Witam. Nie wiem czy to dobry dział, jeśli nie to proszę o przeniesienie.
Wybiera się język programowania, pakiet biurowy, system operacyjny i środowisko w którym będziesz pisać. Nie ma nigdzie narzucone co w czym chcesz mieć zrobione. Jednak korzystanie z danego środowiska znaczne ułatwi ci pracę. A czasu jest bardzo mało, nie zdarzysz przepisując cokolwiek ręcznie.
PS matura podstawowa z informatyki liczy się jak każdy śmieciowy przedmiot na wszystkich uczelniach wyższych.
Przeklej treść tego pytania bo nie do końca rozumiem. Z tego co napisałaś to odpowiedź ma się znaleźć w pliku tekstowym a nie wyniki działania programu. Napewno komisję będzie bardziej interesowała treść algorytmu przy czym podejrzewam że będzie on na tyle krótki aby można było czytelnie zawrzeć kilka odpowiedzi w jednym pliku tekstowym.
@drobok W czym twój komentarz miał pomóc autorce?!
Zadanie
Szczerze to sam nie wiem jaką autor chciał odpowiedź. Ja ongiś pisząc starą maturę przy niejednoznacznych pytaniach pytałem komisję o dokładne wyjaśnienie (w komisji zawsze jest ktoś zewnętrzny) i chyba to będzie najrozsądniejsze w twoim przypadku rozwiązanie. Takimi błahostkami teraz się nie przejmuj
Chodziło mu o to, że matura podstawowa z informatyki to żart i kpina
Rozszerzona jakoś genialnie trudna nie jest - chociaż zadania z arkusza kalkulacyjnego…
Weź pod uwagę, że w komisjach zbytno rozgarnięciu ludzie nie siedzą i im większa automatyzacja tym lepiej
Zdawałem informatykę podstawową, i robiłem właśnie tak jak napisałaś wyżej, czyli:
plik_zapis<<“a)”<<wynik1<<“b)”<<wynik2<<“c)”<<wynik3;
Jeśli chodzi o łączenie trzech rozwiązań w jeden plik, nie wiem z czym sobie nie radzisz, jedyną rzeczą na którą trzeba uważać, to żeby nazwy zmiennych nie pokrywały się ze sobą, jeśli tak jest, to piszesz jak leci i działa, a jak nie to robisz to za pomocą funkcji, czyli np:
#include <iostream>
...inne include
void podpunkta()
{
...rozwiązanie...
}
void podpunktb()
{
...rozwiązanie...
}
void podpunktc()
{
...rozwiązanie...
}
int main()
{
podpunkta();
podpunktb();
podpunktc();
return 0;
}
A jeśli chodzi o Politechnikę Rzeszowską… Mieszkam w okolicach Rzeszowa, i wiem, że dostać się tam nie trudno, ale jak już się dostaniesz, to łatwo tam nie jest, wiele osób przeniosło się na Uniwersytet Rzeszowski na którym ja studiuję
Niby te zadania z matur nie są jakieś niewadomo jak trudne, ale w stresie można się pogubić i często niedopatrzyć jakiegoś błędu który psuje cały program, a tak to chociaż można by dać odpowiedzi do dwóch podpunktów, a nie żadnego właśnie piszę kod i nie rozumiem dlaczego nie działa… Jak to informatyk… Kod działa, nie wiesz czemu… Kod nie działa - też nie wiesz czemu…
Mam zmienną liczba, jest to typ int. Chcę zbadać jej długość, napisałam
int dl=liczba.length();
Wywala error: request for member ‘length’ in ‘liczba’, which is of non-class type ‘int’
Nie da się sprawdzić długości int? ;o
To tak poza konkursem, jakby ktoś mógł pomóc.
Idę na Politechnikę bo w sumie myślę że jest ciut lepsza niż Uniwerek, zresztą techniczna bardziej ciężko się utrzymać to wiadome, infa też łatwa nie jest.
@GioWDS: co masz na myśli mówiąc większa automatyzacja? Czyli lepiej pisać w jedym pliku wszystko odrazu tak?
Mi chodziło o to, że nie ważne w czym / jak to zrobisz / napiszesz i tak liczy się wynik (to wynik będziesz zgrywać na cd, a później sprawdzać czy jest tam to co ma być). Chyba że w zadaniu masz napisane podaj algorytm, albo podaj kod.
.length zwraca długość ciągu znaków w klasie string, jeśli chcesz sprawdzić ilość cyfr musisz iterować, a jeśli chcesz sprawdzić rozmiar zmiennej masz sizeof
A z tego co pamiętam na maturze do pilnowania są nauczyciele niezwiązani z przedmiotem więc raczej na głębsze pytania nikt ci nie odpowie.
Użyj w pozostałych plikach źródłowych trybu append:
I zapisuj do tego samego pliku.
Ok dzięki za odpowiedź
Do pilnowania właśnie są nauczyciele którzy się nie znają więc pomocy żadnej nie będzie, w sumie nie wiem czy będzie można o coś pytać, w końcu to matura, nie wolno się o nic pytać raczej
Ok przetestuję.
Ilość cyfr w zmiennej int najprościej i najlepiej sprawdza się poprzez dzielenie przez 10, bo każde takie podzielenie obcina Ci jedną cyfrę (przy int nie masz przecinka więc po prostu obcina jedną cyfrę) i tak aż w końcu int będzie równy 0 Ile takich podzieleń udało się wykonać, tyle jest cyfr… Na nauczycieli niestety liczyć nie można, w mojej szkole 3 osoby zrezygnowały z matury właśnie przez to, że nauczyciel nie chciał ich przygotować, ja się nie poddałem i uczyłem się sam. Uczyłem też swoją klasę informatyki w klasie maturalnej (i to nie jest przesada!, lecz smutna prawda!)
A i udzielę Ci cennej rady. Poproś nauczyciela aby na czas matury wyłączył aktualizacje (jeśli pracujesz na Windowsie) Niestety podczas mojej matury Windows stwierdził, że musi wgrać aktualizacje i dokonał restartu którego nie dało się odwołać (bo na koncie z ograniczonymi uprawnieniami nie można przełożyć takiego restartu) oszczędzi Ci to stresu
Dzięki za sposób z dzieleniem przez 10, wydaje się banalny, a jednak nie znałam go i co więcej, nauczyciele też o nim nigdy nie wspominali… Rzeczywiście to smutna prawda, szczególnie jeśli ktoś chce zdawać jakiś przedmiot to powinni mu umożliwić do niego podejść… PS studiujesz jakiś informatyczny kierunek?
Co do rady: myślę że stanowiska będą odpowiednio przygotowane, dzień wcześniej będziemy sprawdzać stanowiska każdy więc zobaczę czy coś da się w tym kierunku zrobić Trochę dziwne że u Ciebie o tym nie pomyśleli, pamiętam jak kiedyś przygotowywaliśmy salę na maturę rok temu dla maturzystów, wszędzie aktualizowaliśmy system, antywirusy, programy itp., aby właśnie nie było takich kwiatków. Tyle że to był inny nauczyciel i inna sala, ten akurat może sobie trochę olać zapytam w poniedziałek, zobaczymy, dzięki za radę.
Tak, studiuję właśnie informatykę, tak jak pisałem wcześniej, na Uniwersytecie Rzeszowskim
Ja swoje stanowisko w zasadzie też przygotowywałem sobie sam (wybrałem Code::Blocks, ponieważ zawsze się na nim uczyłem) i pani nauczycielce nie udało się sprawić, żeby działał, ponieważ ściągnęła wersję bez kompilatora. Jednakże byłem przejęty egzaminem, i przez stres nie pomyślałem o tym, że może mi się odpalić aktualizacja Windowsa
Ah, no tak…
Tak, właśnie podczas tego “sprawdzania dzień przed” dowiedziałem się, że nauczycielka miała problem z postawieniem Code::Blocka i musiałem wgrać to sam, a odnośnie tej aktualizacji, całe szczęście po kilku minutach Windows wstał, więc skończyło się tylko na stresie
Wynika to z schematu Hornera - http://pl.wikipedia.org/wiki/Schemat_Hornera
Moje wyjaśnienie dla przykładu -
“A ja jakbym to robiła to zrobiła bym 3 pliki cpp, każdy wypisywałby wynik poszczególnego podpunktu do osobnego pliku txt, a potem jedynie wyniki przekopiowałabym do jednego pliku o nazwie takiej jaką chce komisja.”
A jaki jest problem w każdym programie odworzyć ten sam plik w trybie dopisywania?
@pocolog: “Ja ongiś pisząc starą maturę przy niejednoznacznych pytaniach pytałem komisję o dokładne wyjaśnienie (w komisji zawsze jest ktoś zewnętrzny) i chyba to będzie najrozsądniejsze w twoim przypadku rozwiązanie.”
Znając tą Panią, jak nie była w stanie postawić Code::Blocka na Windowsie, to tego linuxa chyba musiałbym całego stawiać sam, a będąc przejętym maturą mógłbym coś skopać
w sumie aż boli że nie ma dystrybucji linuxa, która posiada wszystko (libreoffice, ide do c++/javy itd) i nie jest ona standardową opcją na maturze.