Linux Ubuntu czy OpenSuse?

Witam chciałbym zmienić Windowsa Xp na 1 z tych w temacie.

I mam pytanie czy można je zaktualizować np ściągnął bym Ubuntu 7.05 to mogę zaktualizować do wersji 7.10 jak w wyjdzie w pażdzierniku i w OpenSuse też mogę???

jak jest z bezpieczeństwem w tych systemach i czy moge(to dla mnie bardzo ważne) pliki mp3 z windowsa ściągnąć do Linuxa i w jaki sposób i zapomniałbym który jest łatwy w obsłudze bo jestem początkującym userem.

I jeszcze ostatnie pytanie jak odinstaluje Windowsa Xp z kompa to muszę coś robić z dyskiem tzn zrobić partycje???

Złączono Posta : 23.09.2007 (Nie) 21:27

proszę o szybką odpowiedz bo Xp którego mam to co chwile muszę czyścić.

Jeśli jesteś początkujący to niepolecałbym odrazu odinstalowywać Windowsa, a nuż i do niego wrócisz.

Jeżeli chcesz wybrać Linuksa to mogę ci polecić Ubuntu.

Jeśli pliki mp3 masz na partycji NTFS to będziesz mógł z nich skorzystać także pod Linuksem (po ich zamontowaniu).

I jeszcze jedno jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z Linuksem to polecam ci zajrzeć do tematów przyklejonych w tym dziale ijeszcze jedno obejrzyj tą prezentację na vortalu

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=34&id=21

Pozdrawiam

Nawet jak jesteś początkujący a jesteś zdecydowany to odinstaluj Windowsa,

nie oglądaj się do tyłu, fakt będzie Ci brakowało wielu programów ale są odpowiedniki niektórych z nich lub można korzystać z wine,lub z Cedegi .Co do Linuksa to również polecam Ubuntu bardzo przyjazna dystrybucja i jak sam zobaczysz wcale nie jest taka trudna jak mówią niektórzy czasy gdy z Linuksa korzystało się z linii poleceń już minął choć to potęga Linuksa.

Pozdrawiam :o