Ładowarka Xiaomi MDY-10-EF do Redmi 9 (szybkość ładowania)

Witam,

Zakupiłem oryginalną, nową ładowarkę MDY-10-EF do Xiaomi Redmi 9 (gdzie telefon ma szybkie ładowanie / Quick Charge 3.0).

Ładowałem Redmi 9 od poziomu baterii 24% do 100% i czas ładowania był dokładnie 115 minut, hm… czy to jest prawidłowy czas ładowania szybką 18W ładowarką MDY-10-EF?.

Pytam z racji że nie co długi czas mi się wydaje skoro Redmi 9 ma szybkie ładowanie / Quick Charge i jest informacja podczas ładowania "Szybkie Ładowanie).

Szybkie łądowanie -mój Redmi 8T też ma szybkie ładowanie i od 3%-100% ładuje się równo 120 minut.

Dziś nad ranem ładowałem Redmi 9 od 10% do 100% i było dokładnie 120 minut.

Nie wiem jaką ma pojemność bateria w Redmi 8T, w Redmi 9 jest 5020 mAh.

Tak jest to prawidłowy czas ładowania dla QC 3.0/Fast Charge i twojego smartfona.
Wiadomo, że QC 3.0 reguluje szybkość ładownia w zależności od np. temperatury baterii/układu chargera, a także stopnia naładowania baterii.

Weź jednak najniższą wartość z twojej ładowarki:
5V*3A = 15W

Teraz bateria, wiadomo, że ma 5020mAh, ale jej minimalna pojemność deklarowana to 4920mAh (typ BN54). Jej napięcie znamionowe to 3,87V.

3,87V*5020mAh=19427/1000=19,43W

19,43/15=~1,3 godz.

Jeżeli uwzględnisz straty przy ładowaniu i fakt, że prąd ładowania nie jest stały, a szybkie ładownie obejmuje zazwyczaj mniej niż 80% całkowitego czasu ładowania to wszystko się zgadza.

Weź pod uwagę, że twój smartfon nie korzysta w tym przypadku z Qualcomm Quick Charge 3.0, tylko z Fast Charge, bo nie posiada SoC od Qualcomma (Snapdragona), tylko Mediateka Helio G80.

Nie ma znaczenia .2 godziny. Kobita ma , wiem.

Ale tu chodzi o rodzaj, jak będzie ślepo patrzył pod wykresy QC3 lub przyszłościowego QC4 to się „przejdzie”.

@Domker dzięki wielkie za wyjaśnienie, przyznam że nie wiedziałem że wartości / moc ładowarki jest obliczana w takowy sposób jak pokazałeś. Myślałem skoro Producent deklaruje 18W to jest to moc 18W, a okazuje się że jest to jak piszesz…

Co też nie wiedziałem że bateria jak ma w specyfikacji 5020 mAh to w rzeczywistości ma 4920 mAh… skąd to zawyżenie mAh dla danych w specyfikacji?.

To jest najniższa wartość ( dla QC/Fast Charging), jest jeszcze 9V/2A i 12V/1.5A, co daje 18W, ładowarka dogaduje się z układem w smartfonie i dobiera optymalne parametry prądu w danej chwili ładownia.

4920mAh to nie jest wartość „rzeczywista” tylko minimalna jaką może mieć ta bateria w stanie fabrycznie nowym, tak zwane „widełki”.

Przyznam się że myślałem że cały czas jest stała wartość 18W ładowania i nie zmienia się ona podczas ładowania, a jest inaczej, nie wziąłem poprawki że

.

Sprawdziłem ładowanie na watomierzu i dokładnie ładowanie trwało 2 godz. 01 min. Ładowanie było z maksymalnym prądem 19.2 W, a minimalny prąd to 2.5 W.

2h, jak napisałem powyżej, nie przeskoczysz.

Przyznam że tak liczyłem że może nie co krócej będzie się ładował telefon niż 2 godziny :slight_smile:.

Wczoraj ładowałem smartfona co był rozładowany do 3% i ładowanie trwało ładowarką MDY-10-EF prawie 2 godziny 30 minut, tyle co standardową dołączoną do zestawu w chwili zakupu.