Nagminnie nie łączy z 192.168.1.1


(Sheaker) #1

Witam serdecznie. Posiadam Windows 7 64bit oraz router TP-Link TD W8951ND.
Po pierwsze to router często zrywa połączenie internetowe. Głownie podczas grania w Counter Strike 1.6.  Również, lecz rzadziej, podczas streamowania np z YT z dwóch komputerów. Ponieważ sam router wykrywa zerwanie połączenia dopiero po około minucie a mnie zależy na czasie to wtedy go restartuję żeby szybciej się ponownie zsynchronizował. Zazwyczaj robię to przez stronę 192.168.1.1 - to jest moja brama domyślna oraz IP routera. Niestety nagminnie zdarza się że nie mogę się połączyć ze stroną 192.168.1.1. Przez długi czas następuje próba połączenia aż w końcu wyświetla się standardowa informacja że nie można nawiązać połączenia  (albo coś w ten deseń). No i wtedy konieczne jest ręczne zrestartowanie routera. Jest on w trudno dostępnym miejscu a poza tym wydaje mi się że skoro jest możliwość dostępu do niego z poziomu przeglądarki to powinno to działać. Jak do tej pory próbowałem jedynie zmienić hasło na inne niż domyślne lecz to nie pomaga.
Nie używam WiFi. Komputer z którego ja łączę się do routera jest podpięty kablem LAN pod port nr 1. Drugi komputer podpięty jest pod port nr 3.

Ma ktoś pomysł co jeszcze można zrobić?

Pozdrawiam serdecznie.
Sheaker


(Piotrek_20) #2

Wgrałeś najnowszy firmware do tego routera?


(Sheaker) #3

Chyba robiłem to ale wkrótce po zakupie urządzenia. Od tego czasu widzę że są nowsze wersje firmware więc spróbuję i jak dam znać to znaczy że nic  z tego:/
Dzięki za przypomnienie i pozdrawiam!


(Longhorn2009) #4

Problem może być ze strony routera (pomóc może nowe firmware, zmiana zasilacza na mocniejszy, czy zmiana na model z lepszym chipsetem Broadcom) lub ze strony dostawcy internetu (niestabilna linia).


(Sheaker) #5

Ciężko powiedzieć. Na poprzednim routerze było to samo. Serwis zawsze sprawdzi i mówi że linia jest ok. W infolinii technicznej mówią że faktycznie coś często następuje utrata synchronizacji (stąd decydują się na wysłanie serwisu). I tak to trwa…


(bobbi) #6

Linia nie ma tu nic wspólnego. Nawet bez czynnej linii powinienes bez problemu połaczeć się z routerem po adresie który podałeś. Skoro na poprzednim routerze też miałeś to samo to ewidentnie felerny jest kabel lan między komputerem a routerem. Zmień kabel bo być może daje zwarcia i router “szaleje” i np. zrywa synchronizację itd.


(Sheaker) #7

Musieliśmy się źle zrozumieć. Na poprzednim routerze również traciłem synchronizację lecz nie mogę powiedzieć że pamiętam problemy z połączeniem się do samego routera. Nie pamiętam.
Co do kabla to w międzyczasie był zmieniany (jakiś rok temu zmieniłem kabel ze starego na nowy pochodzący od obecnego routera).


(eskimosek) #8

Sprawdź ustawienia routera,pozmieniaj hasła.Przydziel sobie statyczne IP.Mozesz przyporządkować IP po MAC i resztę macow powycinać żeby się nie mogły łączyć z routerem.Za mało szczegółów podałeś żeby coś konkretnie podpowiedzieć.IP routera możesz zmienić z 192.168.1.1 czyli domyślne na inne np. 192.168.5.55.Ustaw DNS w routerze na OpenDNS albo na Google.


(Edgarus) #9

A nie masz przypadkiem telefonu na linii telefonicznej? Jeśli tak, to czy masz filtr zamontowany przed aparatem telefonicznym?


(Sheaker) #10

Linia telefoniczna jest zawieszona. Pod gniazdko podpięty jest tylko router.

 

Zrobię to co tutaj poleciłeś ale zajmie mi to dłuższy czas. Rozumiem że to dotyczy rozłączania się internetu.

 

Co do łączenia się z routerem:

Obecnie stwierdzam ponowny problem z połączeniem się do routera zatem zmiana firmware nie rozwiązała problemu.


(fiku$) #11

W tablicy ARP masz adresację routera i dlatego nie możesz na niego wejść. Zamknij przeglądarkę i wyczyść tablicę ARP. Ewentualnie w przeglądarce uruchom tryb prywatny do logowania na router.


(Sheaker) #12

Dzięki za próbę. Niestety ani jedno ani drugie nie pomogło.


(Sheaker) #13

Problem wciąż nie ustępuje.
Mój router nie reaguje na zmianę adresu IP. Możliwe że robię coś źle lecz po wpisaniu adresu 192.168.1.2 zamiast 192.168.1.1 i kliknięciu “zapisz” następuje absolutny brak reakcji. Innym razem wyskakuje okienko, że adres główny routera się zmienił i w razie czego mam ustawić nowy adres w innych komputerach. Adres się jednak wcale nie zmienił.
Mój interfejs wygląda tak jak poniżej lecz skrin pochodzi z internetu.

Udało mi się zmienić adresy DNS na google  (8.8.8.8 oraz alt. 8.8.4.4).

Eskimosek napisał żeby sprawdzić ustawienia routera. Które ustawienia? Czego dotyczące?

Pozdrawiam serdecznie.
sheaker


#14

Reset routera igłą tam gdzie pisze z tyłu reset przez 30-40 sekund nie pomógł??

Jest też ryzyko, że router umarł poprostu, a raczej jego pamięć, na której znajduje się firmware.


(Sheaker) #15

Ale drodzy panowie i panie! Internet normalnie (powiedzmy) działa cały czas. Jak się zerwie połączenie to po 2 minutach znowu się synchronizuje. Jedna nie można się połączyć z routerem poprzez LAN (mam na myśli ładowanie interfejsu routera spod adresu 192.168.1.1). Twardy reset routera oczywiście pomaga i przez parę następnych dni można się połączyć z routerem poprzez LAN(mam na myśli ładowanie interfejsu routera spod adresu 192.168.1.1) jednak później znowu nie można i trzeba robić twardy reset routera. A po każdym resecie trzeba wpisywać od nowa login, hasło do internetu i zmieniać ustawienia połączenia (tam pv0, pooe/llc i tym podobne).


#16

Przez wifi działa 192.168.1.1 ??

 

W Szczegółach połączenia sieciowego jaką masz brame domyślną w windowsie?? Daj zrzut z tych szczegółów tutaj.


(Sheaker) #17

Nie korzystam z WiFi, nie mam żadnego urządzenia, którym mógłbym się połączyć przez WiFi.

Bramę domyślną mam ustawioną na IP routera: 192.168.1.1
Zrzut ze szczegółów w załączniku.

Do tej pory miałem ustawioną sieć jako sieć publiczną. Obecnie zmieniłem na sieć domową. Wątpię żeby miało to znaczenie ale wspominam, że dokonałem takiej zmiany.

sety.png


#18

ustaw, żeby się łączył automatycznie, a nie ustawiłes na sztywno IP routera. Niech użyje DHCP i wtedy pokaż ten sam zrzut.

Wyłącz IPv6 dla tej karty sieciowej bo router też raczej nie obsługuje pozatyw dostawca musiałby świadczyć usługe przez IPv6. IPv6 wyłącz we właściwosciach karty sieciowej.


(Sheaker) #19

Nie wiem jak użyć DHCP.
Panel sterowania => Narzędzia administracyjne => Usługi => Klient DHCP: automatycznie.

Wyłączenie IPv6 to po prostu odznaczenie tego składnika na liście składników, które wykorzystuje karta sieciowa? Jak tak to zrobiłem.

Teraz jest dobrze?
 

sety.png


#20

Bomba. Teraz igła w łape i conajmiej dwa razy reset twardyz  tyłu po 30 sekund. Jak to nie pomoże to znaczy, że router ma zgon i nadaję się tylko do kosza przyslowiowego. Niestety wielu przechwala TP-Linki, ale tak naprawde inne urządzenia moze i kosztuja, ale działaja i nie maja takich problemów. Niestety TP-Linki sa tanie, ale to w 90% nie jest równoznaczne z jakością i dopracowaniem. Może byc jak to w TP-Linmkach zasłaby zasilacz bo TP-Link da słabszy bo bedzie komplet tanszy. To nawet na innym forum spec pracujacy w TP-Linku potwierdza. Ja wole raz wylozyc lkase i wszystko zasówa, że az przyjemnie. Pisze to na wielu forach, ze masowe polecanie TP-Linka to tak samo jak masowe polecanie Intela. Mam wrażenie, że wiekszosc ludzi polecający te sprzety iT to nie zwykli Kowalscy, którzy kupili tylko opłaceni przez firmy ludzie. TP-Linkó w Polskich marketach, sklepach jak mrówek w lecie, a inne jak D-Linki Asusy, ZyXele kosztują 2-3 razy wiecej. Dlaczego?? Bo jak nikt nie kupuje to ciężko, żeby producent zjechał z ceny. Oszczędzanie na sprzecie iT przesadne jak ma to wielokrotnie miejsce w przypadku TP-Linka tez niejednokrotnie pokazuje, ze jest niestety łatwowiernością w to co pisza w internecie i przez to użytkownicy tych sprzetów mają 20x wiecje problemó niz ci co raz wyłozyli więcej kasy i nie koniecznie kupili model innej firmy z najwyższej półki.

 

Za ten wypot pewnie zostane ukarany jak rosjanin przez Putina. Odstrzał an forum, ale to kolejna polska rzeczywistośc.