Livebox -ograniczona łączność lub brak łączności. (Ethernet)


(Mr Dudek Mail) #1

Witam, mam problem z podłączeniem urządzenia Livebox do komputera za pomocą kabla ethernet'owego rj45 (prosty).

W Livebox'ie kabel podłączony jest w gniazdo z CZERWONĄ nalepką a w komputerze do karty sieciowej (PCI).

Po tym wszystkim czekam na "Pobieranie adresu sieciowego" a następnie po ~ 1 minucie wyskakuje komunikat "Połączenie ma ograniczoną łączność lub brak łączności"

i stale widoczny jest żółty trójkącik na ikonce połączenia z internetem. (Karta sieciowa jest na pewno dobra.)

Nie mogę nawet wejść w panel Liveboxa (192.168.1.1)

Podkreślam, że wcześniej Livebox podłączony był poprzez USB i Internet normalnie działał. (wszystkie sterowniki potem usunąłem, bo pod ethernet nie trzeba sterów)

I tu pytanie... Dlaczego nie mam dostępu do internetu przez kabel ethernet ? i jak temu zaradzić ?

Próbowałem już chyba wszystkiego...Ręcznie wpisywany IP oraz DNS"y, reset Liveboxa (też do fabrycznych) , wciskanie przycisku REG na Liveboxie , który podobno dodaje MAC adress karty sieciowej do Liveboxa. ... i nic nie pomaga :frowning:

Jedynie to jeszcze systemu nie przeinstalowywałem :smiley: ( Mój system to XP PRO )

Proszę o pomoc, dzięki :slight_smile:


(Erufenrito) #2

Może zainstaluj znowu te sterowniki ?

Czy ten kabel jest skrosowany?


(Dimatheus) #3

Hej,

Czyli podłączenie jest OK.

Skoro nie masz połączenie z LiveBox'em i nie masz przydzielonego adresu IP, to nie jest dziwne, że nie możesz wejść do panelu zarządzania.

Najpewniej kabel sieciowy jest uszkodzony - polecam jego wymianę. Zresztą w zestawie instalacyjnym LiveBox'a były dwa kable sieciowe - spróbuj podłączyć tym drugim... :slight_smile:

To nic nie da, jeśli nie ma fizycznego połączenia z routerem. A REG służy do zapisu adresu MAC kart bezprzewodowych - przy połączeniach kablowych nie jest potrzebny w ogóle.

Może zanim posuniesz się do ostateczności, sprawdź czy kabel jest ok. :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Wojteko10) #4

Ja bym tego nie był taki pewny ......


(Dimatheus) #5

Hej,

A ja byłbym całkowicie pewny, że do połączenia kablowego sterowniki potrzebne nie są. Kablowo i bezprzewodowo LiveBox działa jak każdy inny router. Sterowniki potrzebne są tylko przy podłączeniu przez interfejs USB.

Nie ma takiej potrzeby... Zresztą bez połączenia USB z LiveBox'em instalowanie sterowników nie zakończy się powodzeniem...

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Wojteko10) #6

Tak, a mi np. internet nie działał dopóki nie zainstalowałem karty.


(Erufenrito) #7

Tak jak pytałem czy kabel jest skrosowany ?


(Mr Dudek Mail) #8

Kabel nie jest krosowany :slight_smile: kabel nie jest raczej uszkodzony bo sprawdzałem też inny kabel i nadal nie działa (też nie był krosowany)

Ale ogólnie jak na razie nie ma chyba rozwiązania tego problemu... zastanawiam się nad reinstalacją systemu, może coś to da .... chociaż wydaje się mało prawdopodobne :smiley:

No chyba że jeszcze ktoś ma pomysł jak inaczej to zrobić :slight_smile:


(Dimatheus) #9

Hej,

Wszystko zależy od tego, o jakiej karcie mówisz. Czyżby chodziło o adapter WiFi dodawany do LiveBox'a?? :slight_smile: Sterowniki do karty sieciowej pceasy na pewno są zainstalowane, gdyż pojawia się komunikat o pobieraniu adresu sieciowego...

A masz możliwość podłączenia innego komputera do LiveBox'a, by sprawdzić, czy port w urządzeniu działa?? Bo jeśli nie, to zostaje punkt TP i wymiana LiveBox'a na inny... :slight_smile:

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Wojteko10) #10

Nie, nie o to mi chodziło.


(Erufenrito) #11

A czy kabel przez przypadek nie musi byś krosowany ?


(Mirekgw) #12

to poczytaj tu i poszukaj swojego Liveboxa

http://www.portforward.com/english/rout ... rindex.htm

odbieram przez Liveboxa na dwóch komputerach

i też musiałem konfigurować

a od kiedy to sterowniki nie są potrzebne

masz dołączoną do Liveboxa instrukcję


(Mr Dudek Mail) #13

No a od kiedy instaluje się sterowniki do routera z którego odbierasz sygnał przez kabel ethernetowy lub wi fi ? jedynie karta sieciowa potrzebuje stery.

Mam możliwość sprawdzenia na innym kompie.(dopiero w sobotę :slight_smile: )

Czyli jak na drugim kompie nie będzie działało to najlepiej udać się do salonu tp i wymienić Liveboxa ?

A tak w ogóle to co mi dokładnie da ta strona?? http://www.portforward.com/english/routers/port_forwarding/routerindex.htm


(Erufenrito) #14

Ponawiam pytanie o kabel....


(Mr Dudek Mail) #15

Przecież napisałem, że kabel nie jest krosowany i nie może być krosowany. Wtedy karta sieciowa podaje informację "Kabel sieciowy jest odłączony".


(Dimatheus) #16

Hej,

Nie rozumiem, o co Wam w tym chodzi... Wszyscy płaczą, że oryginalne sterowniki są ble i w ogóle, a teraz okazuje się, że część instaluje sterowniki nawet tam, gdzie nie są potrzebne... :expressionless:

Więc sprawdź przy pomocy innego komputera. Dobrze by było, gdybyś i kable sprawdził na innym sprzęcie - by mieć pewność, że są sprawne... :slight_smile:

Wydaje mi się, że tak będzie najlepiej. Zresztą, z tego co pamiętam, to z wymianą nie powinno być większych problemów.

Też nie do końca rozumiem - co ma przekierowywanie portów do działania portu Ethernet w LB?? :-k

Pozdrawiam,

Dimatheus


(Mr Dudek Mail) #17

Hehe, no ja też nie wiem co ma do tego przekierowywanie portów :slight_smile:

Czyli pozostaje mi sprawdzenie innego kompa i kabli lub ewentualna wymiana sprzętu :slight_smile:

Koniec tematu.

Dzięki wszystkim za pomoc i rady, pozdrawiam :smiley:


(Mirekgw) #18

a ja napiszę tak nie skonfigurowałeś Liveboxa kłania się przeczytanie instrukcji.


(Mr Dudek Mail) #19

A więc w jaki sposób mam go skonfigurować?? skoro nie moge wejsc na jego panel admina. musialbym pod usb go najpierw podłączyc... i co dalej?


(MrAsusrp6) #20

:arrow: http://www.tp.pl/prt/pl/klienci_ind/obs ... y/livebox/