Livebox + router TP-Link TL-WR340G

witam mam takie pytanko kupiłem router TP-Link TL-WR340G dokladnie ten http://www.allegro.pl/item860740868_ap_ … w_d2d.html

i teraz tak mam liveboxa i podpinam ten router kablen rj45 do czerwnoego gniazda na liveboxie i do routera kompa nie stety brak neta ip ustawione dynamicznie puszczam pinga to jest ok wyglada na to ze livebox neta na router nie puszcza ale kiedy podepne kompa prosto do liveboxa to net jest, moze mnie ktos poprowadzic chce podzielic net na 3 kompy po kablach pomocy

internet > livebox > router > komputer brak neta :frowning:

internet > livebox > komputer jest net

Livebox tp – handlowa nazwa routera Sagem , router TP-Link TL-WR340G …po co Ci dwa urządzenia których praca polega na tym samym ( łączenie z siecią internetową ).

1;livebox to nie tylko router tylko jeszcze modem nie zapomonaj

2;bo livebox jest na dole a router 5 pieter nad nim już jasne? i na tym 5 pieterku beda 4 kompy

To nie ma szans dobrze działać.

Oddaj tego AP , kup sobie TP-Link 8901G z wbudowanym modemem.

Nie wspomnę o tym że koszty wynajmu LB są znacznie wyższe niż zakup własnego urządzenia.

LB nawet nie będzie wstanie przemielić takiej ilości pakietów.

Poza tym znając życie wepchnąłeś kabel w gniazdo LAN w AP-ku (bo 99% osób tak robi nieznanych mi przyczyn).

ludzie odpowiadajcie na pytania a nie pisać bym co kolwiek oddał lb bo kosztuje mnie nic dostalem gratis z tepsy a po drugie teraz mam jeszcze tv wiec lb musi być bo tv sie aktualizuje po drugie co do tych pakietow to nie kumam obecnie ma 2 po kablach i czasem z 20 po wifi i igdy nawet zawiecha nie bylo wiec kitu nie wciskac.

a czemu nie ma szans działac uzasadnij?

Jak im bulisz tyle za internet (i pewnie za telefon) i jeszcze wpakowałeś się w TV to nie dziwię się że dali Ci za darmo bo pewnie już kilkanaście razy za niego zapłąciłeś w abo ale mniejsza o to, nie będę już wyliczał Ci ile byś oszczędził zmieniając operatora :o

Osobiście nie znam osoby która byłaby zadowolona z LB.

Niestety jest to produkt typowo jednorazowy, ma być jak najtańszy w produkcji , aby tylko dział.

Stąd pózniej problemy ze spalającymi się LB (jakość materiałów) albo z zawieszkami (konstrukcja).

Wklej statystyki - jeśli faktycznie w jednym momencie będzie podłączonych nawet 15 userów via wi-fi i net będzie im normalnie chodził to cofnę to co powiedziałem o LB :smiley:

AP ma mieć kabel wepchnięty w gniazdo WAN, i internet już teoretycznie powinien chodzić.

Teoretycznie - bo na każdym innym modemie by chodziło.

chodzi chodzi bo pisze nie mam czasu jakis statystyk robić mam pensjonat i sam rachunek za tel to koszt miesieczny granica 2000 tylko ja mam to na firme to mi wisi ale co to bede pisał o tpsa i LB proste pytania zadałem

AP ma mieć kabel wepchnięty w gniazdo WAN, i internet już teoretycznie powinien chodzić.

gdyby to bylo tak proste to bym na forum nie pytał

Statystyk nie robisz ręcznie tylko wchodzisz w router i robisz print screen :wink:

2000 - czyli nie robi Ci wielkiej różnicy wydanie 120zł na sensowny sprzęt :stuck_out_tongue:

Zresztą 2000-VAT to około 1640zł więc nie mało, powiem tylko że bez problemu da się te rachunki zmniejszyć kilkakrotnie, ale co ja będę pisał , stać Cię i kilka tyś w tą czy w tamtą jak widzę nie robi Ci różnicy :wink:

Ok do rzeczy.

Podaj jakie IP przydziela Ci LB oraz czy masz włączony DHCP czy ustawiłeś wszystko ręcznie ?

zostawmy te staty i reszte tpsa zajmijmy sie jak to ustawic

192.168.1.11 taki LB ip przydziela DHCP właczone nic nie ustawiałem wszystko automatycznie

słuchaj dzis bedzie syn wieczorem to wam jasniej opisze

Morelo, od wczoraj mam dokładnie ten sam problem. Co ciekawsze, na dokładnie tym samy sprzecie co Ty.

Zobacz moj schemat http://www.plikownia.net/show-image.php … ef9d1a6805

U mnie narazie udalo sie doprowadzic do tego ze laczysz sie do routera (TP-LInk) bezprzewodowo, ten router jest polaczony kablem do czerwonego portu w LB a na drugim koncu kabel wchodzi do 1 z 4 gniazd. W LB DHCP jest wlaczone a w TPlinku wylaczone. I to dziala.

Jednak wtedy laczac sie przez LB mam ograniczenie lacznosci i internetu brak.

Jesli cos wymyslisz, daj znac.

Hej,

:arrow: Pierwsze co, to sprawdź, czy kabel, którym się łączysz jest sprawny. Podłącz go bezpośrednio do LiveBox’a i sprawdź.

:arrow: W kwestii samego technicznego podłączenia to faktycznie - do LiveBox’a do gniazdka z czerwonym oznaczeniem, do routera TP Link do złącza niebieskiego.

:arrow: Szkoda że nie napisałeś o tym nieco wcześniej - tj przed zakupem. Jeśli chodzi o podłączenie komputerów kablowo to nie trzeba było kupować router’a, a zwykły switch. LiveBox ma wbudowany router i podłączając do niego switch’a możliwe jest obsłużenie większej liczby połączeń kablowych.

Ależ oczywiście, że powinno działać. No chyba że dostawca zastosowałby zabezpieczenie polegające na odcinaniu z pakietu po jednym bicie na każdym urządzeniu sieciowym i finalnie do kompa nie dochodziłoby nie; ale z tego, co wiem, to TP SA na razie nie planuje nic takiego… :slight_smile:

Niestety LiveBox nie oferuje takiej funkcjonalności. Obecne w nim logi nie pozwolą stwierdzić, ile stacji roboczych było podpiętych w danym czasie…

Kwestia tak mnie zaciekawiła, że musiałem zrobić test. :slight_smile: W domu komputery mam podłączone do LiveBox’a via WiFi. Wyjątkiem jest tylko drukarka podłączona do PrintServer’a kablowo. W każdym bądź razie po podłączeniu switch’a połączeniem kablowym do LB internet jest - i na komputerze podłączonym przez switch’a, i na komputerze działającym w sieci przez WiFi. Czas więc na zmianę - podłączamy router kablowy Micronet SP888 tak, jak switch’a - z tym wyjątkiem, że kabel podłączamy do portu WAN, a nie do jednego ze złączy switch’a. I jaki rezultat?? I komputer podłączony via WiFi, jak i ten podłączony do routera są podłączone do internetu - żadnych komunikatów o braku łączności czy problemów z wyświetleniem zasobów internetowych. Jak widać bogna2009 wszystko działa tak, jak powinno… :slight_smile:

Wszystko więc technicznie powinno działać, choć zastanawiam się nad tym, czy w sieci nie występuje jakiś problem z adresami IP. Po podłączeniu routera do LiveBox’a i ustawieniu adresu na dynamicznym, router otrzymał adres IP kolejny z puli, czyli 192.168.1.12 (adresy z końcówką 10 i 11 mają dwa pozostałe komputery); oczywiście brama domyślna to 192.168.1.1. Podłączając natomiast komputer do router’a i pozostawiając konfigurację automatyczną otrzymujemy następujące wielkości: IP 192.168.2.4 i brama 192.168.2.1. W obu przypadkach maska podsieci to 255.255.255.0.

:arrow: Czy w routerze macie możliwość zmiany nadawanych w sieci lokalnej adresów IP??

:arrow: Czy na wszystkich komputerach ustawione jest automatyczne przydzielanie adresów IP??

:arrow: Jakie adresy w sieci lokalnej otrzymują i jakie numery bram są widoczne dla komputerów podłączonych do LiveBox’a, a jakie dla tych podłączonych do router’a?? I jakie adres dostaje router od LiveBox’a??

Czyli jednak nie do końca działa. Ale skoro wyłączyłeś DHCP w routerze, to śmiało możesz podłączyć kabel do gniazdka WAN i może zacznie działać tak, jak powinno.

Pozdrawiam,

Dimatheus

Dimatheus dzieki za szybka odp bede to czytał z 50 razy zanim zrozumie

ja zrobiłem tak

aa294_ao690_rys.jpg

hm tylko c o z niebieskim? czemu jak wepne do wan na routerku to nic nie działa jeszcze jedno czemu miedz liveboxem a laptopami musiałem zmienic na wpa ?

na wep ograniczona łacznosc?

rysunek syn dał ja to czasu na takie nie mam mam nadzieje ze innym to troche ułatwi

Przeczytaj jeszcze raz mojego posta tyle że ze zrozumieniem

Nie chodzi mi o to czy to w ogóle będzie działać (czy połączenie zostanie nawiązane) bo to wiadomo że jest pewne, tylko czy sprzęt wyrobi z pakietami przy tylu użytkownikach (w stresie).

Tymczasem Ty skupiasz się wyłącznie na samym połączeniu, nie zaś na późniejszej niezawodności i wydajności.

Co do problemu, ciesze się że morelo wykonał rysunek, łatwiej będzie rozwiązać kłopot.

Z tego co zauważyłem na rysunku to kabel wpięty jest w port LAN zamiast WAN (jak wpsominałem wcześniej).

Sam kabel przy takiej odległości powinien być ekranowany.

Odpowiedz na pytania Kolegi powyżej i już mniej więcej sytuacja się wyklaruje.

Radzę włączyć DHCP oraz maskaradę w TP-Linku inaczej będą problemy, zresztą dzięki temu odciążymy i tak już zmordowanego LB od translacji adresów (pakietów).

Chyba raczej odwrotnie.

LB nie obsługuje chyba nowszego trybu WPA2.

LB ma WEP 64 i 124 bit i WPA szyfrowanie TKIP i AES

jasno napisałem wpa a nie jak ty napisałes wpa2 czytaj dokładnie

Dalej nie znamy odpowiedzi na kluczowe pytania.

Sugeruje odpowiedzieć na nie.

wczoraj z synem jeszcze my kombinowali aby tego LB podpiać pod niebieski WAN I bez skutecznie czekam jeszcze na Dimatheus bo z tego co widze tylko on jakoś normalnie podszedł do tematu.

Morelo wyluzuj, naprawdę chcemy Ci pomóc ale Twoje posty niewiele nam mówią.

Co z tego wynika ?

Odpowiedz chociarz na jedno następujące pytanie:

To są bardzo ważne rzeczy na które nadal nie znamy odpowiedzi.

wiec tak to wyglada

oto screny

hf8647_2.jpg

ho8048_1.jpg

qx7387_a.jpg

re5847_status.jpg

xv9552_n.jpg

Jakie adresy w sieci lokalnej otrzymują i jakie numery bram są widoczne dla komputerów podłączonych do LiveBox’a,

nr to 192.168.1.12 w góre

nr bram tylko jeden 192.168.1.1

a jakie dla tych podłączonych do router’a?? I jakie adres dostaje router od LiveBox’a??

IP to samo tylko koncowki sie zmieniaja a brama to taka sama

tylko teraz to wpiete nie w niebieski tylko w zółty pamietajmy o tym

co mam jeszcze podac?

Należy zmienić na routerze TP-Link klasę adresową na np. 10.10.10.1… - bo na razie masz taką samą jak w LB.

Włączyć NAT i DHCP (przynajmniej na razie)

Z rysunków wyraźnie widać że TP-Link nie uzyskuje w ogóle adresu - wpisz go ręcznie albo włącz DHCP na LB.

Należy zmienić na routerze TP-Link klasę adresową na np. 10.10.10.1… - bo na razie masz taką samą jak w LB.

dokladnie gdzie w czym ?? WAN na tp-linku czy gdzie

Z rysunków wyraźnie widać że TP-Link nie uzyskuje w ogóle adresu - wpisz go ręcznie albo włącz DHCP na LB.

DHCP właczone jest cały czas

prosze o tlumaczenie łopatologiczne