Mam nowy router dodatkowy i mimo działania wedle instrukcji to nie mogę go ustawić, aby wszystko działało na 100%. Codziennie rano muszę restartować albo router główny albo router dodatkowy żeby wszędzie był internet. Oba routery są cały czas podłączone do prądu.
Pod pierwszy router jest podpięty tylko jeden PC a pod router dodatkowy(access point) są podpięte dwa komputery i konsola. Do tego do sieci wifi są podpięte telefony i dekodery.
Router główny: Livebox
Router dodatkowy działający w trybie access point: TP-Link Archer C6U
Internet: Neostrada od Orange 20mb/s na linii telefonicznej.
Sieć wifi ma ustawione ten sam SSID oraz hasło.
DHCP jest wyłączony na TP-link oraz nadałem stałe IP spoza zakresu DHCP routera głównego.
Kabel, który idzie od routera głównego do routera dodatkowego jest podpięty w gnieździe WAN w routerze dodatkowym (tak jest na filmiku od tp-link), choć próbowałem go też podpiąć w gnieździe LAN i jest ten sam rezultat.
Zapora sieciowa w liveboxie jest ustawiona na ŚREDNI.
Drugi router spróbuj skonfigurować na innym zakresie adresów, np 192.168.0.1/24
Chociaż ten config teoretycznie powinien chyba działać, bo nic nie konfliktuje, ale przy takim układzie jaki masz, nie wiem czy nie trzeba zmienić maski podsieci…
napisałem to w temacie.
Pierwszy router obsługuje jednego PC-ta i wifi a drugi rozszerza wifi i obsługuje dwa pecety oraz konsolę.
Połączone są ze sobą standardowym kablem internetowym do gniazda WAN w drugim routerze.
range extender to tylko za pomocą wifi się łączy z routerem głownym.
Choć muszę przyznać, że ten obrazek daje mi do myślenia, że być może nie mogę nie mieć podłączone kabli do routera w trybie access point. zmienię tryb z access point na router normalnie.
To może masz źle podłączone kable? Kabel z portu LAN routera głównego powinien być podłączony do portu WAN routera pracującego jako access-point, czy tak jest u Ciebie?
ps. Jeżeli na obu routerach używasz wifi to te obie sieci wifi powinny mieć różne nazwy.
Doprecyzuję sytuację.
Pierwszy rano jest włączany komputer podłączony do routera głównego Livebox i internet działa prawidłowo.
Jako drugi jest włączany komputer podłączony do access pointa i w tym momencie internet w komputerze podłączonym do Liveboxa przestaje działać.
W tym momencie użytkownik komputera przy Liveboxie restartuje Liveboxa. Po tym Użytkownik komputera drugiego wtedy traci internet i musi zrestartować tp-link access point.
Po tych 2 restartach wszędzie internet działa bez problemu.