Livebox jako router główny i tp-link w trybie access point. Codziennie musze restartować router

Mam nowy router dodatkowy i mimo działania wedle instrukcji to nie mogę go ustawić, aby wszystko działało na 100%. Codziennie rano muszę restartować albo router główny albo router dodatkowy żeby wszędzie był internet. Oba routery są cały czas podłączone do prądu.
Pod pierwszy router jest podpięty tylko jeden PC a pod router dodatkowy(access point) są podpięte dwa komputery i konsola. Do tego do sieci wifi są podpięte telefony i dekodery.

Router główny: Livebox
Router dodatkowy działający w trybie access point: TP-Link Archer C6U
Internet: Neostrada od Orange 20mb/s na linii telefonicznej.
Sieć wifi ma ustawione ten sam SSID oraz hasło.
DHCP jest wyłączony na TP-link oraz nadałem stałe IP spoza zakresu DHCP routera głównego.
Kabel, który idzie od routera głównego do routera dodatkowego jest podpięty w gnieździe WAN w routerze dodatkowym (tak jest na filmiku od tp-link), choć próbowałem go też podpiąć w gnieździe LAN i jest ten sam rezultat.

Zapora sieciowa w liveboxie jest ustawiona na ŚREDNI.





https://www.youtube.com/watch?v=Cg_gGECGLiY&t=230s

Do czego konkretnie potrzebujesz DWÓCH routerów? Jak oba routery są ze sobą połączone?

Drugi router spróbuj skonfigurować na innym zakresie adresów, np 192.168.0.1/24

Chociaż ten config teoretycznie powinien chyba działać, bo nic nie konfliktuje, ale przy takim układzie jaki masz, nie wiem czy nie trzeba zmienić maski podsieci… :thinking:

napisałem to w temacie.
Pierwszy router obsługuje jednego PC-ta i wifi a drugi rozszerza wifi i obsługuje dwa pecety oraz konsolę.
Połączone są ze sobą standardowym kablem internetowym do gniazda WAN w drugim routerze.

na pierwszy rzut oka wszystko gra i to jest ten problem. Z poprzednim routerem nie było tego problemu.

Ja zawsze ustawiałem na osobnych pulach adresów i wszystko działało. Minus taki, że nie widziały się wzajemnie w otoczeniu sieciowym :wink:

Inaczej zadam pytanie - dlaczego wyżej wymienionych zadań nie może wykonywać TYLKO JEDEN router?

bo sieć wifi nie obejmuje całego domu i za mało portów LAN.
Nie trzeba też ciągnąc 5 kabli przez cały dom.

tak miałem ustawione w poprzednim routerze a ten ma tryb operacyjny ‘access point’, więc teoretycznie powinno być łatwiej…

W takim razie wybrałeś zły model drugiego routera. Powinieneś kupić taki, który ma tryb: „range extender”.

Tak to wygląda np w routerze TP Link Archer C54:

range extender to tylko za pomocą wifi się łączy z routerem głownym.

Choć muszę przyznać, że ten obrazek daje mi do myślenia, że być może nie mogę nie mieć podłączone kabli do routera w trybie access point. zmienię tryb z access point na router normalnie.

To może masz źle podłączone kable? Kabel z portu LAN routera głównego powinien być podłączony do portu WAN routera pracującego jako access-point, czy tak jest u Ciebie?
ps. Jeżeli na obu routerach używasz wifi to te obie sieci wifi powinny mieć różne nazwy.

jest podłączone do wan.
wifi ma taką samą nazwę, ale jest na róznych kanałach, więc powinno być ok.

Ustaw różne nazwy i wtedy przetestuj przez kilka dni, czy problemy nadal występują.

nie pomogło.

Wyłącz QoS i ewentualnie sprawdź na innym kablu.
W obu routerach datę i czas przestaw na ręcznie ustawiany.

Zrób tak:

U mnie to działa bez problemu. Błędem jest łączenie ruterów LAN —> WAN. Trzeba połączyć LAN—>LAN

w trybie access pointa Qos nie jest dostępny.

Pozostałe 2 sugestie sprawdze jutro.

Nie jest błędem LAN → WAN ponieważ drugi router ma tryb operacyjny access point, który wymaga LAN z WAN

Ale próbowałem też LAN LAN zarówno w trybie access pointa jak i w trybie routera. Rezultat ten sam.

Doprecyzuję sytuację.
Pierwszy rano jest włączany komputer podłączony do routera głównego Livebox i internet działa prawidłowo.
Jako drugi jest włączany komputer podłączony do access pointa i w tym momencie internet w komputerze podłączonym do Liveboxa przestaje działać.
W tym momencie użytkownik komputera przy Liveboxie restartuje Liveboxa. Po tym Użytkownik komputera drugiego wtedy traci internet i musi zrestartować tp-link access point.
Po tych 2 restartach wszędzie internet działa bez problemu.