Nie mogę zainstalować windows 7


(Aleksandra Lasko) #1

witam!

mam nowego laptopa acera aspire one d257. dziś odfoliowałam go aby rozpocząć użytkowanie, kiedy podczas pierwszego włączenia i instalacji pojawił mi się na dzień dobry komunikat 'Windows could not complete the installation. To install windows on this computer, restart the installation'. nie jestem w stanie dokonać żadnych kroków instalacji, kiedy zatwierdzam komunikat komputer restartuje się, znów pojawia się komunikat, znów restartuje i tak w kółko. Obsługa telefoniczna acera jest zamknieta w weekendy. czy możecie mi pomóć?!???


(adam9870) #2

Najprościej chyba byłoby pożyczyć od kogoś płytę z systemem w edycji, którą otrzymałeś z laptopem i zainstalować system z takiej płyty, ale podając w trakcie instalacji klucz z naklejki laptopa (pod spodem laptopa powinna znajdować się naklejka między innymi z kluczem systemu, nazwą edycji itp.).

Moje doświadczenie jest takie, że po zakupie laptopa kombinuję płytę (np. z Microsoft TechNet, niestety płatny, ale może kolega ma wykupioną subskrypcję?) z oryginalnym Windows 7 i instaluję na laptopie z użyciem klucza z naklejki (uwaga: warto sobie spisać klucz, albo - czego dowiedziałem się tutaj na forum - zakleić taśmą). Dlaczego warto tak zrobić? Bo przy zakupie laptopa otrzymujemy system z zainstalowanym oprogramowaniem producenta. W przypadku gdy instalujemy system samemu, nie z kopii recovery (która - jeżeli ją wykonasz - zawiera to całe oprogramowanie producenta), otrzymujemy czysty system.

http://www.dobreprogramy.pl/Czemu-Vista ... 11413.html

Przed instalacją systemu proponuję zaopatrzyć się w sterowniki i nagrać je np. na CD/DVD albo pendrive, żeby móc z nich później skorzystać. Mogą one znajdować się albo na komputerze (proszę przejrzeć dysk C - jest to możliwe, nawet gdy system się nie uruchamia. Jak? Jeżeli posiadasz płytę Windows to środowisko WinPE http://www.dobreprogramy.pl/Srodowisko- ... 11288.html, a jeżeli nie posiadasz płyty Windows to Ubuntu vista-nie-laduje-sie-t484584.html), albo można ściągnąć z Internetu. Albo Windows Update: pytanie-dotyczace-aktualizacji-systemie-windows-t483969.html#p3049515 Klucz systemu, który otrzymujemy zainstalowany na laptopie oraz klucz, który jest na naklejce bywa inny. Spotkałem się z tym w rzeczywistości co najmniej dwa razy, czytałem też o podobnych przypadkach w internecie. Może być potrzebna aktywacja telefoniczna. Przy czym należy tutaj uważać, bo jakiś czas temu uległ zmianie numer do centrum obsługi klienta Microsoft.

http://blogs.technet.com/b/mkedziora/ar ... ienta.aspx

Jeżeli Twój komputer nie posiada napędu CD/DVD, to zamiast płyty CD/DVD można użyć pendrive.

Instalacja systemu Windows z pendrive'a - szybko i wygodnie

http://www.techit.pl/Artykuly/Instalacj ... ,3908.html

Sterowniki:

http://support.acer.com/us/en/product/d ... delId=3659

http://www.laptop-software.com/acer-sof ... 7-drivers/

Sprawy instalacji

Zobacz: zmiana-bity-bity-t483865.html#p3048977

Albo reinstalacja bez utraty danych

naprawa-windows-wirusy-brakujace-pliki-t476472.html#p3005687

procedura-naprawy-systemu-windows-przez-nadpisanie-t447116.html


(SilberPunkt) #3

Ja sugeruję NIC nie robić! Skoro sprzęt jest nowy to po świętach udać się do sprzedawcy i poprosić grzecznie o wymianę na inny, nowy, sprawny egzemplarz - najlepiej sprawdzić go od razu przy odbiorze. Skoro problem występuje w świeżo rozpakowanym sprzęcie to może być to poważniejszy defekt.

:roll:


(Veers) #4

Popieram stanowisko SilberPunkt, tym bardziej że nawet z TechNetu nie da się wytrzasnąć Windows 7 Starter ... a instalacja zwykłej 7 na kluczu startera nie powiedzie się i tyle. Wracając zaś do postu otwierającego - skoro sprzęt jest nowy i tak się zachowuje - to znaczy że w pełni sprawny nie jest i nie dać się zbyć gwarancją lecz WYMIENIĆ sprzęt na inny egzemplarz wolny od wad.


(Fanboj O) #5

Pobożne życzenia.

Zwrot sprzętu przysługuje tylko przy zakupie przez internet lub sklep wysyłkowy. Bodaj 10 dni bez podania przyczyny. Od tego prawa jakiś czas temu zrobił sobie wyjątek DELL i zastrzega, że kupionych w jego internetowym sklepie laptopów nie przyjmie do zwrotu.

Jeśli laptop został kupiony w sklepie stacjonarnym, to będzie serwisowany a nie wymieniony na nowy sprawny. Można tupać nóżkami, można zje... pokrzyczeć na sprzedawcę (chociaż to nie jego wina), ale takie są reguły.

jest jakiś margines, nadzieja na zwrot jeśli sprzedawca z dobrej woli weźmie sobie ten problem na siebie (i np. ściemni producenta/hurtownika, że uruchamiał laptop w celu wystawienia na ekspozycję czy pokazania klientowi i system nie zaskoczył). Tylko po pierwsze jest problem, co zrobić z fakturą. A po drugie, największy problem, że na świecie zostało już niewiele ludzi dobrej woli, a w handlu to już śladowe ilości.

Dodatkowa informacja jest taka, że sklep/sprzedawca laptopa to tylko pośrednik i jeśli chcesz szybkiej naprawy, to kontaktuj się z serwisem Acer-a a nie zostawiaj w sklepie. Ale do sklepu się oczywiście udaj i pogadaj.

Poza tym zgadzam się, żeby nie instalować windy na siłę, bo takie niepowodzenie instalacji może mieć przyczynę w płycie głównej lub HDD.


(Veers) #6

Fanboj O - podszkol się nieco: http://www.uokik.gov.pl/faq_sprzedaz_ko ... hp#faq1168


(Fanboj O) #7

@Veers

Podpowiem pewną regułkę: "Nie mamy w chwili obecnej na stanie tego konkretnego modelu"? I co teraz zrobisz ze swoim linkiem?

[edit] i jeszcze koło ratunkowe sprzedawcy, czyli Art. 8.1 (z linkowanego przez ciebie przepisu w pdf-ie), z którego niechybnie skorzysta rozpatrując żądanie klienta zwrotu gotówki. Skończy się na pisemnym oświadczeniu sklepu, że wymiana sprzętu na nowy lub zwrot gotówki wiąże się z dużymi kosztami dla sklepu i proponują oni nieodpłatną naprawę gwarancyjną.

Pozostaje szarpanie się z sądami i podpieranie federacją konsumentów. Oczywiście wszystko jest do wyszarpania, tylko może Veers podpowiesz z praktyki ile będzie trwał taki proces?

Chyba, że twierdzisz, że we sklepach na wypowiedziane przez klienta magiczne hasło "DzU z 2002 r. nr 141, poz. 1176 z późn. zm" sprzedawca ze spuszczonym wzrokiem idzie do kasy i wypłaca gotówkę?


(SilberPunkt) #8

@Fanboj O

Zacznijmy od tego co napisałem, czyli: "poprosić grzecznie o wymianę" - nikt tu nie mówi o zwrocie, choć taka ewentualność też istnieje.

Masz rację co do procedur gwarancyjnych ale są jeszcze dwa wyjścia:

  • dla sprzedawcy - procedura DOA - stosują ją wszyscy wielcy producenci - poszukaj se na Wiki - jak sprzedawca będzie kumaty i będzie mu zależeć na profesjonalnej obsłudze klienta to ją zastosuje, bo to jest typowy przypadek do tej procedury;

  • dla kupującego - reklamacja z tytułu niezgodności towaru z umową - wtedy odpowiedzialność spada na sprzedawcę a nie na gwaranta i może (choć nie musi) przyspieszyć naprawę/wymianę/zwrot pieniędzy;

Podkreślam jeszcze raz - dużo zależy od podejścia sprzedawcy ale jak podejdziemy do tematu po ludzku od strony klienta to i sprzedawca pewnie pokaże ludzkie oblicze. Wpadanie do sklepu z wrzaskiem: "Panie coś mi Pan za bubel wcisnął!" jest najgorszym z możliwych rozwiązań - takich klientów spuszcza się najczęściej na drzewo i zostawia z problemem samemu...

:roll:


(Fanboj O) #9

edytowałem trochę swój post.

Jasne. Ale jak już pisałem, bardzo mało ludzi dobrej woli w handlu pracuje.

W tej branży walczy się o życie i altruizm w tej walce widać się nie kalkuluje.