Netia - cała prawda. Złodziejstwo? Kłamstwo? Naciąganie?

Witam. Z góry pisze iż wiem że ten temat jest poruszany na wielu forach, vortalach itp. nie mniej jednak sprawa mnie bardzo irytuje osobiście jak i ogólnie.

Otóż jak wiecie od ponad miesiąca Netia s.a. proponuje obecnym abonentom Telekomunikacji Polskiej kożystającym z usługi szerokopasmowego dostępu do internetu-Neostrady, przejście do ich sieci (Netia s.a.). Można było zrealizować to po uwczesnym wypowiedzeniu umowy bieżącemu dostawcy usługi do dnia 14 lutego w związku ze zmianą regulaminu wewnętrznego TP.

Ceny za usługi Netii, nie są nawet porównywalne do cen TP (bez promocji) ponieważ są bardzo niskie, a nowy modem można było już zamówić za przysłowiową złotówkę + VAT.

Wiele osób z tej promocji skorzystało (w tym ja), bowiem wolałem płacić 64zł za „normalny net” 1024kbs, niż 76 złotych za 256kbs w TP.

Co się okazuje…

„Netia dokłada wszelkich starań by proces przejścia usługi z TP do Net24 były realizowane w jak najszybszym terminie”

Natomiast, prawda jest taka… iż śledząc na bierząco temat :

http://dobreprogramy.pl/index.php?dz=15&n=5816

widzimy, iż grono osób mimo podpisaniu w dość wczesnym okresie czasu umowy nie ma po dziś dzień świadczonej usługi, a co więcej-nie posiada zamówionych urządzeń (modem)-w tym ja, na co Netia gwarantowała iż w ciągu 7 dni roboczych od zamówienia dane urządzenie będzie w naszych „rączkach”.

Według licznych danych, postów, tematów na forach oraz wszelkich informacji TP i reszty, usługa Neostrada miała być rozłączona w dniu 15-02-2007, do czego do dnia dzisiejszego nie doszło. TP jednak świadczy usługi do końca pełnego okresu rozliczeniowego a osobom które zrezygnowały z usług, wystawi korekte zwalniającą osoby te z płacenia wysokiej kwoty (tj. połowy miesięcznego abonamentu)

Kolejną rzeczą, która irytuje prawie wszystkie osoby które podpisały umowę z Netią jest to, iż Netia nie wywiązuje się ze swoich regulaminowych punktów. Otóż, po otrzymaniu od TP nawet negatywnych specyfikacji łącza, usługodawca nie wysili się o szczegółowe dane kable od TP, tylko kieruje się wystawioną negatywną opinia „Brak możliwości technicznych”.

Więc prostuję, po tym co powiedział mi konsultant w jednej z rozmów telefonicznych z Netią.

„Nie ma możliwości,by Telekomunikacja dała negatywny wynik testowania łącz jeśli uprzednio korzystano z nich w ramach usługi Neostrada. Możliwość jest wtedy gdy osoba u której usługa Neostrada była świadczona na łączu 512kbs zamówiła opcję 6mbs ponieważ wtedy potrzeba bardziej zaawansowanego sprzętu. Możliwość techniczna jest prawie w każdym miejscu gdzie są linie TP, natomiast 100% w aglomeracjach miejskich. Maksymalna przepustowość każdego kabla nowej centrali sięga około 1,5mbs. Więc jeśli uprzednio korzystał Pan z opcji 256kbs, Net24 1M będzie absolutnie pewną opcją”

Więc teraz kieruje kolejne pytanie do … (nie wiem kogo), czemu jest robiona taka propaganda, iż osoby które same rozwiążą umowę z Tp, w np. telepunkcie, mają mieć blokowaną możliwość podpisania umowy z alternatywnym dostawcą jako iż porty starych użytwkoników nie są rezerwowane dla opcji Netii tylko dla nowych użytkowników?!

W momencie gdy zamawiałem internet z Netii przez telefon, a było to dnia, 6-02-2007, poinformowano mnie iż dokumenty w tym umowa zostanie dostarczona mi w przeciągu 7 dni, i tak się stało, natomiast by rozwiązać umowę należy samemu pojechać do Tp i rozwiązać umowę ponieważ gdy przyjdą dokumenty już do mnie i z powrotem je wyśle, Netia nie zdąrzy przesłać dokumentów do Tp. Tak więc zrobiłem…

Jedna firma, pomimo podpisaniu umowy,którą można przeczytać na stronie TP nie ma logicznego powiązania z drugą firmą.

Mamy 21 wiek, a sprawy załatwiane z Polsce trwają dłużej niż wszystkie średniowieczne akty i uchwały.

Rozumiem, że osób do Netii przeszło naprawdę dużo, ale nie znaczy to, iż ludzie tam pracujący są aż tak „zapracowani” by nie można było odebrać telefonu konsultanta (0801802803). Dziś czekałem 2 godziny na połączenie z konsultantem, i się nie doczekałem.

Swoje pytanie kieruję do osób które są w podobnej sytuacji, tj. podpisały umowę z Netią, a nadal mają Neostradę:

Czy dostaliście modemy ?(w regulaminowym terminie 7 dni)

Czy ktoś jest już przyłączony do sieci Netia, na kablach TP ?(proszę o odpowiedz tylko te osoby które mają być przyłączone na kablu Tp)

Jak rozwiązywaliście umowę TP?

Proszę o nie odpisywanie w tym temacie postów w stylu " a ja mam neo i mi dobrze " ponieważ każdy ma prawo do własnej opinii na ten temat, nie mniej jednak dość mam już wysłuchiwania plusów jak i minusów wybranych dostawców i ich użytkowników, oraz proszę nie pisać „ten temat już był- ja to wiem”

Administratorze, Moderatorzy, jeśli naruszam regulamin w swoim poprzednim zdaniu-bardzo was przepraszam. Ale są rzeczy w tym kraju, o których już nawet Bóg ma dość wysłuchiwać.

Usługe “neo” wypowiada sie na 30 dni przed planowanym zakonczeniem umowy lub chęci się jej “pozbycia” jest to zawarte w regulaminie TP , więc jeżeli zrezygnujez z neo w danym dniu to usługa ta będzie świdczona jeszcze przez 30 dni w dniu 31 zostanie wyłaczona , do tego czasu netia nie może swiadczyć usługi na łączu TP.

Jeśli wypowiedziałeś umowę ponieważ nie zgadzasz się z nowym regulaminem TPSA to usługa jeśli pismo trafiło do TPSA przed 14.02 z dniem 16.02 zostaje odłączona. W tym wypadku nie obowiązuje miesięczny okres wypowiedzenia umowy. Mi chwile przed północą 15.02 został odłączony internet TPSA.

Tak jak to miało miejsce naprzykład u mnie. Od momentu kiedy TPSA odłączy Ci łącze w ciągu tygodnia powinieneś dostać łącze od netii.

WYpowiedzenie zaniosłem do telepunktu i wziąłem od nich potwierdzenie przyjęcia dnia 05.02.

Jeśli twoje pismo nie dotarlo do TPSA przed 14.02 to niestety ale nici z przejścia. Wtedy umowa z Netia zostaje rozwiązana bez zadnych dodatkowych kosztów.

Poszedłem do Telepunktu, 13go lutego. Więc chyba będę miał rozwiązaną?

Diesel

Tak. Najważniejsze, że przed 14 lutego.

Ja złożyłem 12 lutego, a Neostrade jak widać jeszcze mam.

NETIA ma straszną nawałnicę teraz i sporo pracy, dlatego tak wszystko się przeciąga. Zaś NEO ma za przproszeniem “straszny burdel” u siebie, ponieważ muszą większość użytkowników odciąć. Zresztą wszyscy znamy usługi i przywiązanie TPSA do różnych spraw.

Tak na marginesie.

Z Netią jest wszystko wporządku, a ludzie którzy narzekają po prostu nie potrafią poczekać paru dni. Gdyby nie Netia i inne podobne firmy, które świdczą net poprzez łącza TPSA nadal byśmy się musieli męczyć z limitami, oraz drogimi rachunkami ( włączając droższy abonament za tel. domowy ).

Zresztą NETIA sama oświadczyła, że podłączanie do sieci przedłuży się.

Od 15 lutego minęły dopiero 4 dni :confused: Co wy chcecie ? Oni mają czas nawet do 2 tygodni od 15 lutego.

PISMO MUSI DOTRZEC DO TPSA

Nie do telepunktu. Do centrali TPSA.

To ze macie neostrade to akurat zły prognostyk. BO moze sugerować, że wasze wypowiedzenia nie dotarły do TPSA. Najlepiej zadzwoncie na infolinie i sie dowiedzcie czy wasze wypowiedzenia dotarly.

Dostarczenie wypowiedzenia do Telepunktu nie jest dostarczesniem go do TPSA. I tego jestem na 100% pewien poniewaz kolega skladal wypowiedzenie 13.02 w telepunkcie i jego umowa nie zostanie rozwiazana z powodu niedostarczenia dokumentow na czas.

Nie chce byc “czarnym prorokiem” ale wydaje mi sie ze moglo sie zdazyc iz TPSA nie otrzymala na czas waszych wypowiedzen.

Zreszta wystarczylo przeczytac co bylo na stronie Netii i w notatkach TPSA. Netia zastrzegala ze prosi o skladanie i podpisywanie z nia umow jesli ma sie 100% pewnosci ze wypowiedzenie dotrze do TPSA (nie do Telepunktu) na czas (czyli max 14.02).

Znajomy złożył tydzień przedemną i również ma jeszcze neostradę.

Osobiścię podpisałem już umowę z Netią i teraz tylko czekam, aż nasza kochana TPSA się zbierze i rozłączy połączenie, żebym mógł już przejść.

Kto wie czy TPSA specjalnie nie przeciąga, ponieważ jeszcze chyba nikt co podjęli się tego kroku nie korzystają z NETI. Zresztą co tu mówić. Miną co najmniej 2 tygodnie dopiero wtedy można spekulować co jest nie tak.

Przed chwilą dzwoniłem do TP na 9393.

Moja rezygnacja jest złożona i zatwierdzona.

W ciągu najbliższych 48 godzin rozłączą mi internet.

Zostałem również poinformowany o nowych promocjach, z których mogę skorzystać od dziś, bo zmienił się ich regulamin :> Ceny nawet nawet, ale ja dalej czekam na Netie :slight_smile:

Mogłeś się nie upominać i siedzieć cicho :stuck_out_tongue:

Miałbyś może troche dłużej Neta, a swoje i tak musisz odczekać :stuck_out_tongue:

Heheh

Patricko, szczerze… wole mieć to wszystko za sobą. Potrzebuje neta do pracy, a nie mogę sobie pozwolić na setki pytań mieszczące się w mojej głowie bez odpowiedzi. Pozatym, jestem klientem. A jeśli już nim jestem-płacę, wymagam.

Patricko

jak bedziesz siedzial za dlugo cicho to zostaniesz z Neostrada.

Pamietaj ze kazdy dzien dzialania Neostrady oznacza ze cos moze byc nie tak u nich, ze np mogli nie otrzymac twojej rezygnacji.

A netia nie podlaczy sie pod linie dopuki nie zwolni jej TPSA

Wiec im dluzej bedzie dzialala Ci Neo tym puzniej zacznie Netia.

I puki masz podlaczone lacze z TPSA, Netia uznaje ze NIE dostarczyles rezygnacji do TPSA. Więc w zasadzie cała procedura zaczyna sie od odlaczenia neostrady, potem “maszyna” idzie dalej.

Przytocz mi ten fragment gdzie jest napisane, że TP wszystkim użytkownikom odłączy neta w dniu 15.02.2007r…

Wyraźnie jest napisane, że orzpoczną odłączanie od tego dnia.

Jak byś poczytał więcej na forach to byś zauważył, że to nie jest wina Netii.

Jeśli przechodzisz z Neo na Netię, to Netia musi mieć twoje parametry łącza żeby puścić sygnał od siebie > przez centrale TP > do ciebie.

TP musi udostępnić te informacje lecz robi to niechętnie.

czyli co wychodzi na to ze mozna korzystac z ich nowych promocji pomimo zerwania umowy

tzn jakby cos nie wypalilo z netia to mozna wrocic do neo na lepszych warunkach??

Błażej, ja to wiem i nie winie netii, tylko podaje fakty.

Beyonce, tak.

to by byl nie glupi pomysl tylko szkoda ze tp nie ma umow na rok :stuck_out_tongue:

minimum 2 lata

Ja złożyłem zamówienię na Net24 1Mb w niedzielę (18.02.07) przez internet, na stronie http://www.netia.pl. Kiedy powinien dotrzeć kurier z umową do podpisania :slight_smile: ? I czy zadzwoni do mnie wczesniej, ponieważ nie ma mnie przez cały dzień w domu (uczelnia, itp.) 8). Wcześniej nie miałem neo :lol:

U mnie doszedł po 2 - 3 dniach od wysłania zgłoszenia.

Także myśle, że jutro albo w pojutrze powinien już na 100% być u Ciebie.

A czy zadzwoni do mnie wcześniej :? ? Podałem numer komórki w formularzu… Nie chciałbym, żeby kurier przyjechał a tu nikogo nie ma :frowning:

W moim przypadku mialem podobnie. Sam nie wiem kiedy będe w domu, dlatego powiedziałem Pani na informacji czy jest możliwość, żeby kurier najpierw zadzwonił do mnie i ja ewentualnie podjade szybko do domu, albo on do pracy podskoczy z umową. Także najlepiej sobie zadzwonić jeszcze raz do Netii i się dogadać co i jak.

Nie wiem jak się sprawa ma z informowaniem, gdy linia jest już skrosowana i gotowa do użytku. Tym bardziej, że ja modemu nie zamawiałem. Wydaje mi się, że trzeba próbować co jakiś czas się połączyć i tyle.