Livebox -ograniczona łączność lub brak łączności. (Ethernet)

Witam, mam problem z podłączeniem urządzenia Livebox do komputera za pomocą kabla ethernet’owego rj45 (prosty).

W Livebox’ie kabel podłączony jest w gniazdo z CZERWONĄ nalepką a w komputerze do karty sieciowej (PCI).

Po tym wszystkim czekam na “Pobieranie adresu sieciowego” a następnie po ~ 1 minucie wyskakuje komunikat “Połączenie ma ograniczoną łączność lub brak łączności”

i stale widoczny jest żółty trójkącik na ikonce połączenia z internetem. (Karta sieciowa jest na pewno dobra.)

Nie mogę nawet wejść w panel Liveboxa (192.168.1.1)

Podkreślam, że wcześniej Livebox podłączony był poprzez USB i Internet normalnie działał. (wszystkie sterowniki potem usunąłem, bo pod ethernet nie trzeba sterów)

I tu pytanie… Dlaczego nie mam dostępu do internetu przez kabel ethernet ? i jak temu zaradzić ?

Próbowałem już chyba wszystkiego…Ręcznie wpisywany IP oraz DNS"y, reset Liveboxa (też do fabrycznych) , wciskanie przycisku REG na Liveboxie , który podobno dodaje MAC adress karty sieciowej do Liveboxa. … i nic nie pomaga :frowning:

Jedynie to jeszcze systemu nie przeinstalowywałem :smiley: ( Mój system to XP PRO )

Proszę o pomoc, dzięki :slight_smile:

Może zainstaluj znowu te sterowniki ?

Czy ten kabel jest skrosowany?

Hej,

Czyli podłączenie jest OK.

Skoro nie masz połączenie z LiveBox’em i nie masz przydzielonego adresu IP, to nie jest dziwne, że nie możesz wejść do panelu zarządzania.

Najpewniej kabel sieciowy jest uszkodzony - polecam jego wymianę. Zresztą w zestawie instalacyjnym LiveBox’a były dwa kable sieciowe - spróbuj podłączyć tym drugim… :slight_smile:

To nic nie da, jeśli nie ma fizycznego połączenia z routerem. A REG służy do zapisu adresu MAC kart bezprzewodowych - przy połączeniach kablowych nie jest potrzebny w ogóle.

Może zanim posuniesz się do ostateczności, sprawdź czy kabel jest ok. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Ja bym tego nie był taki pewny …

Hej,

A ja byłbym całkowicie pewny, że do połączenia kablowego sterowniki potrzebne nie są. Kablowo i bezprzewodowo LiveBox działa jak każdy inny router. Sterowniki potrzebne są tylko przy podłączeniu przez interfejs USB.

Nie ma takiej potrzeby… Zresztą bez połączenia USB z LiveBox’em instalowanie sterowników nie zakończy się powodzeniem…

Pozdrawiam,

Dimatheus

Tak, a mi np. internet nie działał dopóki nie zainstalowałem karty.

Tak jak pytałem czy kabel jest skrosowany ?

Kabel nie jest krosowany :slight_smile: kabel nie jest raczej uszkodzony bo sprawdzałem też inny kabel i nadal nie działa (też nie był krosowany)

Ale ogólnie jak na razie nie ma chyba rozwiązania tego problemu… zastanawiam się nad reinstalacją systemu, może coś to da … chociaż wydaje się mało prawdopodobne :smiley:

No chyba że jeszcze ktoś ma pomysł jak inaczej to zrobić :slight_smile:

Hej,

Wszystko zależy od tego, o jakiej karcie mówisz. Czyżby chodziło o adapter WiFi dodawany do LiveBox’a?? :slight_smile: Sterowniki do karty sieciowej pceasy na pewno są zainstalowane, gdyż pojawia się komunikat o pobieraniu adresu sieciowego…

A masz możliwość podłączenia innego komputera do LiveBox’a, by sprawdzić, czy port w urządzeniu działa?? Bo jeśli nie, to zostaje punkt TP i wymiana LiveBox’a na inny… :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus

Nie, nie o to mi chodziło.

A czy kabel przez przypadek nie musi byś krosowany ?

to poczytaj tu i poszukaj swojego Liveboxa

http://www.portforward.com/english/rout … rindex.htm

odbieram przez Liveboxa na dwóch komputerach

i też musiałem konfigurować

a od kiedy to sterowniki nie są potrzebne

masz dołączoną do Liveboxa instrukcję

No a od kiedy instaluje się sterowniki do routera z którego odbierasz sygnał przez kabel ethernetowy lub wi fi ? jedynie karta sieciowa potrzebuje stery.

Mam możliwość sprawdzenia na innym kompie.(dopiero w sobotę :slight_smile: )

Czyli jak na drugim kompie nie będzie działało to najlepiej udać się do salonu tp i wymienić Liveboxa ?

A tak w ogóle to co mi dokładnie da ta strona?? http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm

Ponawiam pytanie o kabel…

Przecież napisałem, że kabel nie jest krosowany i nie może być krosowany. Wtedy karta sieciowa podaje informację “Kabel sieciowy jest odłączony”.

Hej,

Nie rozumiem, o co Wam w tym chodzi… Wszyscy płaczą, że oryginalne sterowniki są ble i w ogóle, a teraz okazuje się, że część instaluje sterowniki nawet tam, gdzie nie są potrzebne… :expressionless:

Więc sprawdź przy pomocy innego komputera. Dobrze by było, gdybyś i kable sprawdził na innym sprzęcie - by mieć pewność, że są sprawne… :slight_smile:

Wydaje mi się, że tak będzie najlepiej. Zresztą, z tego co pamiętam, to z wymianą nie powinno być większych problemów.

Też nie do końca rozumiem - co ma przekierowywanie portów do działania portu Ethernet w LB?? :-k

Pozdrawiam,

Dimatheus

Hehe, no ja też nie wiem co ma do tego przekierowywanie portów :slight_smile:

Czyli pozostaje mi sprawdzenie innego kompa i kabli lub ewentualna wymiana sprzętu :slight_smile:

Koniec tematu.

Dzięki wszystkim za pomoc i rady, pozdrawiam :smiley:

a ja napiszę tak nie skonfigurowałeś Liveboxa kłania się przeczytanie instrukcji.

A więc w jaki sposób mam go skonfigurować?? skoro nie moge wejsc na jego panel admina. musialbym pod usb go najpierw podłączyc… i co dalej?

:arrow: http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obs … y/livebox/