Martwy net, blokada tła pulpitu

witam!

złapałem jakieś wirusy, usunąłem je ręcznie, ale po restarcie połączenie z neostradą jest martwe, nie działa www, poczta, nie robi pinga, a połączenie jest ustanowione, na drugim kompie jest ok. poza tym nie mogę zmienić tła puplitu, okno z tymi opcjami jest nieaktywne.logi:

proszę o pomoc

Użyj Windows Worms Doors Cleanera zmień znaczki z disable na enable (wszystkie znaczki maja być na zielono, jeżeli któryś z nich będzie na żółto to go zostaw). Po użyciu narzędzia wymagany jest restart.

Start => uruchom => wpisz cmd i kliknij OK => w konsoli, która się otworzy wpisz:

Ściągasz program KillBox, zaznaczasz Delete on reboot , w polu full path of file wklej ścieżkę:

C:\WINDOWS\svchost.exe

C:\WINDOWS\System32\svchosts.exe

C:\WINDOWS\uninstall\rundl132.exe

Po wklejeniu każdej ścieżki z osobna klikasz na czerwonego iksa, ale dopiero po wklejeniu ostatniej zgadzasz się na restart.

Otwórz Notatnik i wklej w nim to:

Plik >>> Zapisz jako >>> Zmień rozszerzenie z TXT na Wszystkie pliki >>> Zapisz pod nazwą FIX.REG i uruchom go w trybie awaryjnym.

Usuń wpisy HJT.

Użyj narzędzia SmitFraudFix z opcji numer 2 w trybie awaryjnym.

Pobierz i odpal LSP-Fix zaznacz " I know what I’m doing" następnie w okienku Keep zaznacz bibliotekę msnetax.dll i za pomocą strzałki (>>) przenieś ją do okienka Remover i kliknij Finish i restart.

Po wykonaniu wklej komplet nowych logów:

w linku są logi w powyższej kolejności

http://s000.wyslijto.pl/index.php?file_ … =&gk=forex

Jeśli to wszystko co masz do powiedzenia w tym dziale to możesz sobie smiało darować.

OT -> KOSZ

Pożegnaj się z programami do oglądania meczyków takich jak TVAnts.

W dodań/usuń programy odinstaluj Bar888, IpWins, Outerinfo, Playboy Screensaver, PPLive, PPMateÍřÂçľçĘÓ, TVAnts, TVUPlayer, Video ActiveX Object.

Otwórz Notatnik i wklej w nim to:

Plik >>> Zapisz jako >>> Zmień rozszerzenie z TXT na Wszystkie pliki >>> Zapisz pod nazwą FIX.BAT

Pobierz Gmer’a.

Teraz czynności będziesz wykonywał w Gmerze więc uruchom go, poczekaj chwilkę, kliknij na zakładkę >>> w celu otworzenia pozostałych.

Po resecie otwórz Gmer’a i w zakładce CMD z zaznaczoną opcją REGEDIT.EXE wklej:

Kliknij Uruchom i reset.

Użyj narzędzia SmitFraudFix z opcji numer 2 w trybie awaryjnym.

Użyj szczepionki przeciwko Jeefo:

http://wirusy.antivirenkit.pl/pl/szczepionki/Jeefo.html

Przeskanuj system:

http://www.kaspersky.pl/virusscanner.html

http://www.ewido.net/en/

I usuń wszystko, co zostanie znalezione.

Wykonaj tą radę: KLIK.

Po wykonaniu wklej nowy log z Comboscan i dwa logi z Gmer’a bez względu na to czy w Gmerze podczas usuwania pokaże się jakiś błąd, czy nie.

Doszedłem do momentu gdzie mam zrobić skany online ale komp chodzi tak wolno że można zwątpić, większość programów nie chce się otwierać, w tym żadna przeglądarka, a w awaryjnym nie da się odpalić neostrady mimo że w normalnym trybie chodzi dobrze, praktycznie po kilku minutach komp sie zawiesza, robię restart i tak w kółko…

Czy podczas gdy masz listę systemów do wyboru wybierasz, aby na pewno Tryb awaryjny z obsługą sieci?

Jeśli uda Ci się chociaż zrobić log z Comboscan i log z Gmer’a wykonany przy ustawieniu usługi + pokazuj wszystko to je wklej.

tak, wybierałem tryb z obsługą sieci. udało mi się tylko zrobić skan jeefo, który chciał wyrzucić prawie wszystkie pliki exe z dysku, niżej logi z comboscan i gmera

Przeskanuj plik C:\WINDOWS\System32\mmtask.dll na stronie http://www.virustotal.com/ a jeśli okaże się szkodliwy to na początku pliku FIX.BAT dodaj linijkę:

Otwórz Notatnik i wklej w nim to:

Plik >>> Zapisz jako >>> Zmień rozszerzenie z TXT na Wszystkie pliki >>> Zapisz pod nazwą FIX.BAT

Teraz czynności będziesz wykonywał w Gmerze więc uruchom go, poczekaj chwilkę, kliknij na zakładkę >>> w celu otworzenia pozostałych.

W zakładce Procesy kliknij Gmer awaryjny >>> nastąpi reset i pozostanie samo okienko Gmer’a >>> w zakładce Procesy przez … (trzy kropki) wskaż plik FIX.BAT >>> przez chwilkę mignie ekran i nastąpi reset.

Użyj WinSockFix.

Użyj szczepionki przeciwko Jeefo:

http://wirusy.antivirenkit.pl/pl/szczepionki/Jeefo.html

Przeskanuj system:

http://www.kaspersky.pl/virusscanner.html

http://www.ewido.net/en/

I usuń wszystko, co zostanie znalezione.

Po wykonaniu wklej nowy log z Gmer’a wykonany przy ustawieniu usługi + pokazuj wszystko i log z ComboFix.

UWAGA: Jeśli nie będziesz mógł przeskanować którymś ze skanerów on-line ponieważ komputer będzie się restartował to spróbuj skorzystać z metody opisanej tutaj:

http://www.gmer.net/antivirus.php?lang=pl

skanu na stronie mi sie nie udało zrobić w żadnym trybie, nawet w Gmerze, bo się szybko zawieszał albo nawet ze skanem nie mógł wystartować

Pobierz The avenger. Wypakuj => uruchom => zaznacz opcję Input script manually => kliknij w lupkę => w okienku, które się otworzy wklej:

=> Kliknij klawisz Done => teraz kliknij na zielone światełko => powinna pojawić się pewna informacja i kliknij OK (teraz restart).

Po resecie może pojawić się okienko na dosłownie kilka sekund oraz log w notatniku. Wejdź tam gdzie masz avengera i skasuj plik backup.zip czyli np. c:\avenger\backup.zip.

Po wykonaniu wklej nowy log z combofixa, gmera (usługi + pokazuj wszystko) oraz zawartość pliku c:\avenger.txt

po wszystkim w katalogu avengera nie było pliku backup.zip, ogólnie już jest dużo lepiej, programy i przeglądarki chodzą tylko neostrada się sama rozłącza

po parunastu sekundach albo kilku minutach

W Gmerze:

  • W zakładce Procesy kliknij Gmer awaryjny. Nastąpi reset i zostanie samo okienko Gmer’a

  • W zakładce Usługi skasuj z prawokliku usługę PowerManager

  • W zakładce Procesy kliknij Pliki i usuń:

  • Zrestartuj komputer przyciskiem na obudowie

Przeskanuj się on-line i szczepionką przeciwko Jeefo, tak jak radziłem wcześniej.

Sprawdź właściwości tego drivera C:\windows\system32\drivers\ProcPt.sys i przeskanuj go na http://virusscan.jotti.org/ oraz http://www.virustotal.com/

Po wykonaniu zdaj relacje i pokaż nowy log z Combo i dwa logi z Gmer’a.

udało mi się w końcu zrobić skan online, ale pliku który miałem wysłać do analizy nie mam w tym katalogu. wydaje się że wszystko już jest ok, oprócz neostrady, która wyłącza się samoczynnie po 30 minutach i nie da się jej uruchomić bez restartu. logi:

W Gmerze w zakładce Procesy wybierz Gmer awaryjny >>> po resecie w zakładce usługi skasuj z prawokliku usługę PowerManager >>> reset >>> skan skanerami on-line i usunięcie WSZYSTKIEGO (nawet jeśli to będą Twoje programy),co zostanie znalezione.

Sprobuj skasować te pliki poprzez Gmer’a (sposób usuwania już znasz - Gmer awaryjny, zakładka Procesy, opcja Pliki, reset).

Przeczyść TEMP’y programem ATF Cleaner.

Pousuwałem co mogłem, ale antywiry chcą mi wyrzucić wszystkie exe-ki, nawet do antywirów, neostrady, stery do drukarki, programy preinstalowane przez toshibę :frowning:

po ostatnim poście już wszystko było ok, aż po około 100 minutach połaczenie z neostradą znów samoczynnie się zerwało…zauważyłem wtedy w TaskInfo że proces C:\windows\system32\svchost.exe -k netsvc zajmował ponad 80% mocy procka…no i wrócił c:\windows\svchost.exe, co to właściwie jest??? aha i w tym samym momencie kiedy neostrada się urwała lsass.exe poprosił o puszczenie go w Zone Alarm…

Usuń wszystko to, co znajdują programy zabezpieczające, nawet instalowane przez Ciebie programy. Potem je zainstalujesz na nowo Miałeś albo w dalszym ciągu masz (o czym świadczy usługa Power Menager i proces c:\windows\svchost.exe) wirusa Jeefo. Jak każdy wirus, także i on charakteryzuje się tym, że infekuje pliki wykonywalne *.exe.

Otwórz Notatnik i wklej:

Plik >>> Zapisz jako >>> Zmień rozszerzenie z TXT na Wszystkie pliki >>> Zapisz pod nazwą FIX.BAT i uruchom go w trybie awaryjnym.

Rozumiem, z tym że wynika z tego że zakażone są wszystkie instalki, czy jest jakiś sposób żeby je oczyścić? bo nie uśmiecha mi się ściąganie ponad 30 różnych programów…

Użyj szczepionki przeciwko Jeefo, tak jak radziłem i przeskanuj system skanerami on-line. Najwyżej będziesz musiał usunąć kilka programów…