Netia lub mobilny


(Foxs) #1

Witam, ostatnio miałem dość duże problemy z tzw. operatorem Orange w związku z czym rozwiązuje z nim umowę i potrzebuję jakiegoś innego dostawcę internetu, niestety w mojej okolicy jest tylko orange/netia jeśli chodzi o kablowy i ewentualnie mobilne lecz chciłabym w miarę stabilny ping więc raczej mobilne odpadają?

Także interesują mnie opinie na temat netii, kiedyś już u nich miałem internet ale było to w czasach gdy tpsa robiła im mega problemy za używanie ich kabli, ciągle było coś nie tak aż w końcu się poddałem i zrezygnowałem.
Z tego co wyczytałem w necie to ani orange ani netia nie mają nic wspólnego z profesjonalizmem niemniej może ktoś się pochwali że u niego jest ok :wink:

Jeśli netia nie podoła to będą musiał rozważyć jakiś mobilny ale to już by była ostateczność.
Ciekawi mnie też czy netia i jakiś mobilny przewidują takie opcje bym sobie mógł potestować przez miesiąc ich internet i dopiero wtedy podjąć decyzję? Bo z tego co widzę to są od razu umowy na 24 miesiące co mi średnio odpowiada jeśli z tym internetem będą znowu problemy jak kiedyś miałem.


(p19koz) #2

Ja mam internet z Netii i jestem zadowolony. Awarie to rzadkość, a i moc i stabilność łącza satysfakcjonująca.

Umowy z tego co wiem to wszystkie są w wersji 12 i 24 miesiące.

To tyle z pozytywów - pomoc infolinii to jakaś kpina (w Orange podobnie). Ostatnio z ciekawości zadzwoniłem w celu dowiedzenia się czy istnieje możliwość zwiększenia prędkości łącza.
W Netii wstępnie nie było problemu i oferowano mi przejście z 20 do 40Mb/s (tyle, że dorzucali TV) w Orange pojechali jeszcze bardziej i oferowali 80Mb/s - tyle, że po dwóch dniach miałem telefony zwrotne informujące, że sprawdzili dokładniej i max co mogą mi zaoferować to obecne 20.
Także z dużym dystansem podchodziłbym co pani telemarketerka opowiada podczas pierwszej rozmowy.


#3

Ja mam T-Mobile domowy LTE i dokońca roku Orange LTE i na pingi nie narzekam, aczkolwiek T-Mobile w tej kwesti lepsze. T-Mobile działą na tych samych nadajnikach co Orange.


(Foxs) #4

U mnie orange też oferuje 80mb ale, że jestem daleko od magistrali czy czegoś tam to realnie mam 32mb, cóż bywa, pytanie tylko czy w netii będzie tyle samo czy gorzej, 20mb u mnie troche słabo może być bo mam tu czasami 4 sprzęty podłączone naraz :wink:

Czyli Garoz twierdzisz, że na mobilnym jest równie dobrze jak na kablowych? Kiedyś to nie było tak oczywiste.


#5

6-7MB/s przy pobieraniu mam w LTE domowy do 60Mb/s, zrób te moje MB razy 8 i będziesz miał w Mb/s. Jedyne czego nie polecam w mobilnym internecie to P2P czyli torrentóœ bo zapychaja nadajniki te usługi i operator może, ale nie musi pod wpływem zgłoszen z tej okolicy namierzyć kto czym rżnie nadajnik i dac lejka na 16 Kb/s do końca okresu rozliczeniowego. To samo robienie streamingu wideo czy audio tylko na kablowym internecie, chociaz Orange w neostradzie i dla światłowodu ma dokłądnie ten sam zapis w Regulaminie co do LTE. W kazdym, razie nie ma żadnych automatycznych lejkóœ na transfer tylko lejek na predkośc do 20Mb/s 45 zł do 60Mb/s dyche wiecej, a lejek nakłądają jezeli już ręcznie.

Póki co nikt w internecie nie pisze, aby T-Mobile w tej usłudze komu kolwiek nałozyła lejek. Ja mam od 20 Grudnia 2018 w zeszłym miesiącu chrześniak pobrał 6 gier na PS4 było 558GB zuzyte i śmigało.


(Foxs) #6

Nie streamuje, torrentów też nie używam, ale dzięki za takie uwagi, przydadzą się na pewno jakbym chciał o tym kiedykolwiek pomyśleć to teraz wiem że nie ma sensu :wink:
Czasem pobiorę jakiś większy plik czy grę takie 30-40gb ale to się zdarzy raz na miesiąc lub kilka miesięcy więc za to mnie chyba nie dupną :wink:
Choć nie ukrywam że wolałbym mieć jakiś system powiadamiania że pobieram za dużo czy coś i żeby przerwać bo mogę dostać lejek, ale jak rozumiem takich rzeczy nima.

ps. 500gb w miesiąc zużył? :smiley: Tyle to ja przez pół roku pewnie nie ciągne także chyba ten t-mobile będzie dla mnie ok.

W każdym razie wyczytałem że mogę wziąć go na 14 dni i po tych 14 mogę zrezygnować jakby mi nie pasowało i zwrócą mi koszty za modem(200zł). Także na pewno to przetestuję.


#7

Nie po 14 dniach tylko w ciągu 14 dni. Po 14 dniach to idzie dalej umowa.


#8

Gry na PS4 te najnowsze zajmuja “fortune” GB-tów. Ja osobisty rekord miałem w wakacje 200GB na Orange z cesji firmy rodziców gdzie miałem LTE biurowyz limitem 500GB i nawet nie wiem czym to zrobiłem :stuck_out_tongue:


(Odyniec_Stary) #9

Pfff, więcej pobrałem w ciągu obecnego tygodnia :stuck_out_tongue:


#10

Przez LTE domowe T-Mobile?? :stuck_out_tongue:


(MatX_) #11

Jak już się chwalimy tym, ile transferu wykorzystujemy to moje ostatnie 2 tyg:
gb
Jak widać różne są potrzeby i LTE nie zawsze ma rację bytu :slight_smile:

Co do tematu, to

O jakich problemach mówisz? Może przed pójściem w internet mobilny, warto dać szansę netii, zwłaszcza, że jak mówisz, osiągasz całkiem dobre prędkości (32mbps) w Orange, a niekoniecznie tyle będzie możliwe w T-Mobile o każdej porze, wręcz może być znacznie mniej.

Jeżeli połączenie po kablu telefonicznym jest stabilne, to ping zazwyczaj jest mniejszy o ok. 10-20 ms np od połączenia LTE i całkiem stabilny. Na LTE ping może być zmienny w zależności od obciążenia stacji.


(Foxs) #12

Jeśli kogoś to interesuje to moje problemy z orange tak pokrótce:
Przed zakończeniem umowy zadzwonili do mnie z orange z ofertą przedłużenia, zaoferowali tą samą stawkę i te same usługi wiec się zgodziłem, miał przyjechać kurier z umową - nie dotarł i się zaczeło.
Dzwoniąc na infolinię twierdzili, że umowa do nich wróciła i jest anulowana, wiec ja wsiadałem w samochód i do salonu podpisać to przedłużenie, natomiast w salonie mówili mi, że owa umowa jest dalej aktywna i “wisi” u nich w systemie i pan z salonu nie może w tym wypadku nic zrobić.
Takich kursów między infolinią dzwoniąc z domu a salonem miałem z 5-6 w przeciągu 2 tygodni.
Oczywiście w tym czasie minął już termin końca umowy a orange zaczęło mi naliczać zamiast obecnych 100zł miesięcznie to 300zł za korzystanie z umowy na czas nieokreślony.
Po tych 6 kursach w końcu sobie odpuściłem i złożyłem wypowiedzenie umowy za którą w sumię muszę zapłacić 900zł za 3 misięczne korzystanie z umowy na czas nieokreślony.
Oczywiście idę z tym do rzecznika konsumenta bo przecież to nie jest moja wina, że umowa do mnie nie dotarła a przez prawie miesiąc pomimo moich prób ta umowa w ich systemie dalej “wisi” i nie można nic z tym zrobić a ja mam co miesiąc płacić 300zł.

Co do reszty…
Jeśli chodzi o netię vs t-mobile to chciałbym po prostu każdą z nich przetestować w przeciągu tych 14 dni jeśli jest taka możliwość, zacznę od t-mobile i jeśli będzie ok to zostanę, jeśli nie spróbuję netię ale nie wiem czy oni też dają taką możliwość testu.
Niemniej jeden znajomy w okolicy ma netię i niestety wyciąga ledwo 10mb/s a jest raczej podpięty pod tą samą skrzynkę więc powinien mieć tyle co ja na orange czyli 30mb/s, także wygląda na to, że netia ma jednak trochę wolniejsze te transfery od orange więc jeśli mam teraz 30mb/s co jest bez szału i na netii ma być mniej to trochę lipa, więc liczę, że ten t-mobile wypali.
No ale testy oczywiście dopiero za 2 miesiące bo jeszcze 2 miesiące muszę się użerać z orange.


(MatX_) #13

Czyli problemy nie wynikają ze strony technicznej, a raczej ze złej obsługi klienta.

W takim razie możesz być rozczarowany LTE, jeżeli 30 Mbps jest bez szału :slight_smile:
Z takiej usługi korzysta się, gdy jedyną alternatywą jest neostrada “do 10 mbps”, albo wolna radiówka, przy twojej prędkości działanie LTE, może nie być zadowalające. Oczywiście zależy to od stacji bazowej w okolicy, być może będziesz wstanie uzyskać większe prędkości.


(Odyniec_Stary) #14

A skąd! Internet LTE to zło konieczne jak nie masz alternatywy po kablu :wink:


#15

Używałes czy kopiujesz hejt z internetu? Poza tym to, że tobie LTE jakiś nie działął idealnie czy dobrze nie zonbacza, że innym nie dizała. Skad miałes, od jakiego operatora, że tak jedziesz po LTE?


(Madafaker) #16

Co to za dziwny slang?


#17

Nie czepiaj sie literówek.


(Madafaker) #18

Ja bym to mógł, o wiele dosadniej określić, niż niewinne słowo “literówki”…

A czytający, ten bełkot, też już zapewne, mają wyrobiony osąd…


#19

To idz sądzić w sądzie skoro tak umiesz osądzać.


(Odyniec_Stary) #20

Używałem.

Działało OK, ale nijak ma się do kabla. Ale to chyba wiesz?

Od każdego możliwego operatora w usłudze na kartę. Nawet robiłem testy przy samym BTS.