Mam problem, mam konto w Apple ID, mam dostep do powiązanego emaila, mam hasło do konta, ale nie pamiętam odpowiedzi do pytań zabezpieczających. Nie mogę ich też zresetować w żaden sposób
„cannot reset security questions we don’t have sufficient information”
Kontaktowałem się z supportem i niestety oni też nie mogą, co mogę w takim razie zrobić?
Jak nie boicie się blokady konta (do części usług dalej da się logować w aplikacjach/na przeglądarce) to można próbować co jakiś czas forsować świadomie formularz odpowiedziami jakie wam przyszły do głowy jako poprawne.
Raczej dezaktywacja pytań lub ich reset może zająć lata jak Apple uznał je za bezpieczne gdy ludzie wpisują tam niebanalne odpowiedzi.
Niby na tej stronie da się je zresetować jak Apple dużo o was wie:
O mnie apple wie za mało i bujam się z 3 pytaniami do jakich odpowiedzi zgubiłem przy przesiadce z lastpass na inny program.
Ja myślę że nie ma, jak dwóch konsultantów zaprzecza, oficjalna strona nie pozwala rozpocząć procedury, to raczej 3. konsultant od Garoza polecany nic nie wskóra.
Zostałoby ratować co się da, maila z końcówką @icloud.com skonfigurować by wysyłał informacje o nowym adresie e-mail i co da radę przekierowywał na nowszy zabezpieczony AppleID.
Bo nie wiem jak to logistycznie zrobić, próbowałem nawet usunąć konto ale też są te pytania zabezpieczające.
Czytałem też o sposobie żeby włączyć w iCloud weryfikację dwuetapową, na Macu nie widzę takiej opcji, przez stronę taka opcja jest, ale klikam i nic się nie dzieje, tak jakby moje konto gdzieś utknęło i ta akcja nie może być wykonana, nawet nie ma błędu.
Pewnie ten sam powód zawiesza co i na Mac’u czyli chce dodać dodatkową autoryzację a wyskakuje komunikat o pytaniach dodatkowych ;/ Obecnie jestem zblokowany na Macu, że zbyt dużo błednych odpowiedzi podałem, sugeruje mi od razu reset pytań, po czym stwierdza że nie da się zresetować bo ma za mało informacji.
Obecnie moje konto firmowe jest kontem Google czy tworząc kolejne apple id będzie to można powiązać?
Konsultanci z Apple nic nie mogą, poza przeczytaniem tego co na stronie.
Swego czasu zapytałem jak w takim razie wygląda sprawa zgodności z RODO, bo mam prawo zażądać usunięcia danych. A jeśli drugi raz na ten sam mail nie wejdzie rejestracja, to oznacza, że Apple łamie prawo i nie usunęło danych. Zapanowała konsternacja i było jasne, że ci ludzie są zatrudnieni jak handlowcy, do czytania instrukcji a Korpo robi chce. Nic nie mogą, nie mają jakichkolwiek uprawnień i tylko gotowe procedury.
Niby z jakiego powodu? Po prostu mają nakaz uprzejmego odpowiadania i informowania a na ten temat nie mieli akurat gotowej kartki z odpowiedzią.
Bo przecież okazało się, że mimowolnie skłamali.
Swoją drogą proces z Apple w takiej sprawie mógłby być fajną reklamą. Tytuły na portalach Apple oszukuje klientów w Europie i łamie RODO. Firma xyz skarży Apple itp.
Natomiast dla nich to tylko kwestia kasy, jak by im Unia dowaliła z tego powodu kilka baniek, i tańsza była by modyfikacja systemu, to by tak zrobili. A jak się nikt nie czepia to olewają, w końcu to Korpo moloch, stać ich.
Ty myślisz, ze gdziekolwiek na infolinii jakiejkolwiek siedzą specjaliści i za frajer będą ci opowiadać technicznie co i jak? To ciekawe czy sam za darmo byś tak robił?
Ja, jak mialem IP7 dzwoniłem do apple wsparcie serwisowe mialem problem z działanie Wiadomości aplikacji i nie mogłem z kolesiem się dogadać bo on mnie nie rozumiał o co mi chodzi więc przełączył mnie jak to nazwał do działu rangą wyżej, który ma pełny wgląd do zakamarków iCloud. Połączył się zdalnie z moim pulpitem IP7 i widział, co i jak robię i problem się rozwiązał. Okazało się, ze była awaria Wiadomości w iCloud. Po minucie czekania, kazał wyłączyć smartfona i włączyć. Wszystko zadziałało jak kiedyś.
Czyli koleś połączył się zdalnie z twoim telefonem, w celu ustalenia, że jest awaria Wiadomości w iCloud i pomogło zresetowanie telefonu. To faktycznie miał dostęp do zakamarków.