co do oporu to wsystko ok. /brak zwarcia…chciałbym jednak pomierzyc prądy ładowania itd w tych akumulatorach, ale żaden ze mnie elektryk to moze ktos podesle jakis link do instrukcji obsługi analogowego miernika
Miernik jest podzielony na segmenty. Mierząc napięcia jak i prąd ustawiasz na segment DC (prąd stały) ale uważaj jak ustawiasz wartości. Zawsze ustawiaj większe wartości niż przewidywane, potem zjeżdżaj ewentualnie niżej. Jak tego nie przewidzisz to w przypadku napięcia pokaże “1” a prądu spali bezpiecznik. Jak chcesz mierzyć prąd w tej hulajnodze to od razu przestawiaj na 10 amper i przełóż czerwony kabel do górnego gniazda, tylko pamiętaj, żeby go znów przełożyć później
Jak chcesz mierzyć prąd w tej hulajnodze to od razu przestawiaj na 10 amper i przełóż czerwony kabel do górnego gniazda, tylko pamiętaj, żeby go znów przełożyć późni
ok. ale ja i tak nie kumam tych ustwien a raczej odczytów.
OK. ustawiam na 10 amper w dc i jak odczytany wynik zrozumieć,albo jak go odczytać. Kształciłem sie w innym kierunku i naprwde na tych sprawach sie nie znam.
Złączono Posta: 05.01.2007 (Pią) 22:31
aha w mierniku czerwony jest standardowo u góry… :?
trzeba było od razu mówić, że to miernik analogowy
nie wiem jak Ci to wytłumaczyć. Jak Ci podam wzór to go i tak nie zrozumiesz. Na mierniku analogowym?? jest kilka skal, wybierasz tą, która Ci najbardziej odpowiada. Zakładam(ja, nie wiem co tam masz), że np. 100 (max wychylenie wskazówki, liczba działek) to np. dla napięcia 20V( odczytane z zakresu, ustawiałeś to pokrętłem) będzie wtedy 20V; dla 50 będzie 10V; dla 25 będzie 5V
uszkodzony układ ładowania w hulajnodze i będzie paliło wszyskie zasilacze , skoro spaliłeś kolejny zasilacz to obetnij koncówke od zasilacza tą co wkłada sie do hulajnogi tak obetnij aby zostało około 20cm kabla , sciąg izolacje z kabla tak żeby były 2 gołe druty (około 1cm) nastepnie włóż koncówke do gniazda ładowania w hulajnodze (te gołe druty nie mogą sie stykać z sobą) następnie ustaw miernik na zakres DC większy jak 24V , przyłuż koncówki kabli od miernika do tych drutów co włożyłeś do hulajnogi , skazówka miernika nie powinna nic drgnąć , jeżeli wskazówka się wychyli i pokaże napięcie oznacza to uszkodzony układ ładowania hulajnogi.
To jest zasilacz do urządzeń i daje stały prąd wyjsciowy , ale nie można nim ładować akumulatorów gdyż jak sama nazwa wskazuje jest to tylko zasilacz , tobie potrzebna jest ładowarka akumulatorowa coś w stylu ładowarek do komurek tylko że znacznie mocniejsza (wyglądem przypominają zasilacze) chcąc ładować akumulatory ładowarką to ten układ ładujący w hulajnodze musi być sprawny dlatego że są tam odpowiednio zamontowane diody które nie pozwalają mówiąc po chłopsku na cofanie się prądu z akumulatora do ładowarki , jeżeli któraś z tych diod jest uszkodzona to napięcie z akumulatora przedostaje się do ładowarki i pali ją. Najlepiej udać się do elektryka i niech się tym zajmie , takie diody czy nawet cały układ prostowniczy to wydatek kilku zł 20-30zł.
Niby ten zasilacz http://www.allegro.pl/item154140999_uniwersalny_zasilacz_6_24v_3a_okazja_od_1_zl_.html#photo ma prąd do 3 Amper ale te 3 ampery to zapewne może wytrzymać chwilowo , po drugie takie zasilacze dają napięcie stałe ale to napięcie jest wyprostowane tylko połowicznie gdyż urządzenia zasilane z nich (radia ,playery czy inne urządzenia domowe) nie potrzebują dokładnie wyprostowanego napięcia natomiast do ładowania akumulatorów samochodowych/motocyklowych potrzebne jest napięcie dokładnie wyprostowane i prostowniki samochodowe takie układy prostowicze posiadają czyli dają dokładnie prąd stały , jezeli bedzie sprawny układ prostowniczy(moduł ładowania) w hulajnodze to potrzebna będzie ładowarka (zasilacz) prądu zmiennego , prostowniki są podobnie zbudowane , czyli zawierają transformator (powiedzmy zasilacz) prądu zmiennego który podaje odpowiednie napięcie na diody prostownicze bądź układ prostowniczy a układ ten to napięcie “prostuje” i na “klemach” jest już napięcie stałe.