Kupiłem nowy laptop i się zawiesza?

Kupiłem nowy laptop (dzisiaj przyszedł) (Lenovo Legion Y540) i czasem się zawiesza, nie odpowiada, myszka się rozłącza (przestaje świecić), czy to jest winna jakiegoś programu np. od myszki( myszka jest firmy MSI)? Czy dostałem wadliwy model laptopa?

Pytania:

  1. System aktualny?
  2. Najnowsze sterowniki wgrane?
  3. BIOS zaktualizowany?
  4. Problem dotyczy tylko myszki?
  5. Możesz podłączyć inną?
  6. Konflikty w urządzeniach?
    Sam rozważam zakup tego lapka, i troszkę mnie zaskoczyłeś.

Zwróć i kup inny.

Szkoda czasu na zabawy w gwarancje, w najlepszym wypadku poczekasz 2-tygodnie na wymianę na inny, w najgorszym będziesz wysyłał do serwisu kilka razy a serwis będzie ci wciskał kit, że przecież już sprawny.

  1. Tego nie sprawdzałem
  2. Do karty wgrane
  3. Jest możliwa aktualizacja BIOSa ale nie widziałem czy to dobry pomysł robić aktualizacje BIOSU
      1. Po prostu myszka się wyłącza gdy laptop się zawiesza, ale niebieski ekran nie wywala tylko jakby laptop przestaje odpowiadać…

[sadaj72] Ma rację. Możesz ewentualnie otworzyć zabezpieczenia Windows (defender), kliknąć Ochronę przed wirusami i zagrożeniami, kliknąć Zarządzaj ochroną przed oprogramowaniem wymuszającym okup a następnie wyłączyć kontrolowany dostęp do folderów. Jeżeli przestanie się zawieszać to przyczynę już znasz. Jeżeli zawieszki będą dalej to zrób jak radzi “sadaj72” ponieważ w tym przypadku nie ma miejsca na sentymenty bo nowy sprzęt ma śmigać a nie przysparzać zmartwień.

Jak masz “zero” wiedzy to zrób jak radzą poprzednicy.
Jak masz ochotę to musisz szukać:

  1. BIOS
  2. Sterowniki. Zastanawia mnie co znaczy “się zawiesza”? Przestaje reagować na klawiaturę, dotyk?
  3. Postawić system od Nowa.
    Powodzenia życzę.

Możesz spróbować zaktualizować:
Iobit Driver Booster
Zdania są jak zawsze podzielone, ale ja nigdy nie miałem problemów.

Odnośnie BIOSU, przy wersji DUAL nie powinno być problemów przy aktualizacji. Ale zawsze jest minimalna szansa na jakiś kłopot.
Ja też mam Lenowo Y510p i funkcjonuję na MOD BIOS, który jest w 100% odblokowany.
I od dwóch lat nie mam problemów.

Poszukaj: https://forums.lenovo.com/searchpage/tab/posts?q=540

Natychmiast oddaj na gwarancji i po sprawie. Pewnie coś sprzętowo uszkodzone. Sam nic nie kombinuj. Po to jest gwarancja aby z niej korzystać. Porady z forum zostaw sobie na czas po gwarancji :). ps. trzeba było kupić Dell’a, Dell ma najlepszą gwarancję czyli ONSITE/NBD czyli zgłaszasz problem i na drugi dzień masz serwisanta w domu.

Racja,
Tylko DELL to cień dawnego Dell-a.
Mamy w firmie naście i sypią sią jak reszta. Jak masz gwarancję to Ok. Po mają cię w d…e, brak części lub ceny z kosmosu.
Ale na gwarancji wymieniają :slight_smile:

Pracowałem w Dell jako inżynier serwisu 7 lat ale w dobrych czasach :). Teraz masz trochę racji, jak zaczeli tłuc sprzęt na rynek konsumencki to zeszli z jakością znaczy dostosowali się do innych. Sprzęt tak zwany biznesowy nadal jest bardzo dobrej jakości ale kowalski nie kupi bo woli za 2 koła kupić o tych samych parametrach plastikowy szajs z blaszką zamiast chłodzenia CPU niż porządnie zrobiony laptop za 6 koła. Ceny części u każdego producenta są zaporowe taka polityka aby kupować nowe. Ale jak masz serwer wartości mieszkania/domu to i na części będzie firmę stać. Już nie pamiętam ale 2 lub 4 lata po zakończeniu produkcji danego modelu Dell trzyma na magazynie części potem na przemiał. Np w nowych laptopach z cienką wtyczką zasilania zasilacz potrafi podawać za wysokie napięcie i ubijać układ zasilania na PCB dotyczy to głównie serii nowej vostro, w stacjonarnych nowych warto sprawdzić czy działa wzbudzanie przez sieć bo też potrafi nie działać ale to taka funkcja co ZU nawet nie wie , że jest.

Sprawdź stan dysku - https://komputerowapasja.pl/sprawdzanie-kondycji-dysku

Rano jak włączyłem był czarny ekran, ale teraz na razie działa, a aktualizacja BIOSu zrobiła się automatycznie z tego co zauważyłem , i wykonałem aktualizacje Windows 10, zobaczę czy dalej będą występować problemy, sterowniki karty są na pewno aktualne reszty nie jestem pewien, na poprzednim laptopie miałem ten Driver Booster to tutaj może też ściągnę i zrobię aktualizacje sterowników. Jeśli problem nie zniknie to będę musiał oddać sprzęt (kupiłem w Komputronik, nie przez internet tylko w sklepie partnerski Komputronik), jeszcze nawet nie miałem okazji na nim zagrać :neutral_face: i jeszcze jedno pytanie czy undervolting jest bezpieczny? I jest jakiś program do kontroli nasycenia, kontrastu .itd ekranu w poprzednim laptopie był dość dobrym od Intela (wbudowany)?

NIGDY NIE UŻYWAJ TAKICH PROGRAMÓW

Nie, zbyt niskie napięcie także może zabić podzespoły.

To jakiś inny pomysł by sprawdzić czy sterowniki są aktualne? I jak je zaktualizować?

I mam jeszcze takie pytanie dotyczące trzymania laptopa cały czas podłączonego? Czy to skraca żywotność baterii, mam włączony tryb oszczędzania (w programie Lenovo Vantage) że laptop nie ładuje się więcej niż 60% i piszę że to przedłuża żywotność?

Sprawdzasz jakie sterowniki masz, szukasz na stronie producenta i jeśli są nowsze to pobierasz i instalujesz. To najbezpieczniejsza metoda.

Laptop podłączony non stop do prądu z bateria ustawiona na 60% teoretycznie nie powinien marnować baterii. W praktyce jest rak, że często taka bateria po 2 latach jest na śmietnik. Jeśli się da to wyjmij baterię, ewentualnie raz na 3-4 tygodnie rozładuj baterię i niech się ładuje.

Bateria jest wbudowana, więc nie da jej wyjąć, chyba że bym odkręcił spód laptopa…

???

To możesz mieć problem z oddaniem tego.

Generalnie najlepiej pozbądź się tego sprzętu jak najszybciej, a jak będziesz próbował oddać, to lepiej żeby był w “fabrycznym” stanie, z pudełkiem, papierami, czystym systemem.

Jeżeli trafi na gwarancję, to poczekasz minimum 2 tygodnie na jego naprawę/wymianę. Jeżeli serwis producenta jest kiepski to masz nie lada problem.

Idź do Komputronika i Reklamuj jako niezgodność towaru z umową kupna. Dostaniesz formularz i na nim zaznaczysz Zwrot pieniędzy czy coś takiego. W 14 dni roboczych dostaniesz list polecony, priorytet z decyzją. Taki jest przepis i musza. Nie reklamuj na gwarancje. W 99% przypadkach uznają i oddaja kasę. Tak Przynajmiej miałem w RTV Euro AGD.