Nie dostarczono e-maila [Outlook 2007]

Witam wszystkich,

Dzisiaj zwracam się do was z prośbą o pomoc w rozwiązaniu problemu z pocztą. W momencie wysyłania e-maila do określonego adresata dostaję e-mail z treścią:

Czasem spotykam się z takim problem jednak rozwiązaniem było aby np. mój kolega ze swojej poczty wysłał e-mail jednak ile to tak można (kolega ma e-mail z taką samą domeną co ja)?

Problem pojawia się bardzo rzadko. Korzystam już długo z Outlooka 2007 i wysyłając do ludzi e-maile nie było problemów.

Gdy wysyłam e-mail ze strony internetowej pod docelowy adres wiadomość dochodzi bez problemów, natomiast gdy wysyłam z Outlooka dostaję powyższy e-mail.

Dodatkowo mogę dodać, że w logach serwera nie ma żadnych informacji o próbie wysyłki - taką informacje dostałem po konsultacji z Administratorem serwera.

W jaki sposób mogę rozwiązać ten problem?

Taki problem występuje przy błędnych ustawieniach SMTP. Sprawdź czy masz zaznaczoną opcję Serwer poczty wychodzącej wymaga uwierzytelniania - i czy jest ona prawidłowo skonfigurowana.

Nie zawsze.

Zanim wyślemy wiadomość należy sprawdzić ustawienia pop i smtp, czyli wychodzące i przychodzące. :slight_smile: jeśli wcześniej z tymi ustawieniami udało się wysłać i odebrać wiadomości na skrzynkę to błąd nie dotyczy ustawień, lecz może być źle wypełnione np pole Odbiorcy. Skoro wiadomość nie doszła to przyczyną musi być błędnie zaadresowana, bądź działanie jakiegoś złośliwego programu, w tym celu warto ściągnąć np. darmowe oprogramowanie antywirusowe, albo antyspamowe itp., które sprawdzi stan naszego komputera i dopiero wtedy spróbuj wysyłać jeszcze raz. Pozdrawiam

A może podałeś zły adres e-mail?

Właśnie o tym mówiłem, że to może być jedna z kilku przyczyn

Adres podałem na 100% dobry. Sprawdzałem to kilkakrotnie nim zwróciłem się do was :slight_smile:

SMTP i POP3 działają dobrze bo cała poczta do mnie wchodzi i wychodzi tylko z tym jednym adresem jest problem.

Czy Outlook ma jakiś filtr antyspamowy? Może dla tego nie pozwala mi wysłać. W sumie sam nie wiem.

System skanowałem antywirusem Microsoft Security Essential i nic nie wykryło. PC funkcjonuje poprawnie i nie widzę, np. żadnych problemów z działaniem systemu - wiec żadnego robaczka nie powinienem mieć :slight_smile:

Wiesz, to, że Tobie wydaje się, że adres jest ok, bo kiedyś taki istniał, nie znaczy, że po stronie serwera wszystko ok.

Może serwerowi wydaje się, że adres nie istnieje, lub po prostu jeśli to komercyjna skrzynka, nie została opłacona i wyłączona.

Więc najprawdopodobniej ten adres nie istnieje, albo odbiorca otrzymuje go w skrzynce oflagowany jako SPAM. Jeśli SMTP i POP, jest poprawnie skonfigurowany to przyczyną jest albo błędny adres odbiorcy, albo nieumiejętność odtworzenia ze skrzynki wiadomości. Warto czasem poczekać bo wiadomość może dojść z opóźnieniem do kogoś. Ale skoro serwer wysyła taką informację to ten adres na pewno nie istnieje, warto zwrócić uwagę że w adresie nie podaje się polskich znaków. Alternetywą może być próba wykonania ponownej wysyłki na ten adres z innej skrzynki. Jeśli przejdzie powinniśmy winić tylko i wyłącznie serwer odpowidający za wysłanie wiadomości, warto się skontaktować z administratorem tego serwera

Adres jest w porządku. Dzisiaj mam taki sam problem jednak z innym adresem e-mail. Osobiście go zakładałem klientowi i wiem, że jest sprawny. Hmm dziwna sprawa :expressionless:

Kontaktowałem się z administratorem serwera i oznajmił mi, że w logach nie ma nawet wzmianki o tym, że taki e-mail próbował wyjść.

Nie wiem z której strony mam ugryźć ten temat. Na innych adresach poczta działa tylko czasem trafi się taki problem :expressionless: Macie jeszcze jakichś pomysł na ten problem? :slight_smile:

Odpowiednie porty masz pootwierane?

W skrzynce pocztowej mam wpisane te porty i one w rzeczywistości są otwarte.

Może po prostu skrzynka adresata jest pełna, albo Twoja, ale program o tym nie informuje?

Czy istnieje jakiś interfejs przeglądarkowy, który umożliwiłby korzystanie z tej poczty w przeglądarce?

Sprawdź czy działa tak, jak działa to dobrze. Wtedy będziemy mogli zacząć podejrzewać Outlook.

Spróbuj może jeszcze wysłać tego maila przez Thunderbirda. Sam używam i sobie chwalę ten program.

Skrzynka nie jest pełna. Jest prawie pusta.

Mam dostęp do poczty przez przeglądarkę i wysyłam przez nią bez problemów.

Aby sprawdzić wysyłkę przez Thunderbirda muszę mieć niestety troszkę więcej czasu :?

W takim wypadku podejrzewałbym konfigurację Outlook’a.

Podaj dokładnie, jak jest on skonfigurowany.

Najlepiej w formie screenów z ustawień.

Prwdopodobnie internet security blokuje Ci outlooka, albo tak jak kolega wyzej napisał outlook źle skonfigurowany, niech admin poczty poda Ci dokładne dane jak skonfigurować skrzynkę wg serwera

Nie wiem jakie dać wam dane z ustawień.

Po niżej załączam jedno zdjęcie chyba najbardziej istotne.

996846165a28be34.jpg

Ustawienia typu POP3 i SMTP mam takie jak administrator podał.

E-mail działa jednak problem jest, że raz na jakiś czas nie mogę wysłać tylko do jednej osoby.

Z góry przepraszam za późną odpowiedz jednak zajmuję się tym jak mam chwilkę czasu :slight_smile:

Raz na jakiś czas ? To problem na pewno jest po stronie serwera, skrzynkę masz na onecie, na wp, czy na jakejś innej domenie ? Raz na jakiś czas to możliwe że wiadomości nie dochodzą albo ich nie można wysłać, a przyczyna jest bardzo błacha, poprostu serwer nie odpowiada. Innej możliwości nie ma.

Nie wysyłam z onetu, wp, itd. Wysyłam e-maile z firmowego adresu do klienta który też ma adres ze swoją firmową domeną. Zawsze jest okej tylko czasem jest problem (do tej pory zdarzyło się to ze 10 razy w ciągu roku).

Zaznaczam, że administrator nie miał żadnej informacji w logach, że jest problem z wysyłką lub nawet informacji o samej próbie wysłania wiadomości.

To tak jak wspomniałem problemy z wysyłkami czasem się zdarzają, np podczas wyłączania serwerów pośredniczących, albo braku dostępu do domen. Poza tym czasem występują różne awarie, także tutaj wina jest niezależna od Ciebie. By móc w pełni wykluczyć wątpliwości odnośnie oprogramowania proszę o log OTL

Ale tu co niektórzy piszą głupoty bo w ogóle nie czytają ze zrozumienie tego co człowiek z problemem pisze. Ja nie mogę !!

Ile razy może pisać że poczta do danego adresata przez WWW wychodzi a nie wychodzi z outlooka.? Ile razy można pisać, że na serwerze nie ma śladu próby wysłania wiadomości do danego adresata przez Outlooka??

I zejdźcie z POP3 i SMTP!

Mam ten sam problem. Outlook jest w tej samej sieci, co server poczty Exchange 2007 i połączony jest przez IMAP.

Problem z danym adresem jest tylko w Outlooku. Nie ma możliwości wysłania, od razu jest komunikat jak u kolegi w pierwszym poście. Serwer nie rejestruje żadnej próby wysłania ( wiem bo sam jestem aminem tego serwera). Nie ma problemu z wysłaniem poczty do danego adresata poprzez OWA, poczta wychodzi i serwer loguje wysłaną wiadomość.

Problem jest na 100% po stronie Outlooka!!

Ale nie wiem gdzie!! Ponowna konfiguracja klienta nie pomogła. Uśnięcie pliku ost także nie pomaga.

W moim przypadku Outlook 2010.