"Niesłuszny" mandat

Witam mam 19 lat. W tamten piątek brałem udział w kolizji drogowej. Jechałem ulicą dwukierunkową. Gdy zbliżałem się do wjazdu dodam iż kilka metrów wczesniej sygnalizowałem manewr. Zbliżyłem się do osi jezdni tzw musiałem się naddać. Dodam że jestem początkującym kierowcą. Kręciłem we wjazd i nagle boom. Facet który jechał za mną tłumaczył się , że mnie wyprzedzał bo widział wolne miejsce. A dodam, że sygnalizowałem skręt w prawo i moim zdaniem ten gość mnie wyprzedzał z prawej strony i od kiedy sie tak wyprzedza?. Policja powiedziała, że musiałem kręcić z lewego pasa. A nie jestem tak głupi by jechać pod prąd i kręcić. Tak jak wczesniej mówiłem ustawiłem się do osi jezdni i nie przekroczyłem jej. Chciałem się naddać. Według Policji ja byłem winny , dali mi mandat w wysokości 500 zł i 6 punktów karnych. Sprawiedliwe? Zastanawiam się czy wnieść to do sądu czy nie… Przeczytam każdą opinie :wink:

Z Policją w sądzie nie wygrasz. Zawsze i tak będzie ich racja.

Jeśli uważasz, że mandat był niesłuszny, to trzeba było go nie przyjmować. Przyjęcie mandatu to przyznanie się do winy, sprawa jest zakończona i nie ma żadnego odwołania.

3 polubienia

Nie dawno dowiedziałem się, że można się odwołać od mandatu w ciągi 7 dni

Źle się dowiedziałeś. Od mandatu można się odwołać tylko w przypadku, gdy został wystawiony za coś, co nie jest wykroczeniem, np. policjant wypisze ci mandat “za stanie na jednej nodze”, nie jest to wykroczenie, więc możesz się odwołać i sąd ten mandat uchyli.

Nie zgodzę się.

Nawet jeśli to prawda to teraz już prawdy nie dojdziesz i sprawa będzie pewnie umorzona, a koszty poniesiesz Ty. No chyba, że dysponujesz jakimś nagraniem czy coś. Gdybyś od razu odmówił przyjęcia mandatu w tedy policja musiałaby sporządzić szczegółowy raport i obfotografować pojazdy i drogę.