Morele.net - ocena logistycznej obsługi klienta


(a.nia04) #1

Cześć! Jestem studentką logistyki i piszę pracę magisterską nt. logistycznej obsługi klienta w sklepie internetowym morele.net. Liczę na to, że wśród Was znajdę chociaż kilku klientów tego sklepu. Zamieszczam link do krótkiej ankiety (2-3 min), bardzo proszę o poświęcenie chwilki czasu i wypełnienie.
Istotne będą dla mnie też Wasze uwagi dotyczące zakupów w tym sklepie.
Z góry ślicznie dziękuję za każdą wypełnioną ankietkę i opinie :slight_smile:

https://www.survio.com/survey/d/J3S1P0X6V0I4T4M7R


(Fizyda) #2

Poszło :wink:

PS. Powodzenia z pracą :wink:


(Cristiano Ronaldo) #3

Ankieta wypełniona :smiley:


(roobal) #4

Taa, jasne, studentka i praca dyplomowa i akurat tego sklepu badanie przeprowadza…


(Fizyda) #5

Też w to nie wierzę, ale może coś się w sklepie zmieni jak zobaczą jakie mają o nich opinie klienci :smiley: . Co prawda kupuję w tym sklepie, ale wiele rzeczy mnie w nim denerwuje, choćby oczekiwanie tydzień czasu na wysyłkę towaru który jest dostępny. Plus tego taki, że przynajmniej o tym piszą, ale i tak nie raz okazało się, że zanim zaksięgują przelew, zanim skompletują paczkę to mija więcej czasu niż deklarują w momencie zamówienia.


(roobal) #6

Z tą dostępnością to jest tak, że towar leży na zewnętrznym magazynie lub u dystrybutora. Tak jest prawie w każdym sklepie, a u nich to chyba szczególnie.

Nie zdziwi mnie, że tyle czekasz, jeśli kupujesz w miarę chodliwą rzecz, to pewnie nie jest ona dla Ciebie rezerwowana, tylko z puli dostępnych od ręki jest wysyłana do tego, którego wpłata zaksięgowała się pierwsza lub wziął za pobraniem, a Ty dostaniesz przy następnej dostawie towaru :wink:


(Fizyda) #7

Taaa zdecydowanie kabel display port 5m to chodliwy towar :smiley: . Taki przypadek o jakim mówisz naprawdę bym zrozumiał.


(betmariss) #8

Wypełnione, aczkolwiek ostatnie zakupy robiłam tam już jakiś czas temu, więc nie wiem, czy np. nie zmieniło się coś na stronie. Ostatnio było tam trochę błędów, ale niby cały czas nad tym pracowali, więc może teraz już jest OK. W każdym razie korzystałam wielokrotnie głównie z tego powodu, że mam dość blisko punkt odbioru osobistego, a ceny są lub przynajmniej były w miarę spoko.
To czego brakuje, to jakieś naprawdę atrakcyjne promocje od czasu do czasu i brak możliwości spersonalizowania powiadomień o promocjach, które mogłyby mnie interesować. W efekcie otrzymywałam maile z okazjami, które zupełnie mnie nie interesowały :confused: Odnośnie kompetencji pracowników, to tutaj właściwie problemem był fakt, że pracownicy na ogół nie mieli fizycznie dostępu do produktu, więc nawet jakby się bardzo starali, to niewiele mogli o nim powiedzieć. Szkoda, że w tej ankiecie nie było miejsca na tego typu uwagi


(Grzesiekk) #9

@a.nia04 pochwal się kiedy bronisz pracę skoro w kwietniu zbierasz informację?


(a.nia04) #10

Obrona prawdopodobnie we wrześniu. Sklep wybrałam bo też zdarza mi się tam kupować. Oczywiście nikogo nie zmuszam do wyrażenia swojej opinii, więc jeśli ktoś ma wątpliwości to nic nie musi. Dziękuję jednak tym, którzy pomogli :slight_smile:


(aloisy) #11

Typowa studentka. za 5 dwunasta :smiley:


(tdream) #12

Kupowałem parę razy w tym sklepie.Zawsze było wszystko ok! Polecam ze swojej strony.


(roobal) #13

No to pewnie leżał na magazynie zewnętrznym lub u dystrybutora w Chinach :wink:


(LORDEK) #14

Na morele.net najlepszą metodą jest branie towaru za pobraniem. Mnie się zdarzyło, że przesyłka przyszła szybciej niż to było deklarowane - deklaracja tydzień, dostawa po dwóch dniach “MAGIC!”. Zresztą to najlepsza metoda na każdy sklep. Oczywiście tylko gdy towar ma większa wartość, bo za pobranie doliczają ekstra sumki.


(pocolog) #15

Ciekawe, że masz takie doświadczenia. Ja od lat kupuję sprzęt praktycznie tylko tam i chyba nigdy nie czekałem na skompletowanie zamówienia dłużej niż 3-4 dni. Fakt, mogłoby to być szybciej, ale nie jest to dla mnie przesadzony czas.
Kable czy inną drobnicę którą potrzebuję na zaraz kupuję lokalnie w jakimś sklepie, a nie bawię się internety :wink:


(Fizyda) #16

Chciałbym mieć taką możliwość :smiley: . Gdybym miał tak robić to dawno poszedłbym z torbami bo kable w “zwykłych” sklepach albo tych dużych z elektroniką to są chyba z 1000% marżą …
Z tego co zauważyłem największe opóźnienia generuje księgowanie przelewu, które przesuwa termin wysyłki o kolejne dwa dni.
Więc np. mam teraz w koszyku dyski twarde, jak je zamówię w tej chwili to dopiero będą wysłane w poniedziałek 16 kwietnia, przy czym przelew zaksięgują najwcześniej jutro, a na pewno w czwartek. Dopiero w tedy zaczną kompletować przesyłkę o produkt który ma najdalszy termin wysyłki i tym sposobem nie wyślą wcześniej jak w środę. Czyli przesyłka będzie u mnie w okolicach czwartku piątku. Poda warunkiem, że zamówię teraz i od razu zapłacę. Najwidoczniej zamawiam “egzotyczny” towar :smiley: .


(pocolog) #17

Nie mieszajmy czasu dostawy z przygotowaniem przesyłki, bo to dwie różne sprawy. No i nie można liczyć weekendu, bo wtedy przecież żadna firma nie pakuje towaru. Kwestia zaksięgowania przelewu to tak jak piszesz jeden, dwa dni. Zależy od twojego i ich banku, potem info z księgowości, że można składać paczkę, co powinno odbyć się tego samego dnia i jak są problemy to się tak jak pisze przeciągnie w sumie do 4. Później to już tylko szybkość kuriera: i tutaj też pewnie dużo zależy od adresu dostawy, bo jak cię ma szukać w lesie, to zejdzie dłużej niż przywieźć do centrum miasta, no ale z reguły kurier też jedzie 1-2 dni. W sumie mamy maks tydzień oczekiwania, gdzie ty wspominałeś o tygodniu przygotowywania samej przesyłki.


(Fizyda) #18

Nie mieszam, może źle napisałem. W skrócie czas dostawy jest normalny - do 2 dni (od wysyłki do dzwonka w drzwiach), lecz czas od złożenia zamówienia i przelania pieniędzy do wysyłki jest strasznie długi.


(DewX) #19

Fajny sklep, ale czasami mają ciężko z poinformowaniem klienta, że towaru nie mają bo ktoś im nie dowiózł.
Gdyby nie mój e-mail to czekałbym 10 dni… oczywiście zdziwienie obsługi, że mam ALE o to, że towar miał już być u mnie, a oni go nie mają.

Druga rzecz, pytam coś za pomocą kontaktu w panelu usera, odpisuje mi X osoba, kontynuuję konwersację i odpisuje mi Y, znów coś dopytuję i odpowiada Z. Oczywiście czasem mam wrażenie że Y i Z nie czytał odpowiedzi X.


(roobal) #20

Jest pewna duża firma, która pakuje nawet w niedzielę, ale przesyłka i tak wychodzi w poniedziałek.

Magazyny nie czekają na cynk od księgowość, to czy mają pakować i dla kogo mają w ERPie, ktory generuje etykiety i powiadamia firmę kurierską. Wszystko dzieje się automatycznie.