Niedziałający czytnik linii papilarnych Matebook D16

Zakupiłem Matebooka D16, podczas pierwszego uruchomienia WIndows 10 skonfigurowałem czytnik linii papilarnych w Windows Hello. System się załadował, zaczęły robić się aktualizacje systemowe, uruchomiłem ponownie komputer, wyskoczył ekran logowania, przystawiam odcisk palca do czytnika i nic się nie dzieje, nie reaguje w ogóle. Sprawdziłem w menedżerze urządzeń , sterownik zainstalowany, nie ma nowszych aktualizacji do niego, nie można usunąć sterownika, jedynie wyłączyć lub usunąć „urządzenie”. Huawei ma też swój program gdzie można zrobić diagnostykę, pokazuje on, że wszystko jest w porządku z czytnikiem. Wyczytałem, że Windows nie pozwala na dodawanie odcisku na koncie administratora, trzeba stworzyć lokalne i wtedy dodać odcisk, nic to nie zmieniło. Postanowiłem przywrócić system do stanu początkowego. Również nic to nie zmieniło. Dzień później uruchamiam komputer, wchodzę jeszcze raz w ustawienia opcji logowania, konfiguracja czytnika, patrzę działa, skanuje mój palec, uruchamiam komputer na nowo i znowu nie działa. Mija kolejny dzień i niestety dalej nie działa. Serwis twierdzi, że prawdopodobnie czytnik uszkodzony. Jest jeszcze jakiś program, gdzie mógłbym sprawdzić czy czytnik w ogóle działa czy jest to jakiś problem z Windowsem? Może ktoś już miał podobny problem?

Być może jest jak twierdzi serwis.
Co do tego

Odinstalowanie urządzenia to usunięcie sterownika.
Ale najpierw przejrzał bym to.
https://consumer.huawei.com/en/support/content/en-us00709339/
Oraz to
https://consumer.huawei.com/en/support/content/en-us00708465/

Niestety po odinstalowaniu urządzenia i ponownym uruchomieniu systemu nie zainstalowało się nic na nowo. Wszystkie rzeczy wypisane na stronie Huaweia przerobiłem i niestety nic nie działa. Ponadto na stronie Huaweia nie ma nawet modelu Matebook D16 do wybrania, żeby zainstalować sterowniki.

Jak na gwarancji to niestety serwis. Moze faktycznie problem sprzętowy.
Przeleciałem te strony pobieznie ale zwróciłem uwagę ze całą te operacje nie mozna wykonywać na koncie super_admina i ze najpierw trzeba konto zabezpieczyć hasłem lub pinem a dopiero potem „zabawa” z ustawieniem czytnika linii.

Konto zabezpieczone PINem i niestety nic. Próbowałem usunąć PIN, ustawić go na nowo, ale nie działa dalej. Czytnik w ogóle nie reaguje.

@lukas2401 skoro tak to - jak mówi @Yakii - oddaj do serwisu. Sam nie grzeb bo stracisz gwarancję

A próbowałeś zainstalować Net framework 3.5 lub 4?

@krzysztoft1 jaki w tym sens?

Nie próbowałem

Czasami po zainstalowaniu bibliotek może działać aplikacja do obsługi linii papilarnych, która jest powiązana z funkcją Windows Hello.

1 polubienie

To by musiałaby być napisana w tak starym języku, dodatkowo 3.51 / 4 to już pewnie wbudowana w 10/11 (i pod prehistoryczną apkę do ręczenie aktywacji).

Nie zdziwie się jak MS uaktualnił po cichu instalatory, że aktywują wbudowaną a nie robią instalację jak za czasów Windows 7.