Nie mogę odpalić Linuksa w żaden sposób. "CPU#0 Stuck"

Witam :slight_smile:

Od razu mówię że z Linuxa to jestem laik trochę ale zainstalowałem już jedno ubutnu i nie było problemów.

Chciałem zainstalować Linuxa drugim PC. Pobrałem distro Ubuntu - wypaliłem na płytce. Wszystko się niby pięknie uruchamia, jakieś procesy linia komend, ogólnie niby live cd się ładuje do momentu gdy pojawia się wers (nie pamiętam dokładnie tekstu ale coś w stylu can not set value … for coś takiego a potem komunikat BUG CPU#0 Stuck for 61sec!) i wszystko stoi. Pomyślałem że może źle nagrałem ale sprawdziłem sumy MD5 na wszelki wypadek. Wszystko się zgadza. Zrobiem LiveUSB dochodzi do tego samego momentu i stoi. Lampka na penie gaśnie i koniec. O co kaman? Dlaczego nie bootuje się do trybu graf żebym mógł sobie przeprowadzić na spokojnie instalacje. Komp nie wyrabia?

Specyfikacja:

AthlonXP 1600

512RAM

Radeon9550

Chyba wystarczy.

Wie ktoś o co chodzi?:slight_smile: Jeśli tak to prosze o jakąkolwiek pomoc :slight_smile: Nie chcę się zrazić do Linuxa bo póki co nie mam z nim problemów i jestem wręcz zakochany w tym systemie xD Uczę się na bieżąco.

Pozdrawiam.

Spróbuj usunąć z komendy startowej quiet i splash tzn. jak będziesz przy ekranie startu z CD/USB wciśnij e

Masz może opcje bootowania ? Coś jak kernel options wypróbuj wszystkie.

Z tego co wyczytałem w innych wątkach noapic pomagało a niektórym nolapic (czy coś w ten deseń). Na pewno usuń quiet i splash.

Przede wszystkim nie jest to wina sprzętu ale wadliwego BIOSu. Jeśli masz możliwość spróbuj zaktualizować sobie BIOS do najnowszej wersji, jeśli nie ma nowszej to sprawdź powyższe opcje.