Witam, mam problem z podłączeniem urządzenia Livebox do komputera za pomocą kabla ethernet’owego rj45 (prosty).
W Livebox’ie kabel podłączony jest w gniazdo z CZERWONĄ nalepką a w komputerze do karty sieciowej (PCI).
Po tym wszystkim czekam na “Pobieranie adresu sieciowego” a następnie po ~ 1 minucie wyskakuje komunikat “Połączenie ma ograniczoną łączność lub brak łączności”
i stale widoczny jest żółty trójkącik na ikonce połączenia z internetem. (Karta sieciowa jest na pewno dobra.)
Nie mogę nawet wejść w panel Liveboxa (192.168.1.1)
Podkreślam, że wcześniej Livebox podłączony był poprzez USB i Internet normalnie działał. (wszystkie sterowniki potem usunąłem, bo pod ethernet nie trzeba sterów)
I tu pytanie… Dlaczego nie mam dostępu do internetu przez kabel ethernet ? i jak temu zaradzić ?
Próbowałem już chyba wszystkiego…Ręcznie wpisywany IP oraz DNS"y, reset Liveboxa (też do fabrycznych) , wciskanie przycisku REG na Liveboxie , który podobno dodaje MAC adress karty sieciowej do Liveboxa. … i nic nie pomaga
Jedynie to jeszcze systemu nie przeinstalowywałem (Mój system to XP PRO)
Skoro nie masz połączenie z LiveBox’em i nie masz przydzielonego adresu IP, to nie jest dziwne, że nie możesz wejść do panelu zarządzania.
Najpewniej kabel sieciowy jest uszkodzony - polecam jego wymianę. Zresztą w zestawie instalacyjnym LiveBox’a były dwa kable sieciowe - spróbuj podłączyć tym drugim…
To nic nie da, jeśli nie ma fizycznego połączenia z routerem. A REG służy do zapisu adresu MAC kart bezprzewodowych - przy połączeniach kablowych nie jest potrzebny w ogóle.
Może zanim posuniesz się do ostateczności, sprawdź czy kabel jest ok.
A ja byłbym całkowicie pewny, że do połączenia kablowego sterowniki potrzebne nie są. Kablowo i bezprzewodowo LiveBox działa jak każdy inny router. Sterowniki potrzebne są tylko przy podłączeniu przez interfejs USB.
Nie ma takiej potrzeby… Zresztą bez połączenia USB z LiveBox’em instalowanie sterowników nie zakończy się powodzeniem…
Kabel nie jest krosowany kabel nie jest raczej uszkodzony bo sprawdzałem też inny kabel i nadal nie działa (też nie był krosowany)
Ale ogólnie jak na razie nie ma chyba rozwiązania tego problemu… zastanawiam się nad reinstalacją systemu, może coś to da … chociaż wydaje się mało prawdopodobne
No chyba że jeszcze ktoś ma pomysł jak inaczej to zrobić
Wszystko zależy od tego, o jakiej karcie mówisz. Czyżby chodziło o adapter WiFi dodawany do LiveBox’a?? Sterowniki do karty sieciowej pceasy na pewno są zainstalowane, gdyż pojawia się komunikat o pobieraniu adresu sieciowego…
A masz możliwość podłączenia innego komputera do LiveBox’a, by sprawdzić, czy port w urządzeniu działa?? Bo jeśli nie, to zostaje punkt TP i wymiana LiveBox’a na inny…
No a od kiedy instaluje się sterowniki do routera z którego odbierasz sygnał przez kabel ethernetowy lub wi fi ? jedynie karta sieciowa potrzebuje stery.
Mam możliwość sprawdzenia na innym kompie.(dopiero w sobotę )
Czyli jak na drugim kompie nie będzie działało to najlepiej udać się do salonu tp i wymienić Liveboxa ?
Nie rozumiem, o co Wam w tym chodzi… Wszyscy płaczą, że oryginalne sterowniki są ble i w ogóle, a teraz okazuje się, że część instaluje sterowniki nawet tam, gdzie nie są potrzebne…
Więc sprawdź przy pomocy innego komputera. Dobrze by było, gdybyś i kable sprawdził na innym sprzęcie - by mieć pewność, że są sprawne…
Wydaje mi się, że tak będzie najlepiej. Zresztą, z tego co pamiętam, to z wymianą nie powinno być większych problemów.
Też nie do końca rozumiem - co ma przekierowywanie portów do działania portu Ethernet w LB?? :-k