Witam. Z góry pisze iż wiem że ten temat jest poruszany na wielu forach, vortalach itp. nie mniej jednak sprawa mnie bardzo irytuje osobiście jak i ogólnie.
Otóż jak wiecie od ponad miesiąca Netia s.a. proponuje obecnym abonentom Telekomunikacji Polskiej kożystającym z usługi szerokopasmowego dostępu do internetu-Neostrady, przejście do ich sieci (Netia s.a.). Można było zrealizować to po uwczesnym wypowiedzeniu umowy bieżącemu dostawcy usługi do dnia 14 lutego w związku ze zmianą regulaminu wewnętrznego TP.
Ceny za usługi Netii, nie są nawet porównywalne do cen TP (bez promocji) ponieważ są bardzo niskie, a nowy modem można było już zamówić za przysłowiową złotówkę + VAT.
Wiele osób z tej promocji skorzystało (w tym ja), bowiem wolałem płacić 64zł za „normalny net” 1024kbs, niż 76 złotych za 256kbs w TP.
Co się okazuje…
„Netia dokłada wszelkich starań by proces przejścia usługi z TP do Net24 były realizowane w jak najszybszym terminie”
Natomiast, prawda jest taka… iż śledząc na bierząco temat :
http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=5816
widzimy, iż grono osób mimo podpisaniu w dość wczesnym okresie czasu umowy nie ma po dziś dzień świadczonej usługi, a co więcej-nie posiada zamówionych urządzeń (modem)-w tym ja, na co Netia gwarantowała iż w ciągu 7 dni roboczych od zamówienia dane urządzenie będzie w naszych „rączkach”.
Według licznych danych, postów, tematów na forach oraz wszelkich informacji TP i reszty, usługa Neostrada miała być rozłączona w dniu 15-02-2007, do czego do dnia dzisiejszego nie doszło. TP jednak świadczy usługi do końca pełnego okresu rozliczeniowego a osobom które zrezygnowały z usług, wystawi korekte zwalniającą osoby te z płacenia wysokiej kwoty (tj. połowy miesięcznego abonamentu)
Kolejną rzeczą, która irytuje prawie wszystkie osoby które podpisały umowę z Netią jest to, iż Netia nie wywiązuje się ze swoich regulaminowych punktów. Otóż, po otrzymaniu od TP nawet negatywnych specyfikacji łącza, usługodawca nie wysili się o szczegółowe dane kable od TP, tylko kieruje się wystawioną negatywną opinia „Brak możliwości technicznych”.
Więc prostuję, po tym co powiedział mi konsultant w jednej z rozmów telefonicznych z Netią.
„Nie ma możliwości,by Telekomunikacja dała negatywny wynik testowania łącz jeśli uprzednio korzystano z nich w ramach usługi Neostrada. Możliwość jest wtedy gdy osoba u której usługa Neostrada była świadczona na łączu 512kbs zamówiła opcję 6mbs ponieważ wtedy potrzeba bardziej zaawansowanego sprzętu. Możliwość techniczna jest prawie w każdym miejscu gdzie są linie TP, natomiast 100% w aglomeracjach miejskich. Maksymalna przepustowość każdego kabla nowej centrali sięga około 1,5mbs. Więc jeśli uprzednio korzystał Pan z opcji 256kbs, Net24 1M będzie absolutnie pewną opcją”
Więc teraz kieruje kolejne pytanie do … (nie wiem kogo), czemu jest robiona taka propaganda, iż osoby które same rozwiążą umowę z Tp, w np. telepunkcie, mają mieć blokowaną możliwość podpisania umowy z alternatywnym dostawcą jako iż porty starych użytwkoników nie są rezerwowane dla opcji Netii tylko dla nowych użytkowników?!
W momencie gdy zamawiałem internet z Netii przez telefon, a było to dnia, 6-02-2007, poinformowano mnie iż dokumenty w tym umowa zostanie dostarczona mi w przeciągu 7 dni, i tak się stało, natomiast by rozwiązać umowę należy samemu pojechać do Tp i rozwiązać umowę ponieważ gdy przyjdą dokumenty już do mnie i z powrotem je wyśle, Netia nie zdąrzy przesłać dokumentów do Tp. Tak więc zrobiłem…
Jedna firma, pomimo podpisaniu umowy,którą można przeczytać na stronie TP nie ma logicznego powiązania z drugą firmą.
Mamy 21 wiek, a sprawy załatwiane z Polsce trwają dłużej niż wszystkie średniowieczne akty i uchwały.
Rozumiem, że osób do Netii przeszło naprawdę dużo, ale nie znaczy to, iż ludzie tam pracujący są aż tak „zapracowani” by nie można było odebrać telefonu konsultanta (0801802803). Dziś czekałem 2 godziny na połączenie z konsultantem, i się nie doczekałem.
Swoje pytanie kieruję do osób które są w podobnej sytuacji, tj. podpisały umowę z Netią, a nadal mają Neostradę:
Czy dostaliście modemy ?(w regulaminowym terminie 7 dni)
Czy ktoś jest już przyłączony do sieci Netia, na kablach TP ?(proszę o odpowiedz tylko te osoby które mają być przyłączone na kablu Tp)
Jak rozwiązywaliście umowę TP?
Proszę o nie odpisywanie w tym temacie postów w stylu " a ja mam neo i mi dobrze " ponieważ każdy ma prawo do własnej opinii na ten temat, nie mniej jednak dość mam już wysłuchiwania plusów jak i minusów wybranych dostawców i ich użytkowników, oraz proszę nie pisać „ten temat już był- ja to wiem”
Administratorze, Moderatorzy, jeśli naruszam regulamin w swoim poprzednim zdaniu-bardzo was przepraszam. Ale są rzeczy w tym kraju, o których już nawet Bóg ma dość wysłuchiwać.