MacBook Air - postawienie OS z pendrive

Witam,

Jestem całkowicie zielony w temacie Apple więc proszę o łagodne potraktowanie;)

Pacjent MacBook Air A1370 bez systemu OS, obecnie postawiony na nim Win10 ale jak wiadomo nie działa na nim wiele urządzeń (grafika, dźwięk).

Potrzebuje w sposób „łopatologiczny” postawić OS z pendrive.

Przegladałem poradniki i utknąłem na pobraniu odpowiedniego DMG dla tego modelu, nie wiem skąd pobrać pełnego OS, znajduję tylko uaktulanienia.

Dodatkowo jak już będę miał odpowiedni bootowalny pendrive to jaką kombinacją opdalać MacBook aby mu wskazać rozruch z pendrive aby postawić OS?

Dziękuję.

To nie tak

Hackintosha masz. Ty wgrywałeś Windowsa?
Z pendrive z tego co wiem nie wgra się Mac OS X.

Tyle wiem.

Tak wgrałem Win10, Win 11.
Uruchamiają się poprawnie tylko nie ma wszystkich sterowników i przez to system „kuleje”.

Dlatego chcę wrzucić jakiegoś OS na tego MacBooka nie mając jak zrobić pendrive z OS bo jest obecnie Windows.

Jak laptop nie miał wymienianych wnętrzności na inne niż Apple przykazał, to nie jest Hackintoshem…

Windows można niby normalnie stawiać obok z Boot Campem.

W teorii powinno wystarczyć znalezienie znajomego z macbookiem na Intelu x64.

Brakuje sterowników w Windows, bo potrzebny Boot Camp. Czyli paczka sterowników i softu od Apple do Windows. Problem w tym, że przy starszych modelach jest tylko do 7, i nie wszystko, zawsze działa na 10, a wersja od 10 jest dla innych chipsetów. Czasami można coś wydłubać, czasami nie.