Modernizacja laptopa

Witam posiadam laptopa hp pavilion g6 (g6-2215so),

Wiec chciałbym trochę go podrasować, co do doboru sprzętu jestem zielony wiec dlatego tutaj szukam pomocy, głównie chodzi mi o zmianę procesora na jakiś lepszy, ram już dołożyłem

Do niego kolejne 4gb ram, razem mam 8 czyli max.

Wiec liczę na pomoc, co do wyboru.

A jeżeli to ma w czymś pomoc to uzywam laptopa często do grania, że względu na to ze zmieniam często miejsce pobytu laptop jest wygodniejszy, laptop ma służyć mi do grania jak i innych standardowych rzeczy, dodam że lubię pograć w fife a przy tym laptopie max to jest Fifa 11, bo nowsze przycina, nw czy to istotne ale to dodałem, z góry dziękuję za pomoc i liczę na wyrozumiałość.

Wymiana procesora to nie jest prosta sprawa, bo:

  • w większości są przylutowane do płyty głównej, a więc wymiana jest kosztowna już pod kątem pracy,

  • płyta główna obsługuje ograniczoną liczbę modeli CPU, w skrajnych przypadkach tylko jeden konkretny,

  • szybszy procesor wymaga często innego chłodzenia, co też komplikuje sprawę,

  • wymiana procesora na obsługiwany model często przynosi niewielką poprawę wydajności.

Jeśli jeszcze nie masz dysku SSD, sugeruję właśnie taką modernizację. Zdecydowanie zwiększona wydajność systemu, choć niekoniecznie sama wydajność w grach się znacząco poprawi.

Dysk zmieniłem tez jakiś czas temu, czyli najlepszym wyjściem jest zmiana laptopa na to wychodzi, nawet chyba najsensowniejszym ale dziękuję za pomoc.

Wypisujesz bzdury.Wymiana procka jest jedną z prostszych czynności a procki nie są lutowane tylko montowane na socket tak jak w blaszaku.Praktycznie wszyscy producenci montują różne procki na tej samej płycie.

Czyli jest nadzieja?

Zawsze jest. Wystarczy znależć i7 na tym samym gniezdzie.

Wiec na jaki procesor mógłbym zamienić mój stary? By trochę pomogło to przyspieszyć laptopa, albo co jeszcze mogę wymienić.

Tj. Mógłbym prosić o jakiś link do modelu tego bym wiedział czym się sugerować szukając na allegro