Rozumiem, że umowę masz podpisaną na 2Mb/s tak? Skoro tak to sprawdź jeszcze jaki masz obecnie transfer na jakiejś stronie testującej łącze, bo te 2Mb/s to nie jest gwarantowane a maksymalne do osiągnięcia jakie Ci przysługuje wg umowy. Jeśli jednak test wykaże ok. 2Mb/s to przy tej przepustowości powinieneś mieć ok. 256kB/s ja mam akurat 1Mb/s też w Netii i transfer pobierania u mnie wynosi średnio 100kB/s, więc u Ciebie zdecydowanie coś jest nie tak
256 kB/s to może mieć max przy 2 mega a odliczmy jeszcze od tego kilka kB/s na usługi systemowe (tak, to nie pomyłka bo sam system też często coś pobiera i wysyła w minimalnym stopniu ale jednak) i odejmijmy jakieś kilka kB/s jeszcze biorąc poprawkę, że liczy się stan kabla/odległość od providera który udostępnia nam “prędkość”, warunki atmosferyczne i elektro-magnetyczne itp. Razem wychodzi, że średnio powinieneś mieć koło 235-240kB/s przy ściąganiu plików z szybkich serwerów a 256kB/s nie osiągniesz-chyba, że w teorii bo w praktyce to niemożliwe przy takiej przepustowości. Co do samego problemu to zobacz czy nie masz wirusów, czy antywirus Ci nie spowalnia jakiś ruchu sieciowego, czy masz dobre inne gabaryty łącza na np. speedteście -w google znajdziesz wiele takich testów jak wpiszesz słowo “speedtest”.
Ja mam w Netii 4Mb - modem/router/voip ZyXEL faktycznie działa na 5Mb i średnio transfer 400-500kB/s
Sama Netia nie stosuje limitów. Może być też wina modemu niestety Sagem ma różnej jakości sprzęt. Poza tym zależy jak mierzysz ten transfer. Bo przepustowość nie równa przepustowości. Nawet mając 4Mb nie zawsze ściągam z pełną prędkością. Nowe Realtek HD audio wczoraj ściągałem zaledwie 70Kb/s.
Ps. Prośba do niektórych opisujących proszę stosujcie poprawne jednostki miary Mb - megabit kB - kilobajt. - poprawnie opisane jednostki pomogą szybciej znaleźć problem.
To spróbuj ją obalić jak potrafisz… Byłem w 3 firmach oferujących net i nigdy nie miałem idealnej prędkości, tzn. zawsze było to o kilka-kilkanaście kB/s mniej
Pisałem Ci wyżej, że to co jest w umowie to oznacza, że tyle możesz maksymalnie osiągnąć przy tej umowie i nie przekroczysz tego to znaczy jak masz umowę na 2Mb/s to nie osiągniesz, np. 4Mb/s (chyba że z winy administratora, który przez przypadek/pomyłkę zwiększy Ci transfer), natomiast umowa nie gwarantuje , że na 100% osiągniesz te 2Mb/s.
Dlatego pisałem, żebyś zadzwonił do Netii. Niech sprawdzą łącze, bo może na linii albo z modemem jest jakiś problem. Pytałeś się czy to jest normalne to my Ci odpowiadamy, że nie. Pytałeś czy dzwonić do Netii to ja Ci odpowiadam, że tak.