Niepoprawna konfiguracja IP


(Mateusz Rogulski) #1

Kupiłem router Netgear WNR614. Podpiąłem, na laptopie bezprzewodowo działa, ale na komputerze stacjonarnym internetu nie ma, nie może się połączyć, wyskakuje komunikat, że jest niepoprawna konfiguracja IP. Wydaje mi się, że przestawiłem coś, bo na początku chciałem to zrobić manualnie. Oczywiście, jak podpinam kabel, który odpinam od routera łączy się normalnie. Jestem zielony jeśli chodzi o jakiś wiersz polecenia, czy nazewnictwo. Pomóżcie proszę krok po kroku!
Dorzucam ipconfig z komputera stacjonarnego: http://i.imgur.com/vqoqroD.jpg a tu z laptopa połączonego przez wifi z tą siecią:

 


(Drobok) #2

Właściwości połączenia sieciowego / ipv4 / zaznacz tam “automatycznie …”


(Mateusz Rogulski) #3

jest zaznaczone


(Drobok) #4

Daj zrzut z zakładek dhcp, oraz z adress reservation na routerze

Ile masz kart sieciowych ?


(Mateusz Rogulski) #5

kart sieciowych? jedna w laptopie , druga w stacjonarnym… :smiley:

daj zrzut z czego? podpowiedz jak to znalezc, mam wejsc na menu routera? jesli tak to gdzie tych rzeczy szukac…


(parranoya) #6

No to spróbuj ustawić adres ip w komputerze stacjonarnym “na sztywno”:

adres ip: 192.168.1.10

maska podsieci: 255.255.255.0

brama domyślna: 192.168.1.1

adres serwerów dns: 87.204.204.204 i 62.233.233.233

Wytłumacz jeszcze co masz na myśli: "Oczywiście, jak podpinam kabel, który odpinam od routera łączy się normalnie. "


(Mateusz Rogulski) #7

Chodzi o to ze robie tak jak na instrukcji od routera to powinno dzialac(podlaczenie kabli) , ale wtedy dziala tylko bezprzewodowo. Jak zmieniam kabel na to “glowne” wejscie w modemie to polaczenie szerokopasmowe na stacjonarnym dziala


(bachus) #8

Bądź tak miły i opisz co masz gdzie podłączone.

techspecs-wnr614-product-diagram-large.p

Pamiętaj, że nie widzimy tego co Ty widzisz: komputer masz wpięte w czarne gniazdka? Co jest podłączone do niebieskiego. Jak testujesz na laptopie po kablu - wyłączaj wifi.


(Mateusz Rogulski) #9

dokladnie tak:

Ustawianie na sztywno nic nie dało, dalej nie mogę się połączyć z internetem.


(bachus) #10
  1. jakie IP dostaje ten niedziałający komputer po podłączeniu bezpośrednio do modemu (tj z pominięciem nowego routera Netgear?) Pokaż ipconfig /all   (edit: widzę, pewnie 159.x.x.x)
  2. jakie IP otrzymuje laptop / telefon, jak jest podłączony przez Wifi do nowego Netgeara (i ma dostęp do internetu)? pokaż ipconfig /all 

Jedyne co mi przychodzi na myśl, że kabel sieciowy jest uszkodzony, albo router. Sprawdzałeś na każdym gnieździe? Czasem routery na jednym porcie mają specyficzne ustawienia (DMZ i inne takie…).


(Mateusz Rogulski) #11

Moj laptop na polaczeniu wifi:
 

 


(Drobok) #12

Wyłącz to połączenie ppp


(Mateusz Rogulski) #13

jak?


(Drobok) #14

Panel sterowania\Sieć i Internet\Połączenia sieciowe


(Mateusz Rogulski) #15

na laptopie czy komputerze, na ktorym nie dziala? nie wiem o jakie polaczenie chodzi “ppp” ? 0.o


(Drobok) #16

Na pc na którym nie ma internetu. Nie masz pomijać routera tylko wpiąć pc w gniazdo z opisem lan. A modem masz wpiąć gniazdem ethernet w gniazdo war routera.


(Mateusz Rogulski) #17

ale tam nie ma żadnego połączenia “ppp” jest tylko szerokopasmowe dialogu i “połączenie lokalne”. Podłączenie kabli jest poprawne


(Drobok) #18

To jest to dialogu


(Mateusz Rogulski) #19

czyli ze stacjonarnego mam usunac polaczenie dialogu? to gdzie bede wpisywal haslo i login do logowania dialogu? stacjonarny przeciez bedzie pod kablem.


(bachus) #20

Zaczynam się gubić jak to wszystko działa… Na routerze (Netgear) ustawiałeś jakieś połączenie do WAN (login, hasło do Dialogu)?