(Livebox) Internet rozłącza się przy SAMP


(Kgmichal) #1

Cześć. Od dłuższego czasu mam problem grając w SAMP (San Andreas Multiplayer). Otóż to internet rozłącza się średnio po 30 minutach gry. Aby grać dalej muszę zresetować livebox'a. Nie mam już pomysłu w jaki sposób to naprawić dlatego zwracam się z prośbą o pomoc tutaj. Możliwe, że jest tak też przy innych grach multiplayer, aczkolwiek nie testowałem.


(Dimatheus) #2

Hej,

:arrow: Jaka to wersja LiveBox'a - I czy II?

:arrow: Czy podobne objawy pojawiają się na przykład w czasie oglądania stron WWW?

:arrow: Problem dotyczy tylko jednego komputera czy wszystkich w sieci?

:arrow: Jak wyglądają poszczególne diody na LiveBox'ie, gdy połączenie jest zrywane?

:arrow: Próbowałeś kontaktować się z pomocą techniczną? Niestety LiveBox nie daje wielkich możliwości sprawdzenia, co może być nie tak...

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Kgmichal) #3

Livebox 1.1

Nie, strony WWW śmigają dobrze.

Problem dotyczy jednego komputera.

Dioda od połączenia bodajże wcale nie świeci, reszta tak jak w standardzie.

Póki co nie.


(Dimatheus) #4

Hej,

:arrow: W sieci lokalnej jest więcej maszyn czy tylko ten jeden komputer?

:arrow: Jak jest połączony z LiveBox'em - po WiFi, przez USB czy kartę sieciową Ethernet?

Bodajże nie jest odpowiedzią - przydała by się pewność, co z tą diodą.

:arrow: Czy po utracie połączenia pokazuje się jakiś monit w systemie, albo zmienia się ikonka połączenia sieciowego?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Kgmichal) #5

Z internetu korzysta jeszcze brat. Ja z modemem łączę się przez USB. Ikonka połączenia zmienia się wskazując brak połączenia.

Tak poza tym - ustawiałem już porty jako wyjątek, nie pomogło. Reinstalowałem grę, próbowałem z wyłączonym antywirusem - również nie poskutkowało. Może zmiana sterowników coś przyniesie?

// Lampka jednak świeci stale, powinna mrugać.


(Dimatheus) #6

Hej,

:arrow: A jak z LiveBox'em łączy się brat? Kablowo czy po WiFi?

:arrow: Jemu też zdarzają się takie problemy?

Wydaje mi się, że tutaj należy upatrywać problemu. Generalnie LiveBox powinien być podłączany pod USB w ostateczności, bo raz obniża to prędkość przekazu, a dwa - powoduje większe opóźnienia.

:arrow: Czy po rozłączaniu połączenia z LiveBox'em pojawiają się jakieś problemy z urządzeniami USB - nie działająca myszka, klawiatura, etc?

Problem wygląda raczej na problem sprzętowy z komputerem lub samym LiveBox'em, więc zmiana konfiguracji LiveBox'a może nie dać zupełnie nic.

Myślisz o zmianie jakich sterowników: do LiveBox'a czy ogólnie sterowników do chipsetu płyty głównej, który steruje portami USB?

Jeśli w tej chwili nikt z netu nie korzysta, to faktycznie może to być sygnalizacja zawieszenia się urządzenia.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Kgmichal) #7

WiFi

Z SAMP'em nie, bo nie gra, aczkolwiek gdy gra przerwie połączenie u niego też nie ma internetu.

Nie, ani razu.

Szczerze mówiąc nie znam się na tym, raczej to drugie.

Ogółem z góry dzięki za pomoc, bo już mam problem od kilku miesięcy. Fajnie, że ktoś się zainteresował, pozdrawiam.

// Wybacz za pomyłkę - sprawdziłem kilka razy, dioda się nie świeci gdy tracę połączenie.


(Dimatheus) #8

Hej,

A próbowałeś połączenia poprzez kartę sieciową? Generalnie zbyt dużo obciążenie na porcie USB może skutecznie zawiesić LiveBox'a - połączenie przez USB należy traktować w przypadku LiveBox'a jako ostateczność.

Czyli nie powinno być problemu z tym, że już ktoś korzysta z połączenia kablowego.

Obie kwestie wskazują na to, że faktycznie problem to problem sprzętowy z LiveBox'em.

:arrow: Rozumiem, że stan innych diod się nie zmienia?

:arrow: Czy po utracie dostępu do internetu jest możliwe zalogowanie się do panelu zarządzania LiveBox'em? Domyślnie jest on pod adresem 192.168.1.1.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Kgmichal) #9

Co do tych trzech pytań - nie.


(Dimatheus) #10

Hej,

Czyli wszystko wskazuje na to, że to LiveBox płata takie figle. Na początek problemowy komputer podłączyłbym do LiveBox'a kablem sieciowym - czyli standardowe połączenie przez kartę sieciową. Jeśli po takiej zmianie urządzenie nadal będzie się zawieszać, zostanie jedno - zgłoszenie do Orange'a problemu technicznego i wnioskowanie o wymianę urządzenia - najlepiej na LiveBox'a w wersji 2.0. Oczywiście pod warunkiem, że kupno własnego routera z modemem ADSL nie wchodzi w grę...

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Kgmichal) #11

Okej, dzięki za pomoc. Póki co wymienię kabel i się odezwę.


(Dimatheus) #12

Hej,

Moment - wymiana kabla może zupełnie nic nie dać. Chodzi raczej o zmianę interfejsu, którym komputer łączy się z LiveBox'em - z połączenia via USB na połączenie sieciowe.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Kgmichal) #13

Czy ja coś źle zrozumiałem?


(Dimatheus) #14

Hej,

Ja się po prostu chciałem upewnić, że będziesz robić zmianę interfejsu - z USB na Ethernet (sieciowy). Napisałeś wymienię kabel, a tutaj taka zmiana nic nie da - wymiana USB na inny kabelek USB nie przybliży nas do rozwiązania problemu. Reasumując zmieniamy połączenie z USB na kartę sieciową. I czekam na rezultaty. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Kgmichal) #15

Mamy problem - brat powiedział mi, że nie mogę mieć połączenia przez kartę sieciową, gdyż wszystkie połączenia mam zajęte.


(Dimatheus) #16

Hej,

Nie do końca rozumiem - pisałeś, że z sieci korzystają dwa komputery - jeden podłączony poprzez port USB, a drugi po WiFi. Co więc jest podłączone do portu sieciowego w LiveBox'ie?

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Kgmichal) #17

Nie pomyślałem o tym - podłączony jest jeszcze telefon.


(Dimatheus) #18

Hej,

Rozumiem, pewnie VoIP. A nie możesz na moment testów po prostu go odłączyć i zmienić w konfiguracji LiveBox'a, ze port ma działać jako zwykły port Ethernetowy?

Swoją drogą jeszcze jedno - LiveBox w wersji 1.x wyposażony jest w 2 porty Ethernetowe - zamiennie (w zależności od konfiguracji) mogą być podłączone do karty sieciowej komputera bądź Videostrady i/lub telefonu VoIP. Pytanie czy faktycznie korzystasz z Videostrady, czyli telewizji od TP.

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Kgmichal) #19

Nie korzystam z Videostrady. Taka jedna ciekawostka - napisałeś, że USB nie jest dobrym połączeniem i to jest problemem, tak? Aczkolwiek od zawsze miałem USB, a problemu zaczęły się dopiero kilka miesięcy temu. Wcześniej SAMP działał bez zarzutów. Myślałem jeszcze nad problemami z komputerem, ale nie wiem co może być przyczyną, bo wirusa nie ma, reinstale różnych programów robiłem. Ale może faktycznie jest jakiś problem poza liveboxem, hm?


(Dimatheus) #20

Hej,

Czyli w sumie można skorzystać z tego portu - i nie powinno być problemu. Oczywiście trzeba zmienić to w konfiguracji urządzenia. Myślę, że ten artykuł powinien pomóc - u góry możesz w zakładkach wybierać, jakiego LiveBox'a posiadasz. Co prawda artykuł traktuje o włączeniu telewizji, więc Ty będziesz musiał zrobić nieco inaczej - po prostu zdeaktywować usługę, jeśli ta jest aktywna.

Wychodząc z takiego założenia sprzęt w ogóle nie powinien się psuć - no bo skoro działał poprawnie wczoraj, to dzisiaj też powinien być oki. Niestety taki stan jest daleki od rzeczywistości. Mogła też namieszać jakaś aktualizacja oprogramowania dla LiveBox'a.

Połącz się kablem sieciowym - to przynajmniej powie nam więcej. Podłączając LiveBox'a poprzez USB problem może powodować i komputer, i urządzenie. W przypadku połączenia sieciowego, komputer generalnie odpada nam z listy podejrzanych.

Pozdrawiam,

Dimatheus