Witam!
Mam dziwny problem. Otóż: aplikacja sklepu Microsoft Store, Pogoda czy Edge nie wczytują stron czy treści z internetu. W efekcie nie mogę użyć Edge’a, sprawdzić pogody czy pobrać i popykać w Asphalt’a 8.
Mam wersję Pro (19H2).
Antywirus to używany przeze mnie od paru lat Avast Free
Nie pamiętam, abym coś grzebał w zaporze na routerze czy w Avaście
Miałem jednak kłopot z wolnym internetem, więc zresetowałem podsystem sieciowy
Plik hosts jest pusty
To jest losowa sytuacja. U innych działa, u jeszcze innych nie. Mnie póki co to nie dotyczy, choć 2 lata temu miałem identyczny problem. Poczekaj 3, 4 dni, wszystko powinno działać. Błąd tradycyjnie po stronie serwerów Microsoft.
No tak, podobne problemy ze Sklepem, bo na tym się skupiam, były nawet na Windowsie 8.1 kiedy to jeszcze “dziesiątki” nie było.
Skoro nic nie modyfikowałeś w rejestrze - i bardzo dobrze, to czekaj.
Nie wiem, nie kojarzę. Jednak mi się wydaje, że to nie tylko serwery M$, bo M$ Edge nie wczytuje żadnej strony. Ani FB, ani Onetu, ani DP. Tylko adresy lokalne, takie, jak konfiguracja routera: 192.168.0.1 działają.
Kiedyś pobrałem jakiś skrypt od usera tego forum (nie pamiętam, jaki to nick), który usuwał telemetrię. Uruchomiłem go, ale potem zmiany cofnąłem poprzez Przywracanie systemu lub inaczej. Nie pamiętam. Może się odezwie ten user tu?
@m4s ? On ma skrypt.
Bawiłaś się w usuwanie telemetrii… źle. Zauważyłem, że Microsoft chyba nie lubi, kiedy użytkownik kombinuje coś z telemetrią, albo prywatnością. Po aktualizacji większej, później coś się chrzani.
Na forum jakiś czas temu, wypowiadał się użytkownik, który miał problem też, a wcześniej bawił się z telemetrią i prywatnością.
Również nie pamiętam całego polecenia.
Tak na marginesie, Microsoft Store jest jakiś spartolony. Od 25 minut pobiera i instaluje mi 16 aktualizacji. Zawsze to szło szybko, bez problemu
Ja myślę, że jeżeli parę aplikacji nie działa, ściągnij sobie Media Creation Tools i jako administrator odpal i uaktualnij system z zachowaniem plików. Będziesz to widzieć.
Zawsze możesz spróbować wcześniej cmd jako administrator i sfc /scannow i enter. Poczekaj do końca procesu i sprawdź czy pomogło.
Wykonałem to jako administrator, potem restart i nic. Mi się wydaje, że jest jakaś blokada, albo serwery padły. Chociaż ten Edge nie wczytuje stron i zwraca błąd taki, jakby nie było połączenia z internetem. Jednym słowem: brak dostępu do sieci lub blokada tego dostępu.
Jakie adresy IP mają serwery tego sklepu, to bym spróbował Pingować.
Jeśli to nie pomoże, to włóż nośnik z Twoim systemem Windows 10 do napędu i wpisz polecenie: DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:wim:X:\Sources\install.wim:1 /limitaccess
(X - to litera napędu!)
Restart Po restarcie (!) wpisz jeszcze polecenie: sfc /scannow
Włóż nośnik z Twoim systemem Windows 10 do napędu i wpisz polecenie: DISM /Online /Cleanup-Image /RestoreHealth /Source:wim:X:\Sources\install.wim:1 /limitaccess
( X - to litera napędu!)
Restart