(Livebox) Internet rozłącza się przy SAMP

Cześć. Od dłuższego czasu mam problem grając w SAMP (San Andreas Multiplayer). Otóż to internet rozłącza się średnio po 30 minutach gry. Aby grać dalej muszę zresetować livebox’a. Nie mam już pomysłu w jaki sposób to naprawić dlatego zwracam się z prośbą o pomoc tutaj. Możliwe, że jest tak też przy innych grach multiplayer, aczkolwiek nie testowałem.

Hej,

:arrow: Jaka to wersja LiveBox’a - I czy II?

:arrow: Czy podobne objawy pojawiają się na przykład w czasie oglądania stron WWW?

:arrow: Problem dotyczy tylko jednego komputera czy wszystkich w sieci?

:arrow: Jak wyglądają poszczególne diody na LiveBox’ie, gdy połączenie jest zrywane?

:arrow: Próbowałeś kontaktować się z pomocą techniczną? Niestety LiveBox nie daje wielkich możliwości sprawdzenia, co może być nie tak…

Pozdrawiam,

Dimatheus

Livebox 1.1

Nie, strony WWW śmigają dobrze.

Problem dotyczy jednego komputera.

Dioda od połączenia bodajże wcale nie świeci, reszta tak jak w standardzie.

Póki co nie.

Hej,

:arrow: W sieci lokalnej jest więcej maszyn czy tylko ten jeden komputer?

:arrow: Jak jest połączony z LiveBox’em - po WiFi, przez USB czy kartę sieciową Ethernet?

Bodajże nie jest odpowiedzią - przydała by się pewność, co z tą diodą.

:arrow: Czy po utracie połączenia pokazuje się jakiś monit w systemie, albo zmienia się ikonka połączenia sieciowego?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Z internetu korzysta jeszcze brat. Ja z modemem łączę się przez USB. Ikonka połączenia zmienia się wskazując brak połączenia.

Tak poza tym - ustawiałem już porty jako wyjątek, nie pomogło. Reinstalowałem grę, próbowałem z wyłączonym antywirusem - również nie poskutkowało. Może zmiana sterowników coś przyniesie?

// Lampka jednak świeci stale, powinna mrugać.

Hej,

:arrow: A jak z LiveBox’em łączy się brat? Kablowo czy po WiFi?

:arrow: Jemu też zdarzają się takie problemy?

Wydaje mi się, że tutaj należy upatrywać problemu. Generalnie LiveBox powinien być podłączany pod USB w ostateczności, bo raz obniża to prędkość przekazu, a dwa - powoduje większe opóźnienia.

:arrow: Czy po rozłączaniu połączenia z LiveBox’em pojawiają się jakieś problemy z urządzeniami USB - nie działająca myszka, klawiatura, etc?

Problem wygląda raczej na problem sprzętowy z komputerem lub samym LiveBox’em, więc zmiana konfiguracji LiveBox’a może nie dać zupełnie nic.

Myślisz o zmianie jakich sterowników: do LiveBox’a czy ogólnie sterowników do chipsetu płyty głównej, który steruje portami USB?

Jeśli w tej chwili nikt z netu nie korzysta, to faktycznie może to być sygnalizacja zawieszenia się urządzenia.

Pozdrawiam,

Dimatheus

WiFi

Z SAMP’em nie, bo nie gra, aczkolwiek gdy gra przerwie połączenie u niego też nie ma internetu.

Nie, ani razu.

Szczerze mówiąc nie znam się na tym, raczej to drugie.

Ogółem z góry dzięki za pomoc, bo już mam problem od kilku miesięcy. Fajnie, że ktoś się zainteresował, pozdrawiam.

// Wybacz za pomyłkę - sprawdziłem kilka razy, dioda się nie świeci gdy tracę połączenie.

Hej,

A próbowałeś połączenia poprzez kartę sieciową? Generalnie zbyt dużo obciążenie na porcie USB może skutecznie zawiesić LiveBox’a - połączenie przez USB należy traktować w przypadku LiveBox’a jako ostateczność.

Czyli nie powinno być problemu z tym, że już ktoś korzysta z połączenia kablowego.

Obie kwestie wskazują na to, że faktycznie problem to problem sprzętowy z LiveBox’em.

:arrow: Rozumiem, że stan innych diod się nie zmienia?

:arrow: Czy po utracie dostępu do internetu jest możliwe zalogowanie się do panelu zarządzania LiveBox’em? Domyślnie jest on pod adresem 192.168.1.1.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Co do tych trzech pytań - nie.

Hej,

Czyli wszystko wskazuje na to, że to LiveBox płata takie figle. Na początek problemowy komputer podłączyłbym do LiveBox’a kablem sieciowym - czyli standardowe połączenie przez kartę sieciową. Jeśli po takiej zmianie urządzenie nadal będzie się zawieszać, zostanie jedno - zgłoszenie do Orange’a problemu technicznego i wnioskowanie o wymianę urządzenia - najlepiej na LiveBox’a w wersji 2.0. Oczywiście pod warunkiem, że kupno własnego routera z modemem ADSL nie wchodzi w grę…

Pozdrawiam,

Dimatheus

Okej, dzięki za pomoc. Póki co wymienię kabel i się odezwę.

Hej,

Moment - wymiana kabla może zupełnie nic nie dać. Chodzi raczej o zmianę interfejsu, którym komputer łączy się z LiveBox’em - z połączenia via USB na połączenie sieciowe.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Czy ja coś źle zrozumiałem?

Hej,

Ja się po prostu chciałem upewnić, że będziesz robić zmianę interfejsu - z USB na Ethernet (sieciowy). Napisałeś wymienię kabel, a tutaj taka zmiana nic nie da - wymiana USB na inny kabelek USB nie przybliży nas do rozwiązania problemu. Reasumując zmieniamy połączenie z USB na kartę sieciową. I czekam na rezultaty. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Mamy problem - brat powiedział mi, że nie mogę mieć połączenia przez kartę sieciową, gdyż wszystkie połączenia mam zajęte.

Hej,

Nie do końca rozumiem - pisałeś, że z sieci korzystają dwa komputery - jeden podłączony poprzez port USB, a drugi po WiFi. Co więc jest podłączone do portu sieciowego w LiveBox’ie?

Pozdrawiam,

Dimatheus

Nie pomyślałem o tym - podłączony jest jeszcze telefon.

Hej,

Rozumiem, pewnie VoIP. A nie możesz na moment testów po prostu go odłączyć i zmienić w konfiguracji LiveBox’a, ze port ma działać jako zwykły port Ethernetowy?

Swoją drogą jeszcze jedno - LiveBox w wersji 1.x wyposażony jest w 2 porty Ethernetowe - zamiennie (w zależności od konfiguracji) mogą być podłączone do karty sieciowej komputera bądź Videostrady i/lub telefonu VoIP. Pytanie czy faktycznie korzystasz z Videostrady, czyli telewizji od TP.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Nie korzystam z Videostrady. Taka jedna ciekawostka - napisałeś, że USB nie jest dobrym połączeniem i to jest problemem, tak? Aczkolwiek od zawsze miałem USB, a problemu zaczęły się dopiero kilka miesięcy temu. Wcześniej SAMP działał bez zarzutów. Myślałem jeszcze nad problemami z komputerem, ale nie wiem co może być przyczyną, bo wirusa nie ma, reinstale różnych programów robiłem. Ale może faktycznie jest jakiś problem poza liveboxem, hm?

Hej,

Czyli w sumie można skorzystać z tego portu - i nie powinno być problemu. Oczywiście trzeba zmienić to w konfiguracji urządzenia. Myślę, że ten artykuł powinien pomóc - u góry możesz w zakładkach wybierać, jakiego LiveBox’a posiadasz. Co prawda artykuł traktuje o włączeniu telewizji, więc Ty będziesz musiał zrobić nieco inaczej - po prostu zdeaktywować usługę, jeśli ta jest aktywna.

Wychodząc z takiego założenia sprzęt w ogóle nie powinien się psuć - no bo skoro działał poprawnie wczoraj, to dzisiaj też powinien być oki. Niestety taki stan jest daleki od rzeczywistości. Mogła też namieszać jakaś aktualizacja oprogramowania dla LiveBox’a.

Połącz się kablem sieciowym - to przynajmniej powie nam więcej. Podłączając LiveBox’a poprzez USB problem może powodować i komputer, i urządzenie. W przypadku połączenia sieciowego, komputer generalnie odpada nam z listy podejrzanych.

Pozdrawiam,

Dimatheus