Mostkowanie w kontakcie bez uziemienia

Dowiedziałem się, co zrobić, kiedy nie mamy gniazdka elektrycznego z uziemieniem, a potrzebujemy uziemienia do komputera z listwą filtrującą. Trzeba mianowicie połączyć przewód neutralny z bolcem uziemienia i dalej - z zaciskiem do przewodu neutralnego w gniazdku. Wszystko to rozumiem, ale mam pytanie:

Ponieważ przewody (aluminiowe) w moim gniazdku są bardzo krótkie, muszę oryginalny przewód podłączyć do zacisku uziemienia w gniazdku, a dalej zrobić mostek do zacisku dla przewodu neutralnego za pomocą innego kawałka przewodu. Moje pytanie brzmi - jakiego kabla użyć do tego mostkowania (aluminium, miedź, linka, czy drut) i czy to będzie bezpieczne w użyciu, w razie jakiegoś dużego przepięcia itd., itp. Nie jestem elektrykiem, więc wolę zapytać mądrzejszych w temacie. Proszę o szybką odpowiedź!

To nie będzie uziemienie ale zerowanie - z tego co wiem to obecnie już nie wykonuje się tego typu “zabezpieczeń” Przeróbka jaką chcesz zrobić w połączeniu z tym, że pozostała cześć instalacji w twoim domu/bloku nie jest do tego przystosowana może stwarzać jeszcze większe zagrożenie.

Może zacznij od wyjaśnienia do czego to Ci jest potrzebne?

W moim mieszkaniu, w starych blokach, nie ma w pokojach gniazdek z uziemieniem. Jest jedno w kiblu i dwa w kuchni, ale wolałbym nie ciągnąć przedłużaczy, żeby się kiedyś nie zabić o te kable. Na forum elektroda.pl dowiedziałem się, że podłączenie komputera - poprzez listwę filtrującą - do sieci bez uziemienia (czyli kiedy w gniazdku w ścianie nie ma kabla do uziemienia) może powodować duże niebezpieczeństwo i dla sprzętu i dla zdrowia. Nie wchodzę w szczegóły, ale tam było to wytłumaczone. No i forumowicze podali ten sposób z mostkowaniem, jako rozwiązanie problemu.

Nie należę do tego forum i nie chcę się rejestrować, bo już fioła dostaję z tymi wszystkimi forami i hasłami do nich - dlatego pytam na “dobreprogramy.pl”.