Limity pobierania w Netii

Witam forumowiczów!!

Nie znalazłem takiego tematu więc pytam :slight_smile:

Otóż:

Mam internet z Netii 2MB/s Modem Sagem Fast 800/840

problem tkwi w tym że pobiera mi pliki z prędkością 66kb/s

Czy mogę dzwonić do nich (podobno męczarnia) i domagać się zwiększenia transferu danych czy jest to normalne ??

Z góry dziękuje za odpowiedzi :):slight_smile:

darcio1991 , proszę zapoznaj się z tą stroną oraz tym tematem, a następnie popraw tytuł tematu, używając przycisku ac7a4cd89050aa6e.gif

Poza tym, na forum używamy polskich znaków (ż, ł, ć, ś, ą itp.). Proszę wyedytować swojego posta i poprawić co trzeba.

W przypadku zignorowania prośby temat poleci do śmietnika.

2mb to srednia predkosc 256kb/s wiec napewno jest cos nie tak

Rozumiem, że umowę masz podpisaną na 2Mb/s tak? Skoro tak to sprawdź jeszcze jaki masz obecnie transfer na jakiejś stronie testującej łącze, bo te 2Mb/s to nie jest gwarantowane a maksymalne do osiągnięcia jakie Ci przysługuje wg umowy. Jeśli jednak test wykaże ok. 2Mb/s to przy tej przepustowości powinieneś mieć ok. 256kB/s ja mam akurat 1Mb/s też w Netii i transfer pobierania u mnie wynosi średnio 100kB/s, więc u Ciebie zdecydowanie coś jest nie tak :slight_smile:

Pozdrawiam!

Ja miałem prędkość 2,4 mb/s to pliki pobierały się z prędkością 200 - 298 kb/s

Więc u ciebie jest coś nie tak,a o jakiej godzinie pobierasz plik? Wieczorem? Jak jak pobierałem wieczorem to też prędkość była taka. :slight_smile:

niezależnie o której godzinie pobieram zawsze jest 66kb/s

Sprawdzałeś transfer, jak pisałem wyżej? I napisz też jaki masz ping.

Pozdrawiam!

256 kB/s to może mieć max przy 2 mega a odliczmy jeszcze od tego kilka kB/s na usługi systemowe (tak, to nie pomyłka bo sam system też często coś pobiera i wysyła w minimalnym stopniu ale jednak) i odejmijmy jakieś kilka kB/s jeszcze biorąc poprawkę, że liczy się stan kabla/odległość od providera który udostępnia nam “prędkość”, warunki atmosferyczne i elektro-magnetyczne itp. Razem wychodzi, że średnio powinieneś mieć koło 235-240kB/s przy ściąganiu plików z szybkich serwerów a 256kB/s nie osiągniesz-chyba, że w teorii bo w praktyce to niemożliwe przy takiej przepustowości. Co do samego problemu to zobacz czy nie masz wirusów, czy antywirus Ci nie spowalnia jakiś ruchu sieciowego, czy masz dobre inne gabaryty łącza na np. speedteście -w google znajdziesz wiele takich testów jak wpiszesz słowo “speedtest”.

Sprawdź tutaj:

http://www.speedtest.pl/

Powinieneś mieć maksymalny “download” w granicach 2048 kbps.

Ja mam w Netii 4Mb - modem/router/voip ZyXEL faktycznie działa na 5Mb i średnio transfer 400-500kB/s

Sama Netia nie stosuje limitów. Może być też wina modemu niestety Sagem ma różnej jakości sprzęt. Poza tym zależy jak mierzysz ten transfer. Bo przepustowość nie równa przepustowości. Nawet mając 4Mb nie zawsze ściągam z pełną prędkością. Nowe Realtek HD audio wczoraj ściągałem zaledwie 70Kb/s.

Ps. Prośba do niektórych opisujących proszę stosujcie poprawne jednostki miary Mb - megabit kB - kilobajt. - poprawnie opisane jednostki pomogą szybciej znaleźć problem.

ja korzystam z tej: http://www.numion.com

Sprawdzałem na http://www.speedtest.pl

Ping: 312ms

Download:76kb/s

Wirusów nie ma próbowałem nawet wyłączać antywirusa i nic nie daje

Trochę duży masz ten ping, najlepiej zadzwoń do Netii i niech sprawdzą twoje łącze.

Pozdrawiam!

…teoria ciekawa :^o

To wszystko mam jakieś pomylone.

Na umowie jest wyraźnie napisane 2MB/s a pokazuje mi na komputerze 640kb/s

To spróbuj ją obalić jak potrafisz… Byłem w 3 firmach oferujących net i nigdy nie miałem idealnej prędkości, tzn. zawsze było to o kilka-kilkanaście kB/s mniej

Pisałem Ci wyżej, że to co jest w umowie to oznacza, że tyle możesz maksymalnie osiągnąć przy tej umowie i nie przekroczysz tego to znaczy jak masz umowę na 2Mb/s to nie osiągniesz, np. 4Mb/s (chyba że z winy administratora, który przez przypadek/pomyłkę zwiększy Ci transfer), natomiast umowa nie gwarantuje , że na 100% osiągniesz te 2Mb/s.

Pozdrawiam!

Jednak w aster city nie kantują, bo jak piszą 5 mega to tyle dają zawsze (no 4,96, nie 5.0 równo bo to technicznie niemożliwe by mieć równo)

Dobra rozumiem ale mój kolega ma też ten sam internet i pingi ma rzędu 35ms a nie 300!! No halo!!

Dlatego pisałem, żebyś zadzwonił do Netii. Niech sprawdzą łącze, bo może na linii albo z modemem jest jakiś problem. Pytałeś się czy to jest normalne to my Ci odpowiadamy, że nie. Pytałeś czy dzwonić do Netii to ja Ci odpowiadam, że tak.

Pozdrawiam!

Proponuję zadzwoń jutro na infolinię i zgłoś usterkę. Być może czegoś nie zmienili. Bo nie napisałeś czy byłeś u innego providera czy od razu w Netii.