynne higro-naklejki udowadniające zalanie sprzętu przez użytkownika.

Ale nie ma się czym przejmować. W zasadzie telefony wymienia się po roku, czy max dwóch, podobnie nie ma mody na długowieczne laptopy.

Skoro się wkopałeś z LENOVO to możesz mi powiedzieć, która według Ciebie firma produkująca laptopy jest najlepsza i w razie usterki ma dobry serwis i części zamienne.

Cześć

Niech najpierw kolega vebus powie czy ma na myśli laptopy Lenovo z serii Ideapad czy Thinkpad. Bo nie często się słyszy aby z tymi drugimi były jakies nadzywczajne problemy (choć wyjątki się zdarzają).

Dzięki Fanboy 0 za szczegółową odpowiedź. Skoro PANASONIC jest taki dobry to może się orientujesz ile serwisów ma w Polsce?

Wiesz, z tym Panasonikiem to taki trochę dowcip jest. Jakbyś sprawdził, to byś wiedział, że ceny ich laptopów zaczynają się ponad 10 000 złotych. I Battelfield 3 raczej na nich nie pójdzie.

Poza tym, żadna firma od laptopów nie ma więcej niż 2 serwisy w Polsce. A raczej normą jest 1 serwis na kraj***. Laptop to nie pralka automatyczna. Opłacalne jest wysłanie kurierem do jednego centralnego serwisu. Nie ma potrzeby, żeby w każdym mieście był serwis. Osobna kwestia to “lotni” serwisanci, którzy naprawiają sprzęt u klienta (NBD On-Site). Tych jest więcej. Ale jakość tego typu usług ostatnio odczuwalnie oklapła.

*** niektóre firmy w ogóle nie mają serwisu w Polsce. Polskie Acery naprawiało się w Czechach, SONY Vaio jeździły kiedyś do niemieckiego serwisu. Ale z roku na rok lokalizacje serwisów mogą się zmieniać.

Z tą ceną mnie przeraziłeś. A co do tych “lotnych” serwisantów na czym to polega i czy trzeba im mimo, że laptop jest na gwarancji zapłacić?

A dlaczego nie ma w ankiecie HP, Asusa, Acera?

W skrócie, zgłaszasz usterkę a serwisant w ramach gwarancji przychodzi do ciebie. Nic nie trzeba dodatkowo płacić. Przecież masz gwarancję :wink:

Gdyż te firmy mają co słyszałem od znajomych informatyków są bardzo słabe, awaryjne i mają słaby serwis.

Dodane 27.01.2013 (N) 14:34

Ach jedne szczęście, bo ja myślałem, że trzeba płacić za to, że w ogóle przyjechał.

To po co dajesz tę ankietę, jak ograniczasz wyniki - nie otrzymasz wiarygodnych danych. :stuck_out_tongue:

A np. HP ma też gwarancję 3-letnią z naprawą u klienta (oczywiście za dodatkową kasę).

A co do serwisu Asusa, to 2 lata temu wysłałem (na koszt Asusa) notebooka do serwisu i wrócił w miarę szybko (nie pamiętam, ale mniej niż 2 tygodnie czekałem) - wymieniany został napęd Blue-Ray bo nie czytał płytek BR.

Sam mam też od 3,5 roku netbooka Asusa i nic mi się przez ten czas z nim nie działo.

I uważasz, że te które podałeś w ankiecie są w czymś lepsze?

Ech, ciężko to idzie, bo spodziewasz się, że zostanie wytypowana “najlepsza marka”. Nie istnieje coś takiego.

HP ma 2 linie produktowe: Domowa (paviliony) i profesjonalna (ProBook i EliteBook). Mimo, że i to i tamto ma nalepkę HP, to są to inne produkty. Inne materiały obudowy i tu najciekawsze- osobne serwisy.

DELL- równie ciekawie. Znacznie więcj przedziałów. I porównać Inspirona do Latitude nie można.

Lenovo- IdeaPad do domu, ThinkPad dla profesjonalisty.

Toshiba- Satellite do domu, Tecra dla profesjonalisty.

I teraz postaw się w swojej sytuacji: Pytasz o najlepszą markę. Odpowie ci wielu, że DELL, bo ma serwis on-site i robi świetne, niemal niezniszczalne Latitudy. Ty się zasugerujesz i kupisz tandetnego Inspirona, który będzie się psuł się raz na kwartał, obudowa będzie się rysowała paznokciem, a zawiasy będą pękały od samego otwierania. No ale przecież w ankiecie wyszło, że DELL robi najlepsze laptopy.

Dodane 27.01.2013 (N) 14:48

Nic za darmo, tego typu gwarancje podrażają koszt zakupu. O kilkaset złotych. Ale czasem promocyjnie dodają taniej.

Bardzo dziękuję za szczerą odpowiedź. Ankietę tak skonstruowałem, aby się dowiedzieć, który z wymienionych w ankiecie firm produkujących laptopy jest najlepsza. Wymienione firmo z tego co czytałem i słyszałem są jednymi z lepszych mniej awaryjnych i wydajnych.

Pan napisał, że ASUS działa Panu dobrze, to może nad nim jest warto się zastanowić, ale co do HP i ACER słyszałem bardzo dużo negatywnych informacji co do jakości sprzętu, wydajności i wytrzymałości oraz kosztu takiego laptopu, gdyż w HP, ACER, ASUS, LENOVO płaci się więcej za firmę niż za wyposażenie. LENOVO mimo, że się płaci za firmę to ma dobry, wydajny i wytrzymały sprzęt.

Cześć

Powtórzę jeszcze raz każdy producent ma lepsze i gorsze modele. Nie można niczego uogólniać.

Przykład? Prównaj sobie opinie np. na temat HP z serii Pavillion i HP z serii Probook. Tak wiem że jeden z nich to laptop “domowy” a drugi biznesowy ale nie można mówić że producent A jest we wszystkim lepszy niż producent B.