Need For Speed II SE i straszne lag'i po wgraniu wrappera

Witam!
Wpadłem na pomysł, by nagrać filmik kiedyś o tym, jak poradzić sobie i uruchomić NFS II SE na współczesnym PC. Mam *.iso płytki (dobrze, że je zrobiłem, bo tej płyty już nie mam). Pobrałem tego moda:
Need for Speed II mod NFSIISE (Cross-platform wrapper with 3D acceleration and TCP protocol!) - Darmowe Pobieranie | GRYOnline.pl (gry-online.pl)

Po rozpakowaniu tego archiwum na dysk, skopiowałem katalogi „FEDATA” i „GAMEDATA” z płyty do tego katalogu z modem. No ok. Teraz odpalam plik „nfs2se.exe” Gra na Win11 startuje elegancko! :slight_smile: Wybieram trasę, auto i jazda! Jednak - albo po jakimś czasie, albo po wyborze innej trasy, FPS’y spadają może do 10 max :frowning: O co chodzi??
Dam plik konfiguracyjny tego wrappera. Może coś źle ustawione?

nfs2se.txt (3,6 KB)

Plik oryginalnioe mial rozszerzenie *.conf.
Z góry dzięki :slight_smile:

Ten wrapper doczekał się już trzeciej wersji. Sprawdź może, czy dzieje się to samo na starszych niż pewnie najnowsza, którą masz:

Jak nadal nic, przeinstaluj grę i spróbuj tego:

Jeśli nadal nic, przeinstaluj grę i spróbuj tej instrukcji:
https://www.pcgamingwiki.com/wiki/Need_for_Speed_II#Fixing_Glide_compatibility_on_modern_Windows_systems

Znalazłem innego moda:
Need for Speed II mod NFSIISEN (non-Glide) - Darmowe Pobieranie | GRYOnline.pl (gry-online.pl)

Poza tym już nagrałem film:

Premiera jutro :slight_smile:

To nie ma żadnego sensu. Odpalasz grę w software rendering.
Dodany hardware rendering w wersji SE czy High Stakes jak miałeś dedykowany akcelerator graficzny był w tamtych czasach rewolucją na miarę pierwszego Crysisa. Nawet z tym nie handluj.
Pierwsze gry z akceleracją sprzętową niszczyły nogi, dupę i jaja jak porównywałeś je do renderingu programowego, który zwyczajnie wygląda jakbyś odpalił grę w DOSie.

OK, po zastosowaniu tego gra śmiga bosko, ale aidio bardzo trzeszczy.

No OK, zrobiłem też filmik z tym nGlide, ale audio trzeszczy… Może u kogoś tego nie będzie i sobie skorzysta? Kto wie…

@deton24 Zobacz to od 15:00

Spróbuj wgrać IndirectSound do katalogu z grą. Opcjonalnie DSOAL i/lub Alchemy Universal.

1 polubienie

Super, audio już nie trzeszczy, ale jest takie jakby niższej jakości (ograniczona szerokość pasma). Tak ma być? Wgrałem to dsoal i IndirectSound.

To wszystko są trzy zamienniki dla przywrócenia efektów dawnej akceleracji sprzętowej w grach używających DirectSound i powinno być lepiej niźli gorzej.
Sprawdzałeś każdy z osobna?

DSOAL na Nexus Mods ma wbudowanego HRTFa pod słuchawki do poszerzenia efektu przestrzennego, który najmocniej zmienia w dźwięku, ale można go wyłączyć w ini i będzie brzmieć podobnie do reszty.

Temat już do zamknięcia, bo nagrałem poradnik: